Beantwoord

Overstapservice is niet goed gegaan. Wie onderneemt dan actie?

  • 23 September 2023
  • 12 reacties
  • 230 keer bekeken

Ondanks de overstapservice van KPN heeft Ziggo op 22-9 het internetsignaal afgesloten. 

Dit nadat de afspraak van KPN netwerk van 29-8 is verzet naar 29-9.

Aardige KPN medewerker probeert dan mee te denken, maar kan probleem niet oplossen. Uiteindelijk Ziggo dan maar weer gebeld. Die hebben het signaal tijdelijk hersteld.

Ik stel vast dat de Overstapservice niet goed is gegaan. Maar nu is mij als consument niet duidelijk hoe KPN alsnog gaat zorgen dat de overstap van Ziggo naar KPN soepel gaat verlopen. 

Hoe voorkom je als KPN dat ik als consument nu van het kastje naar de muur wordt gestuurd? Ik zou graag zien dat KPN en Ziggo dit met elkaar afstemmen. 

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 28 September 2023, 18:51

Bekijk origineel

12 reacties

Hallo @Bart 2023 Ziggo zat dus fout in dezen, Ziggo behoort  pas nadat zij een seintje van KPN hebben gekregen dat zij de lijn actief hebben gemaakt de lijn af te sluiten.

Hallo Jan,

Klopt natuurlijk. Maar ik neem deze service af van KPN. KPN verzet de afspraak. KPN heeft al netjes bij Ziggo opgezegd. Dat werkt op zich. Maar wie had nu actie moeten ondernemen? 

Gezien de andere reacties op dit forum is dit ook niet de eerste keer. 

Had ik mogen verwachten dat Ziggo en KPN dit samen pro-actief regelen?

Hallo Jan,

Klopt natuurlijk. Maar ik neem deze service af van KPN. KPN verzet de afspraak. KPN heeft al netjes bij Ziggo opgezegd. Dat werkt op zich. Maar wie had nu actie moeten ondernemen? 

Gezien de andere reacties op dit forum is dit ook niet de eerste keer. 

Had ik mogen verwachten dat Ziggo en KPN dit samen pro-actief regelen?

Hallo @Bart 2023 KPN had de wijziging in opleverdatum aan Ziggo door moeten geven, dan pas had Ziggo af moeten sluiten.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Bart 2023! Zo lang in je orderbevestiging staat dat je de overstapservice gebruikt is er niks aan de hand. Als het opzeggen door ons niet goed is gegaan kunnen we niet alsnog opzeggen. Dit gedeelte zal je dan zelf moeten doen. 

Ziggo gaat gewoon een maand opzegtermijn in rekening brengen. Deze vergoeden wij. Het enige dat we daarbij verder van je vragen is dat je tijdig Ziggo opzegt. En geen extra kosten maakt nadat KPN is aangesloten. Denk hierbij aan bestelde films of belkosten van een huistelefoon.

Zodra je van Ziggo de slotfactuur hebt gehad weten we wat de extra gemaakte kosten zijn. Die factuur stuur je naar ons op en wij vergoeden de extra maand die je kosten hebt gehad. 

 

Alvast dank je wel Bram voor je hulp.

Goed dat je aangeeft dat ik nu dus zelf het abonnement moet opzeggen bij Ziggo. We zullen geen extra kosten maken bij Ziggo.

Laten we hopen dat we vandaag (29-9) werkend internet van KPN krijgen. 

Reputatie 7
Badge +17

@Bart 2023 als dat niet het geval is, bel dan 0800-0402. Dat is altijd sneller dan via het forum, Vooral als je geen diensten hebt. 

Ze zijn ook het eerste aanspreekpunt voor de vergoeding nadat je de eindfactuur van Ziggo hebt gehad. Ik heb voor de zekerheid een notite in het systeem gezet dat de overstapservice niet goed is gegaan. En dat je dus nog terug gaat bellen over de slotfactuur. Ik heb voor de zekerheid nog even in de orderbevestiging gekeken. En zie keurig “U gebruikt onze overstapservice voor KPN Thuis.”. We komen er samen wel uit. 🙂 Nog wel excuses voor de overlast die hierdoor ontstaan is. 

Dank Bram,

Als aanvulling we hebben werkend internet van KPN!

Alle Ziggo apparatuur is losgekoppeld. Het Ziggo signaal mag nu inderdaad geëindigd worden. Mocht je toch nog een mogelijkheid hebben om dat door te geven.

Reputatie 7
Badge +17

@Bart 2023 dat heb ik helaas niet. We mogen alleen via het geautomatiseerde proces, met je directe toestemming, Ziggo voor je opzeggen. Als dit niet goed gaat verloopt die toestemming. Ik moet je daarom vragen om zelf Ziggo op te zeggen. Het enige dat je hierna nog hoeft te doen is over een maand de eindfactuur naar ons doorsturen. Dat kan in overleg met de klantenservice of door hier aan de bel te trekken. 

Dank Bram,

We hebben ook telefonisch opgezegd bij Ziggo.

Toch maar een vervolg Bram.

Zoals je aangaf telefonisch opgezegd bij Ziggo. Hiervan heb ik op 10-10 een bevestigingsmail gehad. Dus dat lijkt goed gegaan te zijn. 

Maar… tevens mail ontvangen dat ik nieuwe klant ben geworden bij Ziggo? Met meteen betaling van maanden oktober en november (zo lijkt het). Zojuist na ruim 20 minuten in de wacht bij Ziggo werd de verbinding verbroken.

Met mijn toestemming, zou je dit aub willen regelen? 

Reputatie 7
Badge +17

@Bart 2023 ik mag bij Ziggo niks voor je doen. Alleen de klant mag wijzigingen doen. Met als enige uitzondering een opzegging via overstapservice. Dit beleid is overigens niet iets dat Ziggo aan te rekenen valt. Ook bij KPN is het aan de contractant om wijzigingen door te geven. 

Wel geldt gelukkig voor dit soort overeenkomsten dat er altijd 14 dagen annuleringstermijn is. Maar ik moet je dus vragen hiervoor met Ziggo contact op te nemen. 

Om de feedback-loop af te maken: sinds januari 2024 krijgen we geen berichten meer van Ziggo over een lopend(?) abonnement.

Elke maand met Ziggo in gesprek vond ik niet heel handig. Maar uiteindelijk lijkt de overstap dus nu afgerond te zijn.

Waar we voor begonnen is uiteindelijk gelukt: zowel binnenshuis als extern goed werkend internet.

Maar de naam ‘overstap-service’ was in mijn geval niet zo passend.

Reageer