Goedenavond,
Op 12/12 glasvezel ( alleen ineternet ) bij kpn besteld met overstap service. Ik kom van Ziggo.
Glasvezel is in december in de straat aangelegd en aansluiting is in huis.
Netjes bevestiging van KPN dat ik overstap. Ook mail van oude provider dat ik weg ga.
Bericht dat ik op 11/1 verbinding krijg, modem e.d. ook netjes ontvangen.
11/1 Alles netjes aangesloten. Modem werkt , alle lampjes op glasvezelpunt geven aan dat alles okay is en ik heb internet! En nee dit is niet stiekum van ziggo want de modem en bekabeling heb ik al weg gehaald :-)
Het abonnement wordt echter niet opgestart en zie ook niks in mijn KPN omgeving. Het enige wat ik zie is dat er nu een nieuwe activatiedatum is van 25/3. Ook de oude provider stuurt mij nog gewoon een factuur voor de volledige maand januari.
Hierop contact gelegd met KPN helpdesk waren ook zeer verrast , mede omdat ik wel internet heb. Ook de snelheid van het internet is passend bij mijn aangevraagde abonnement. De volgende akties op hun advies uitgezet:
Contact gehad met glaspoort. Zij beheren het netwerk. Zij gaven aan dat ik nu via de koper verbinding heb?! Ik woon hier nu zes jaar en heb hier zelf nooit geen adsl oid gehad. Altijd kabel. Mevrouw vertelde me dat ze de onderaannemer hier voor gaat benaderen en dat ik daar nog wat van terug hoor. Ik wacht dit nog even af.
Ik heb al even de check gedaan bij KPNNetwerk en daar staat vermeld dat op mijn postcode vooralsnog alleen koper beschikbaar is.
Wat ik me afvraag:
- Hoe kan ik toch verbinding hebben via koper, terwijl ik de box12 gebruik en deze aangesloten is op het glasvezel punt?
- Wat gaat hier fout? Is de wijkkast mogelijk nog niet klaar voor glas en hebben ze me daarom eerst maar aangesloten op een ‘ blijkbaar” aanwezige koper verbinding?
- En hoe is deze koperverbinding dan nu geregistreerd? Mijn ziggo loopt nog maar het KPN abonnement is nog niet actief. Het ip adres wat ik nu heb is wel van KPN
BVD voor de reaktie.
Joop