Vraag

Overstap naar glasvezel. Wel internet maar blijkbaar via koper

  • 21 January 2022
  • 17 reacties
  • 441 keer bekeken

Goedenavond, 

 

Op 12/12 glasvezel ( alleen ineternet ) bij kpn besteld met overstap service. Ik kom van Ziggo. 

Glasvezel is in december in de straat aangelegd en aansluiting is in huis. 

Netjes bevestiging van KPN dat ik overstap. Ook mail van oude provider dat ik weg ga. 

Bericht dat ik op 11/1 verbinding krijg, modem e.d. ook netjes ontvangen. 

11/1 Alles netjes aangesloten. Modem werkt , alle lampjes op glasvezelpunt geven aan dat alles okay is en ik heb internet! En nee dit is niet stiekum van ziggo want de modem en bekabeling heb ik al weg gehaald :-) 


Het abonnement wordt echter niet opgestart en zie ook niks in mijn KPN omgeving. Het enige wat ik zie is dat er nu een nieuwe activatiedatum is van 25/3. Ook de oude provider stuurt mij nog gewoon een factuur voor de volledige maand januari. 

 

Hierop contact gelegd met KPN helpdesk waren ook zeer verrast , mede omdat ik wel internet heb.  Ook de snelheid van het internet is passend bij mijn aangevraagde abonnement. De volgende akties op hun advies uitgezet:

Contact gehad met glaspoort. Zij beheren het netwerk. Zij gaven aan dat ik nu via de koper verbinding heb?! Ik woon hier nu zes jaar en heb hier zelf nooit geen adsl oid gehad. Altijd kabel. Mevrouw vertelde me dat ze de onderaannemer hier voor gaat benaderen en dat ik daar nog wat van terug hoor. Ik wacht dit nog even af. 

Ik heb al even de check gedaan bij KPNNetwerk en daar staat vermeld dat op mijn postcode vooralsnog alleen koper beschikbaar is. 

 

Wat ik me afvraag: 

 

  • Hoe kan ik toch verbinding hebben via koper, terwijl ik de box12 gebruik en deze aangesloten is op het glasvezel punt?
  • Wat gaat hier fout? Is de wijkkast mogelijk nog niet klaar voor glas en hebben ze me daarom eerst maar aangesloten op een ‘ blijkbaar”  aanwezige koper verbinding? 
  • En hoe is deze koperverbinding dan nu geregistreerd? Mijn ziggo loopt nog maar het KPN abonnement is nog niet actief. Het ip adres wat ik nu heb is wel van KPN

 

BVD voor de reaktie. 

 

Joop

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een foto plaatsen van dat glasvezelmodem? En zit er wat in de meest linkse poort achterop de KPN Box? 

Waar DSL boven staat?

Wat doet de upload bij een speedtest? 

Dag Nick, 

 

De dsl poort is niet in gebruik , gewoon leeg. Modem is aansloten met rode kabel op de rode wan poort. 

De upload is gemiddeld 140Mbps en download gemiddeld 118Mbps. Abonnement is 100/100. 

Speedtest gedaan bij meerdere sites waaronder de speedtest KPN glasvezel.

Ik snap niet hoe ik dan op koper kan zitten? 

 

Reputatie 7
Badge +24

👍 bijzonder... zal wel fout zijn bij KPN in de administratie. Zal vast wel een keer recht getrokken worden. 

Hoi @joop3105 . Welkom op het forum.

Dat is opmerkelijk. Volgens mijn systemen ben je inderdaad ook nog niet aangesloten.

Kun jij voor mij kijken wat voor serienummer er op dat zwarte kastje staat? Zou je die met mij willen delen?

Hoi @joop3105 . Welkom op het forum.

Dat is opmerkelijk. Volgens mijn systemen ben je inderdaad ook nog niet aangesloten.

Kun jij voor mij kijken wat voor serienummer er op dat zwarte kastje staat? Zou je die met mij willen delen?

Dag Erwin, 

 

Bedankt voor je bericht. Onderstaand de info op het zwarte kastje. 
Onder het blauwe staat het mac adress. Als je die ook nodig bent dan hoor ik het graag. 

 

Heb van de onderaannemer nog niks gehoord. 

 

Heb zelf nog wat onderzoek gedaan en kwam er achter dat er ook zoiets is als ethernet ( glasvezel) over koper. Is dat misschien bij mij gebeurt? 

 

Nee, je bent écht wel verbonden met glasvezel. Alleen is de koppeling er niet met jouw abonnement. Dus misschien zit je op iemand anders verbinding. Dat ga ik voor je uitzoeken. Ik kom er z.s.m. op terug. 

Nee, je bent écht wel verbonden met glasvezel. Alleen is de koppeling er niet met jouw abonnement. Dus misschien zit je op iemand anders verbinding. Dat ga ik voor je uitzoeken. Ik kom er z.s.m. op terug. 

Top!

 

Wacht ik dat ook even af. 

Mocht ik tussendoor wat van de onderaannemer horen dan houd ik je op de hoogte. 

Dag Erwin, 

 

Heb je ook een update voor mij? 

 

Ik heb inmiddels nog contact gehad met glaspoort. Uiteindelijk gaven zij aan dat in hun systeem niet staat dat mijn aansluiting gereed is. Volgens hun administratie moeten alle aansluitingen nog fysiek aangesloten worden. Na uitgelegd te hebben dat dit allemaal al klaar is gaven zij aan dat ze in hun administratie gaan aangeven dat de verbinding klaar is en opgeleverd is. 

 

Volgens hun zou dit het abonnement moeten gaan opstarten. 

Ik hoop dat dit het geval is ? 

Mijn collega ziet een modemkoppeling maar geeft ook aan dat er nog geen gereed melding van glaspoort is. Ik heb jouw extra informatie net weer doorgestuurd om het verder te analyseren. 

Dag Erwin, 

 

We zijn inmiddels al weer een tijdje verder, maar ik zie dat mijn abonnement nog steeds pas in maart ingaat.

 

Kun je mij vertellen wat het probleem nu nog is?

 

 

Ik zie het ook, @joop3105 .  Er zit weinig schot in de zaak. Ik zoek weer contact met mijn collega's. 

Mijn collega heeft hier 2 weken geleden navraag over gedaan. Ik had goede hoop dat er nu eindelijk iets gebeurd zou zijn. Helaas nog niet dus.

Ik ga haar vragen om weer een reminder te sturen.   Erg vervelend en frustrerend dat dit allemaal zo verloopt. :-(

Reputatie 7
Badge +10

We zijn inmiddels al weer een tijdje verder, maar ik zie dat mijn abonnement nog steeds pas in maart ingaat.

Als je wel gewoon een goed draaiende internetverbinding hebt met nette down- en upload.
Mooi dat je er er dan niet voor hoeft te betalen omdat er administratief nog geen abonnement is.

Gratis internet.  Zou het gewoon lekker zo laten lopen.  :laughing:   :sunglasses: 

Mijn collega heeft hier 2 weken geleden navraag over gedaan. Ik had goede hoop dat er nu eindelijk iets gebeurd zou zijn. Helaas nog niet dus.

Ik ga haar vragen om weer een reminder te sturen.   Erg vervelend en frustrerend dat dit allemaal zo verloopt. :-(

Dag Erwin, 

 

Er is nog steeds niks veranderd:-( Heb je een update voor mij. 

Als het goed is is anderhalve week geleden de verbinding als gereed gemeld en zou het abonnement moeten starten. Deze informatie heb ik van een medewerker van kpn netwerk zelf gekregen. 

 

Ik zie als start datum echter nog steeds 25 maart staan:-( En alles lijkt nu stil te staan in het proces. 

We zijn inmiddels al weer een tijdje verder, maar ik zie dat mijn abonnement nog steeds pas in maart ingaat.

Als je wel gewoon een goed draaiende internetverbinding hebt met nette down- en upload.
Mooi dat je er er dan niet voor hoeft te betalen omdat er administratief nog geen abonnement is.

Gratis internet.  Zou het gewoon lekker zo laten lopen.  :laughing:   :sunglasses: 

Dag Babylonia, 

Ik begrijp je reaktie hahaha en kreeg deze zelf van een KPN medewerker aan de telefoon te horen hahaha 

Dat gezegd , ik vind het geen fijn idee dat het niet op mijn naam staat. En daarbij wat let een monteur om bijvoorbeeld eens een keer een stekker eruit te trekken bij werkzaamheden, als zij niet zien dat er een klant achter zit. 

 

Poef !! weg internet :-) 

Ik snap de redenering van nog niet betalen uiteraard heel goed. En dat is ook echt aan ons te wijten.

Maar dat je je er helemaal lekker bij voelt is ook begrijpelijk. Plus bepaalde zaken in je abonnement wijzigen lukt nu totaal niet.

Mijn collega heeft begin deze maand om update gevraagd en .. ik zal er niet omheen draaien: Daar is geen reactie op gekomen :-(

Ik vraag mijn collega om nu extra hard te 'schreeuwen’. Hopelijk hoort iemand het. 

Reputatie 7
Badge +10

Dat gezegd , ik vind het geen fijn idee dat het niet op mijn naam staat.

Zolang het gratis is.  Een gegeven paard niet in de bek kijken.

 

En daarbij wat let een monteur om bijvoorbeeld eens een keer een stekker eruit te trekken bij werkzaamheden, als zij niet zien dat er een klant achter zit.

Dan is er nog tijd genoeg om alsnog onder eigen "duur betaalde naam" internet aan te vragen. :laughing::sunglasses:

Je hebt de misstanden keurig netjes gemeld, daarmee valt jou niets te verwijten.
Maar niemand bij KPN schijnt er zich echt druk om te maken.  Tja, lekker zo laten zou ik zeggen.