Beantwoord

Overgezet van XS4ALL naar kpn -> download en upload snelheid gehalveerd

  • 9 May 2022
  • 9 reacties
  • 189 keer bekeken

Afgelopen donderdagnacht ben ik als XS4ALL-klant overgezet naar “techniek van kpn”. Woensdagavond nog via de XS4ALL verbinding een bestand gedownload met 1.96 MB/s terwijl ik een 1080HD documentaire zat te kijken. Alles stond strak op één lijn. Dank XS4ALL voor deze superieure techniek!

Vanaf donderdag is het kommer en kwel en ben is soms zeeziek van het gezwalk van de verbinding. Zowel download als upload is inmiddels gehalveerd, terwijl er aan mijn kant niets maar dan ook helemaal niets is gewijzigd. Blijkbaar had kpn nog ergens “techniek” liggen uit de jaren 60 en dat ingezet.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 10 May 2022, 09:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 3
Badge

Wat me zorgen baart is waar je zegt dat er “van mijn kant niets maar dan ook helemaal niets is gewijzigd”. Als provider dient toch op zijn minst KPN of KPN DSL te worden ingesteld op de router. Een en ander is toch ook wel uitgelegd in de brief die je van XS4ALL hierover hebt gekregen?

De reguliere XS4ALL Helpdesk is ook nog beschikbaar in geval van problemen bij het overzetten.

Er zijn nog andere mogelijkheden die de mindere prestaties van KPN techniek verklaren, zie bij voorbeeld https://forum.kpn.com/topic/show?tid=564225&fid=9

Ik hoefde niets te doen, alleen zelf telefonie omzetten, wat zonder problemen lukte. En kpn staat niet in bij de instellingen op de FritzBox.

In de documentatie die ik van XS4ALL gekregen hebt staat expliciet vermeldt: `U kunt blijven internetten …… en u behoudt uw FritzBox-modem. Ook de internetsnelheid en -kwaliteit blijven gelijk`. Dus niet.

 

Er zijn nog andere mogelijkheden die de mindere prestaties van KPN techniek verklaren, zie bij voorbeeld https://forum.kpn.com/topic/show?id=564225&fid=9

 

Je link werkt helaas niet.

Reputatie 3
Badge

Sorry, https://forum.kpn.com/topic/show?tid=564225&fid=9

@Schildpad1 : Als ik jou was zou ik bellen met het helpdesknummer.  Zij zullen een analyse doen en als daar de conclusie getrokken wordt dat je router het niet aankan krijg je een nieuwe. Maar misschien is het ook wel op te lossen met een simpele aanpassing in de Fritzbox.  Ik lees graag hoe het afloopt. 

 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur

Voor de zekerheid: Je meet toch wel met een bekabeld aangesloten pc/laptop? 

Voor de zekerheid: Je meet toch wel met een bekabeld aangesloten pc/laptop? 

Absoluut, ik gebruik zoveel mogelijk bedraad omdat wifi ook niet altijd fijn werkt.

Ik lees graag hoe het afloopt.

Er wordt eerst een nieuwe FritzBox gestuurd om te kijken of het probleem daar mee opgelost wordt, maar mijn onderbuikgevoel zegt mij dat dit niet het probleem is. Of kpn moet een totaal andere techniek gebruiken dan XS4ALL waarbij ik zo mijn bedenkingen heb.

Ik heb zelf wel goede hoop dat dit de oplossing is. De techniek van KPN is praktische dezelfde als die van XS4All.  Jij zou daar ‘gewoon’ je vertrouwde snelheid weer moeten kunnen halen.

 

Hoe is dit afgelopen, @Schildpad1 ?