Beantwoord

Oude wifinaam blijft ook na aanpassen staan

  • 11 April 2024
  • 12 reacties
  • 85 keer bekeken

Heb naam wifi verbinding aangepast en ook wachtwoord, maar de oude blijven bestaan en werken, lijkt me vreemd als je juist om veiligheidsredenen deze wijzigt

icon

Beste antwoord door WvdS2 19 April 2024, 19:52

Bekijk origineel

12 reacties

Welk merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen @WvdS2 ?

En heb je na de eerdere wijzigingen wèl op opslaan of bevestigen gedrukt?

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @WvdS2 , welkom hier op onze Community en bedankt voor je bericht :)

Welk merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen @WvdS2 ?

En heb je na de eerdere wijzigingen wèl op opslaan of bevestigen gedrukt?

 

Hier ben ik in eerste instantie ook benieuwd naar want een directe verklaring heb ik hier ook niet meteen voor! 

KPN Box 12. Ik kan wel een nieuw netwerk aanmaken, die werkt ook(maar minder goed), maar het oude netwerk blijft ook staan en daar kan ik ook nog op inloggen. Ik veranderde juist mijn netwerk om veiligheidsredenen, dus voelt raar dat de oude het nog steeds doet.  Kan deze ook niet verwijderen of ‘vergeten’.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u WiFi versterkers? Accespoints? Repeaters? Of iets anders wat ook nog WiFi uitzend?

ja, Wifiversterkers

 

Reputatie 7
Badge +24

ja, Wifiversterkers

Welke? Merk en type?

KPN DVS12000 versterkers. 

Met mijn nieuwe naam en wachtwoord is de wifi veel minder geworden, en mijn oude naam staat er nog steeds op !

Wie heeft een oplossing?

De DVS1200 is geen wifiversterker, doch slechts een vervanger via het stroomnet voor de netwerkkabel @WvdS2 

 

 

OK, 

Maar weet nog steeds niet de oorzaak is op mijn probleem…..wifi minder geworden en oude naam staat er ook nog steeds…...

 

Reputatie 7
Badge +24

Een DVS is geen WiFi versterker. Heeft u SuperWiFi's? Experia WiFi's? Of andere kastjes die WiFi uitzenden? 

Als u de stekker van de Experiabox uit het stopcontact trekt, zijn dan alle WiFi netwerken uit de lucht?

De arcadyan wifi versterker is inderdaad de boosdoener (was ik vergeten dat we dij ook nog ertussen hadden staan ) als die er tussen uit is verdwijnt de oude naam. Zonder de versterker is het wifi signaal minder op enkele plaatsen. De experiabox staat buiten het appartement en tussen een paar kamers en de experiabox zit een liftkoker. Kan ik iets doen om de versterker te resetten en dan te laten reageren op de nieuwe naam van de experiabox? Mocht dat ingewikkeld worden dan laten we het even zitten, we gaan nl zeer snel verhuizen en daar wordt het opnieuw door KPN aangesloten en hebben we de oude wifiversteker niet meer nodig…….

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon inloggen op dat ding en de juiste naam instellen. Resetten is nergens voor nodig.

Reageer