Beantwoord

Oude PTT kast in de buitenmuur van mijn woning

  • 12 May 2020
  • 15 reacties
  • 751 keer bekeken

Badge

Goedendag,

 

In de buitenmuur van mijn woning heb ik een oude PTT kast zitten. Van de buren heb ik begrepen dat deze niet meer gebruikt worden. Ik vraag mij daarom af of deze verwijderd kan worden, zodat ik het gat kan dichtmetselen.

icon

Beste antwoord door EliasJoseph 20 May 2020, 16:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @EliasJoseph 

Zou je een foto willen plaatsen van die situatie bij jou huis?

Badge

Hierbij de foto’s van de situatie.

 

Reputatie 7
Badge +22

@EliasJoseph zoiets heb ik nog nooit gezien! In een muur van een huis! 🙈 Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Maar ik ben bang dat ze die er niet uit gaan halen, en volgens mij hebben deze kasten nog steeds een functie. Maar wel raar dat deze in de muur zit verankerd. En nog wel aan jou huis. 

Badge

@Dennis Schreve Ik vind het ook erg merkwaardig. Ik heb mijn profiel inmiddels aangevuld. Ik ben geen klant van KPN trouwens. 

@Dennis Schreve Ik vind het ook erg merkwaardig. Ik heb mijn profiel inmiddels aangevuld. Ik ben geen klant van KPN trouwens. 

Dan heeft een profiel invullen geen zin, hoogstens een telefoonnummer of e-mailadres waar je bereikbaar bent.

Nog beter kun je die vraag aan KPN netwerk stellen:

www.kpnnetwerk.nl

Zij zijn verantwoordelijk voor de infrastructuur.

 

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve Ik vind het ook erg merkwaardig. Ik heb mijn profiel inmiddels aangevuld. Ik ben geen klant van KPN trouwens. 

Oké je bent geen klant van ons, maar wel fijn dat je het hier hebt gemeld van de kast. In ieder geval bedankt, een KPN moderator zal hier nog wel op reageren. Het is wel erg druk op het Forum, maar ik denk dat deze kastje er niet uit mag. Maar dat kan een KPN moderator beter uitleggen. 👍🏼

Reputatie 7
Badge +22

Dan heeft een profiel invullen geen zin, hoogstens een telefoonnummer of e-mailadres waar je bereikbaar bent.

Dat is waar, maar ik vroeg dit al voordat er gemeld werd dat ie geen KPN klant is. 😉 

 zoiets heb ik nog nooit gezien! In een muur van een huis!

Er is al eens eerder een dergelijke situatie hier op dit forum aan de orde geweest.

en volgens mij hebben deze kasten nog steeds een functie.

Dat denk ik ook, is een zgn STAP 58  kast, gebruik de zoekfunctie op dit forum maar eens.

Maar wel raar dat deze in de muur zit verankerd. En nog wel aan jou huis. 

Mogelijk stond de kast er al en is er een muur om het huis gemetseld.

Heb je al (onder de vloer) gekeken of er extra stenen liggen ergens ?

Dat kan nl best eens lastig zijn om bijpassende stenen te vinden, en om het er netjes in te krijgen.

Reputatie 7
Badge +30

Welkom, @EliasJoseph! Dit is inderdaad een STAP 58 kast. Het komt langzamerhand vaker voor dat ze niet gebruikt worden, maar dat valt zo niet direct te zeggen. Dus het is goed dat je dit navraagt. Ik ga dit voor je uitzetten bij onze Infra afdeling. Dan heb ik echter nog wel een contacttelefoonnummer van je nodig aangezien zij direct met jou contact opnemen. Zou je die willen toevoegen aan het forumprofiel? Mag wel bij ‘klantnummer mobiel’ of bij ‘persoonlijke opmerking’. Laat even weten als je dit hebt aangevuld, dan pak ik het verder op.

Badge

@Erik_  Bedankt voor jouw reactie. Ik heb mijn nummer toegevoegd aan mijn profiel. Hoop er inderdaad gauw wat over te horen. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Elias, ik het het doorgezet. Er wordt nu of direct contact met jou opgenomen (kan een paar werkdagen duren), of het wordt naar mij teruggekoppeld. In dat laatste geval laat ik je hier natuurlijk weten wat het antwoord is :)

Badge

Vandaag is er een monteur bij mij thuis geweest. Die heeft geconstateerd dat de oude kast niet meer in gebruik was en heeft deze verwijderd.

Dat is mooi werk !

Heb je al een goede oplossing gevonden om het gat netjes dicht te maken ?

Als je het onopvallend wil hebben en dat lukt niet dan valt het juist op, dan kun je er beter iets creatiefs van maken. (een prijzenkast, gedenksteen of zo  :-)    )

Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon heel dat grijze ding eruit trekken en netjes door een metselaar dicht laten maken zou ik zeggen. En ja, tuurlijk blijf je het zien.

Reputatie 7
Badge +30

Vandaag is er een monteur bij mij thuis geweest. Die heeft geconstateerd dat de oude kast niet meer in gebruik was en heeft deze verwijderd.

Hartstikke mooi, goed om te lezen :)