Beantwoord

Overgezet van Telfort naar KPN, abonnementskosten toch veranderd

  • 4 January 2021
  • 4 reacties
  • 79 keer bekeken

Hoewel mij belooft was in toegestuurde mails dat er niets zou veranderen in de overname van KPN naar Telfort kwam ik er van de week achter dat dit toch gebeurt is.

Mijn basis 3 in 1 kosten verhoogt van 46,13 naar 48,63 en mijn 100/100 verlaagt van 7,50 naar 4,99, dus het totaal plaatje blijft hetzelfde maar doordat 100/100 vrij opzegbaar is zijn mijn uiteindelijke basis kosten toch met 2,50 omhoog gegaan.

Graag zou ik willen dat mijn extra snelheid 100/100 wordt opgezegd en het basis abonnement weer van 48,63 naar 46,13 gaat.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 January 2021, 16:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @AxelRator , in principe verandert er niets aan je bestaande abo, echter, doordat TFT veel verschillende abo's had moest KPN dat administratief op korte termijn stroomlijnen.

Het verdient nog niet de schoonheidsprijs, als het bedrag onder de streep maar gelijk blijft.

Ik heb nu zogenaamd telefoon gratis, maar is ergens anders weer bij opgeteld, eindprijs is gelijk.

Bewaar voor alle zekerheid de laatste nota waar alles nog goed op stond dan heb je dat als bewijs als je eens iets aan je abo aan wilt passen.

 

Reputatie 7
Badge +10

Vergeet niet dat er ook een inflatiecorrect heeft plaatsgevonden. Dat kan het verschil zijn.

De inflatiecorrectie was in Juli, dit is het verschil in de Telfort factuur en de KPN factuur.

Hallo JanD , het principe is dat als ik nu mijn extra snelheid opzeg mijn abo met 4,99 euro omlaag gaat maar dat hoort 7,50 te zijn, dus pikken ze 2,50 euro.

Ik weet dat het maar om 2,50 gaat maar het voelt als opgelicht.

Aangezien ik hier nieuw ben, gaat iemand van KPN mijn vraag onderzoeken en proberen op te lossen of gebeurd er niets mee?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @AxelRator, welkom! De uitleg van JanD rond de 100/100 klopt helemaal: je hebt momenteel dezelfde kosten. Als je je extra snelheid opzegt, dan niet meer inderdaad. Maar dan is je abonnement ook niet meer hetzelfde. Wij hebben aangegeven dat je niet meer gaat betalen en dat je abonnement hetzelfde blijft. Dat is ook het geval. Pas als je een wijziging uit gaat voeren, loop je er tegenaan dat de prijs anders wordt dan als je die wijziging bij Telfort door had gevoerd. Ik begrijp dat je het hier niet mee eens bent, maar ik kan daar niets aan veranderen helaas. 

 

Voor wat betreft de kosten. Je ziet inderdaad op de oude TFT facturen 46 euro staan en op de huidige KPN 48. Echter: met de kortingen eraf, kom je bij beide facturen op een bedrag van 53,53 euro. Ik ben met je eens dat dit gek lijkt en moest zelf ook even de rekenmachine erbij pakken, maar de bedragen zijn onder de streep wel hetzelfde gelukkig.