Beantwoord

overstap van Ziggo naar KPN

  • 26 November 2020
  • 12 reacties
  • 392 keer bekeken

Ik wil overstappen naar de KPN, zit bij Ziggo, regelt de KPN de afsluiting bij Ziggo en behoud ik mijn telefoonnummer?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hi, is het gelukt, het overstappen? Ik heb in oktober mijn ziggo abonnement om laten zetten naar KPN met overstap service, (ziggo abonnement was maandelijks opzegbaar) maar tot op heden heb ik nog steeds Ziggo en geen KPN. Na de initiële bevestiging zijn ze eigenlijk gestopt met communiceren, ik moet nu maar raden of ze al wat van plan zijn om aan te sluiten. De afspraak was 21 november maar dat hebben ze duidelijk niet gehaald. Ik heb ook geen nieuwe datum gekregen dus een monteur inplannen is ook onmogelijk. Ik heb nu 3x met iemand gesproken (omdat ik zelf gebeld heb) en ik heb nu 3 redenen waarom ze nog niet langs komen…… SMH.

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor de vraag aangemaakt 

icon

Beste antwoord door Denise. 2 December 2020, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Hi @Der_Schmutzkiller ,
Welkom op het forum. Je kunt je bestelling volgen op de KPN website. Kies dan voor ‘Internet TV en bellen bestelstatus opvragen’ . 

Verder kun je ook kijken in de mail die je van ons hebt ontvangen. In je orderbevestiging staat bv een overzicht van je bestelling en of je overstapservice gebruikt (ook welke provider wij voor je opzeggen als dit zo is).  In de mail staat ook je het ordernummer die je in kunt vullen in de bestelstatus tool.

Hi @Der_Schmutzkiller ,
Welkom op het forum. Je kunt je bestelling volgen op de KPN website. Kies dan voor ‘Internet TV en bellen bestelstatus opvragen’ . 

Verder kun je ook kijken in de mail die je van ons hebt ontvangen. In je orderbevestiging staat bv een overzicht van je bestelling en of je overstapservice gebruikt (ook welke provider wij voor je opzeggen als dit zo is).  In de mail staat ook je het ordernummer die je in kunt vullen in de bestelstatus tool.

 

Hi Denise,

Ja, zo zou het moeten werken, maar helaas. Het is inmiddels december en heb nog steeds niets van KPN mogen horen wanneer ik dan wel wordt aangesloten. Ik zou zeggen het is Ziggo waardig, wat slecht.

Ik zal zelf wel weer contact opnemen en vragen naar de status, bij KPN hebben ze de communicatie skills en empatie vermogen van een kleuter van 4. Ik ben een nietszeggend nummer voor KPN dat begrijp ik, maar ik vind het jammer dat ik ook zo behandeld wordt. Een beetje customer care had op zijn plaats geweest. Alleen een wekelijks mailtje met een update of over het waarom ik nog steeds niet ben aangesloten zou op zijn plaats geweest. Hoe dan ook, we wachten teleurgesteld verder. 

Net maar weer eens een poging gedaan om in contact te komen met KPN via de telefoon. Niet geheel onverwacht moest ik een tijdje wachten voor ik een medewerker te pakken kreeg, uiteindelijk iemand aan de lijn. Uiteraard moeten ze mijn gegeven hebben, dan wordt ik on hold gezet want ze moeten het uitzoeken. Na 15 minuten komt ze terug aan de lijn en dan wordt heel convenient ineens de verbinding verbroken. 

Kortom de KPN saga gaat door…… Morgen weer een nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Zucht……………..

Reputatie 7
Badge +24

Misschien is het een goed idee om te wachten tot na het nieuwjaar met overstappen. Of om geen gebruik te maken van de overstapservice en Ziggo pas op te zeggen als je verbinding hebt via KPN. Dan weet je tenminste zeker dat je niet met de kerst oud en nieuw zonder internet en tv zit.

Misschien is het een goed idee om te wachten tot na het nieuwjaar met overstappen. Of om geen gebruik te maken van de overstapservice en Ziggo pas op te zeggen als je verbinding hebt via KPN. Dan weet je tenminste zeker dat je niet met de kerst oud en nieuw zonder internet en tv zit.

Was idd beter geweest, maar met zoveel onkunde bij KPN is het dan nog nier zeker dat ik voor kerst 2021 ben overgestapt. 😂

Reputatie 4
Badge +6

@Der_Schmutzkiller , vul je je profiel aan? Dan kijk ik met graag voor je (en wat we verder kunnen doen :muscle_tone2: ).

@Der_Schmutzkiller , vul je je profiel aan? Dan kijk ik met graag voor je (en wat we verder kunnen doen :muscle_tone2: ).

Done! Ben benieuwd.

Laat ik je even mee terug nemen naar het begin, KPN is in Apeldoorn bezig met het uitrollen van glasvezel, nadat dit bij mij was aangesloten heb ik direct gebruik gemaakt van de optie. 

 

Issue 1

Mijn gewenste 500Mbit verbinding kon ik online niet selecteren. Contact opgenomen met KPN, waarbij het verdacht is dat als je meldt dat je een nieuwe klant bent er binnen 1 seconde een medewerker aan de telefoon krijgt. De melding gedaan dat ik online niet de verbinding kon kiezen die mij door KPN beloofd was. Geen probleem ik doe dit voor u, met als resultaat dat ik 2x 25 euro aansluitkosten moet betalen om dat ik mijn mobiele abonnement wel online heb afgesloten. Dit had in 1x gekund als ik dit op jullie website de 500Mbit optie had kunnen aanvinken. Nu is het gesplitst in 2 aanvragen. Thx KPN dat ik moet bloeden voor jullie fout op de website.

 

Issue 2

Ik heb dus niet zelf mijn gegevens en wensen verwerkt online. Dit is door een KPN medewerker gedaan die doodleuk ingevuld heeft dat ik geen monteur wenste, maar dit is helemaal geen optie bij glasvezel. Daarnaast is het zelfs helemaal niet gevraagd. Nu is het voor mij onmogelijk om een monteur afspraak te maken. (de optie staat er, maar ik kan dit niet aanklikken)

 

Issue 3

Spotify, ik heb al een spotify account, ik zie jullie korting staan op de website als je een KPN hussel abonnement afsluit. Natuurlijk krijg ik die korting ook, zei de medewerker aan de telefoon ook op uw bestaande spotify abonnement. Tot nu toe, nog niets van mogen zien, geen bevestiging what so ever.

 

Issue 4

Ik heb er weer een issue bij, volgens KPN is op 30 november de start datum van mijn abonnement……. Jammer want ik heb nog steeds ziggo en nog niet eens KPN hardware in huis.

(hypothetisch)

Ik zal wel een factuur ontvangen voor heel de maand december terwijl ik nog steeds geen KPN diensten heb voor TV, internet en bellen. Ik doe een wilde voorspelling, natuurlijk krijg ik een excuses en het teveel betaalde geld wordt verrekend bij de volgende maandelijkse betaling….. WTF KPN ik ben de bank niet waar je geld kan lenen en zeker niet gratis. Direct terug storten, hoe klein het bedrag ook is.

 

Issue 5

Communicatie, in elke organisatie gaat er wel eens wat mis. Wij zijn allemaal mensen dat kan, maar informeer je klant. Laat niet elke keer de klant zelf contact opnemen. De issues zijn nu al 4x aangemeld maar ik krijg zero response of een nietszeggend antwoord. Nu meld ik dit via het forum, dus 5x. Elke keer krijg ik een andere medewerker die het systeem de schuld geeft of ik kan helaas niet alles zien, u wordt terug gebeld, ik ga het voor u oplossen etc. een hoop beloftes, maar resultaat ho maar. In mijn geval vind ik dit eigenlijk het meest belangrijk, het gebrek aan gedegen communicatie.

 

Kortom ik mag hopen dat ik niet tussen kerst en oud en nieuw zonder internet zit, maar gezien hoe KPN de dingen aanpakt zou deze nachtmerrie zomaar eens waarheid kunnen worden.

Hoe dan ook, succes Denise. Ik hoop dat het ooit goed komt, maar om nu te zeggen dat KPN een goede indruk op mij achterlaat….. eh…… nee.

 

Reputatie 4
Badge +6

@Der_Schmutzkiller  hele waslijst natuurlijk zo :nerd:

Zal proberen om er per punt zo duidelijk mogelijk op in te gaan. MAAR allereerst dankje voor het aanvullen van je profiel:ok_hand_tone2:

Issue 1, 
Zie indd dat je zowel mobiel als vast aangevraagd hebt. Zie dat je er ook al eerder contact over hebt gehad. Normaal betaal je indd aansluitkosten per aanvraag:speak_no_evil: .

Issue 2
Soms is het zo dat er geen (KPN)monteur hoeft te komen. Dit geeft het systeem aan als dat wel nodig is. Op dit moment is dit niet te plannen bij jou order omdat de glasvezel in de centrale nog niet aangesloten is. Stel we plannen nu een monteur maar KPNNetwerk kan de lijn nog niet opleveren zorgt dit voor vertraging. De monteur wordt dan ook door het systeem geannuleerd. Daarom heeft plannen tot nu toe dus geen zin helaas:nerd:.

Issue 3
Spotify zie ik niet in je (internet) bestelling staan. Als je spotify bij je vaste abonnement afsluit kun je indd korting krijgen in combinatie met mobiel (aanmelden voor KPN Hussel moet dan wel natuurlijk). Als je abonnement actief is kun je spotify natuurlijk later nog toevoegen en je huidige spotify opzeggen. Je krijgt dan een linkje zodat je een account kan activeren/ aanmaken (je kunt dan dus ook je huidige account weer activeren)

Issue 4
In ons systeem zie ik dat de wensdatum van de order is verplaatst omdat de originele leverdatum niet gehaald kon worden. Hij staat nu op 20-12-20. Er is een verzoek uitgezet door de backoffice om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. De apparatuur krijg je ongeveer 3-7 dagen voordat je abonnement ingaat. Aangezien de wensdatum verplaatst is krijg je de spullen ook later geleverd. 
Hypothetisch
Facturatie pas van start als je abonnement actief is. Dan stopt Ziggo ook met leveren. 

Issue 5
Ik hoop dat je dit een minder nietszeggend antwoord vindt :blush:  en dat je hier wat duidelijkheid hebt gekregen. Verder geen beloften van mijn kant maar wel een persoonlijk berichtje naar je zo meteen :nerd:

Hoop dat ik (en KPN) een goede 5e indruk op je heb(ben) gemaakt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Thx mijn antwoord heb ik als PM verzonden.

Update, alles is opgelost. Planning met monteur is gedaan en er is een datum afgesproken.

Bedankt voor het meedenken!

Update!

8 december is de KPN monteur langs geweest, netjes aangemeld, heldere afspraken van KPN ontvangen en niet te vergeten via diverse media gecommuniceerd. SMS, telefoon en e-mail. (Kudos KPN)

Alles is aangesloten en heldere uitleg gekregen wat ik wel en niet moest doen, hoe de super wifi points werken, en hoe ik kan spelen met de plaatsing van het tweede wifi punt. Helaas was er een kleine netwerk storing waardoor e.e.a. nog niet direct goed functioneerde. De monteur bevestigde mij dat dit niet aan de hardware of verbinding bij mij in huis lag, maar erbuiten. Helaas ook buiten zijn macht. Nummer achtergelaten met het bericht dat het hersteld zou worden en dat ik de 9e even moest melden of het nu wel functioneerde en als het niet functioneerde werd er een nieuwe afspraak gemaakt.

Goed nieuws, alles werkt naar behoren en de beloofde snelheid van 500mbit wordt gehaald. 

Hoewel de start met KPN niet helemaal “je van het” was, moet ik zeggen dat ze met de follow ups via het forum, mail, sms, telefoon en de monteur alles hebben opgelost of een oplossing hebben geboden.

De Ziggo hardware zit in retour dozen die komen er voorloping niet meer in, nu nog alleen mijn spotify omzetten naar KPN en dan is alles compleet.

Deze klant van KPN is op dit moment erg tevreden.

 

 

 

Reputatie 4
Badge +6

@Der_Schmutzkiller Wat fijn dat de monteur er voor heeft gezorgd dat alles weer naar behoren werkt ( en uitleg heeft gegeven) :muscle_tone2: ! Helemaal blij voor je :relaxed: . Als er qua spotify nog iets is wat ik voor je kan doen hoor ik het van je neem ik aan :nerd:

Top om te horen dat je weer tevreden bent met KPN:blush: .