Vraag

Overstappen van Youfone (DSL) naar KPN (Glasvezel)

  • 9 February 2021
  • 3 reacties
  • 126 keer bekeken

Op dit moment heb ik DSL internet bij Youfone en ik wil graag overstappen naar Glasvezel internet bij KPN. Mijn contract bij Youfone loopt tot 9 mei en ik wil uiteraard niet of zo kort mogelijk zonder internet komen te zitten tijdens de overstap.

In mijn wijk is onlangs Glasvezel aangelegd, alleen is het nog niet de woning binnengebracht - dit zal dus nog moeten gebeuren. Bij het invullen van mijn postcode en huisnummer in het bestelformulier van KPN krijg ik al wel de melding dat ik zonder extra kosten internet via het glasvezelnetwerk krijg, dus ik neem aan dat dit proces automatisch in gang zal worden gezet zodra ik de bestelling daadwerkelijk plaats.

Ondanks dat Youfone haar diensten levert via het netwerk van KPN, staat Youfone niet in de lijst met providers voor de opzegservice. Omdat ik mijn abonnement bij Youfone dus zelf op zal moeten zeggen, wil ik graag advies over wat ik het beste als opzegdatum bij Youfone kan hanteren en als startdatum bij KPN. Kies ik bij beide providers voor de datum 10 mei aangezien 9 mei op een zondag valt? Of is het verstandiger om bijvoorbeeld de opzegdatum bij Youfone op een latere datum dan de startdatum bij KPN te zetten en is dit überhaupt mogelijk gezien Youfone via het netwerk van KPN levert?

Zouden jullie mij hierin kunnen adviseren?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +19

Ik raad je aan om te wachten tot de aansluiting in je huis helemaal klaar is. Tussen de aanleg en het daadwerkelijke aansluiten kan weken of langer tussen zitten. Doe je zelf een plezier en wacht!! Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waar mensen lang zonder aansluiting zitten.

Dat is inderdaad ook een optie. Gewoon wachten tot de aansluiting gereed is en dan pas opzeggen, dan heb ik hooguit een maand dubbele kosten en dat is te overzien.

Als ik me niet vergis blijft de DSL aansluiting aanwezig en wordt deze niet vervangen door de Glasvezelaansluiting. Ik zou dus tegelijkertijd DSL internet via Youfone kunnen hebben en Glasvezelinternet via KPN. Klopt dit?

Badge +19

Mijns inzien kan je 2 dingen doen om het probleemloos te laten verlopen. Je blijft zitten waar je zit tot je zeker weet dat glasvezel bij jou echt leverbaar is. Of je stapt per 10 mei over naar kpn met de kans dat je een tijdje op DSL komt te zitten en daarna automatisch overgezet wordt.Â