Beantwoord

Overstapservice niet nodig maar staat wel in de bevestiging.

  • 3 July 2020
  • 21 reacties
  • 148 keer bekeken

Ik wordt nu al van het forum gegooid met een rare technischeboodschap dus nu kort; ik heb geen overstapservice nodig maar het staat wel in het contract. Dat is het

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 July 2020, 09:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ecaj, welkom op het forum!
Er lijkt inderdaad iets mis te gaan met het plaatsen van topics soms. Fijn dat het je uiteindelijk toch gelukt is.
Hoewel ik de overstapservice niet van je bestelling af kan halen kan het eigenlijk geen kwaad behalve dat de levering misschien iets langer duurt. Het annuleren en opnieuw plaatsen zonder overstapservice zal uiteindelijk waarschijnlijk even lang duren.
Wij sturen een opzegverzoek naar je oude provider zodra ons abonnement werkt en in gaat. Als jij die al opgezegd had krijgen ze misschien dubbel de opzegging door maar dat moet geen kwaad kunnen!

Dag Thomas,  dank voor je welkom,de levering is al vertraagd tot 27 juli. Als het nóg later wordt moet ik de oude privider voor de 2e keer laten weten dat het wéér langer gaat duren. Ik heb van een medewerker gehoord dat de overstapservice geannuleerd wordt. Ik zou graag weten wat nu echt klopt want dit gaat langs elkaar heen lopen., ben ik bang. Na de ellende met de vorige provider heb ik graag dat het goed gaat als het even kan 😉

Reputatie 7
Badge +20

Ik check het graag even voor je! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord @Ecaj, is er inmiddels al meer duidelijkheid/zekerheid over je aansluitdatum?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Dag Thomas, ik kreeg vandaag pas 2 mails waarin staat dat er forumberichten zijn. Nou ja, iig heeft Tele2 een fout gemaakt en mijn interactieve tv al afgesloten. Ze beweren dat ik zelf op die datum heb opgezegd. Mijn bewijs zoals in de bijlage wordt genegeerd. Ook heb ik nog DM's waaruit blijkt dat het 27 juli moet zijn. Ze weigeren het weer aan te sluiten. Gisteren zou ook mijn internet afgesloten worden. Gek genoeg heb ik nog steeds internet van Tele2. Raar gedoe vind ik. Ik kreeg excuses. Je biedt geen excuses aan als je niets fout heb gedaan, lijkt me. Ik bleek opgezegd te hebben en overstapservice geregeld te hebben.  Tele2  zou regelen dat pas de 27e de boel afgesloten wordt. Hebben ze dus verzuimd. Ik hoor van familie dat als een provider onterecht heeft afgesloten, verplicht is de boel weer aan te sluiten. Gisteren kreeg ik bijgaande melding op tv toen ik hem aandeed. Ik heb beslist géén openstaande rekeningen! Gisteren heb ik met KPN gebeld, ze zouden proberen de installatiedatum voor de monteur eerder te plannen. Dat hoor ik nog. Heb de balen van het gedrag van Tele2, dit is niet nodig. Ik zal moeten afwachten. 

 

Tele2 heeft op mijn verzoek te kijken of er een rekening openstaat, wat niet het geval is. Het is een zooitje daar

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ecaj, dat is wel balen inderdaad zeg! Ik hoop dat ze nog een oplossing voor je hebben of mijn collega's snel contact met je opnemen. Houd me op de hoogte!

Doe ik, dank voor je antwoord 👍

Ik probeer nu een aantal uren een afspraak met een installatiemonteur te maken. Chat met medewerker, levend, vraagt of ik geen internet heb terwijl ik op internet zit. Vraagt wat het probleem is terwijl hij dat bericht net gelezen had. Beetje warrig type wel. Gepasseerd station. Bellen duur eeuwen. Is er een makkelijke manier on online een afspraak te maken met de gratis installatiemonteur? Alvast dank. Ik wilde dit bericht net plaatsen en toen kreeg ik die rare melding, bijlage 🤔 Komt overigens de monteur ook de decoder installeren? Ik mag wel zeggen dat ik 2 linkerhanden heb wat installeren betreft.. ☺️

 

Reputatie 7
Badge +20

Hey @Ecaj, ik heb je topics even samengevoegd! 
Ik kan je wel helpen met het inplannen van een monteur maar deze kan op zijn vroegst pas op 3 of 4 augustus. Eerder is helaas niet mogelijk.
Zou een van deze data jou uitkomen?

Mijn abonnement gaat 27 juli in. Dat betekent betekent dat ik dan tenminste 8 dg geen internet heb, wat echt niet kan. Ik ben zelf bijna altijd beschikbaar. Mijn abonnement gaat zoals ik al zei op 27 juli in, niet op 3 of 4 augustus 

 

Reputatie 7
Badge +20

Als de monteur op 3 of 4 augustus komt verzetten we daarmee ook de ingangsdatum. Je abonnement gaat pas in als jij of de monteur de experiabox aangesloten hebt.
Is het nog gelukt de opzegging bij Tele2 uit te stellen? 

Zoals ik al zei, gaat mn abonnement toch écht dé datum waarop mijn abonnement bij KNP ingaat. De vorige provider heeft itv afgesloten op 15 juli. Door een fout bij de oude provider heb ik ws tot 27 juli internet, maar het kan eerder ophouden. Ik heb nu nog signaal, maar kan zo wegvallen

Bedoel je misschien dat het mogelijk zou moeten zijn om m'n oude abonnement tot 3 of 4 augustus te laten doorlopen? Ik zelf verwacht dat niet. Maar misschien snap ik niet helemaal wat jij bedoelt? Ik krijg feitelijk steeds hetzelfde antwoord en ik stel m'n vraag opnieuw.. Wat ik me nu bedenk is datverlengen bij oude provider niet mogelijk is. Dat heb ik nog geprobeerd, maar herstellen of uitstellen kon niet ivm de automatisering. Echt waar. Ik vond het zo raar.. 

Dit leidt nergens toe. Ik probeer nog één keer te bellen en houd die 14 dg in de gaten 

Reputatie 7
Badge +20

Ik bedoel inderdaad de vraag of Tele2 nu wacht op onze (overstapservice)opzegging, als dat het geval is kun je namelijk je huidige abonnement nog gebruiken tot de monteur komt(als je die inplant).  Helaas heb ik geen inzage in hun gegevens dus weet ik niet hoe zij de komende dagen gepland hebben staan. 
Als Tele2 niet wacht op onze (overstapservice)opzegging en de stekker er uit trekt op 27 juli kun je er beter voor kiezen zelf te installeren. (mijn telefonische collega's kunnen je daar stap voor stap mee helpen) Als je dan de monteur inplant zou je namelijk inderdaad een tijd zonder komen te zitten.

Ik probeer vam Tele2 over te gaan naar KPN. Ik heb in het contract 27 juli staan als begindatum. Er kan pas op 3 augustus een monteur komen. Ik gebruik nu mijn 4G wat geld kost. De bestelling is gedaan op 24 juni. Het kan een maand duren voor je abonnement ingaat, of was dat 2 weken?? 

Nu zit ik zonder internet. 27 juli is 27 juli. Een monteur is zeker een uur aan de gang met installeren, laat staan dat ik het zelf doe. Ik vind dit absoluut niet kunnen. Mijn familie denkt óók dat ik op 27 juli aangesloten wordt en nu dit? Ik kan er absoluut, geen denken aan, akkoord mee gaan. Begint goed hè, wat doe ik hier nu aan? Erover chatten hielp niet, men begreep me niet. 27 juli is 27 juli, alles is daarop ingericht omdat ik me aan de afspraak wil houden. Mij werd gevraagd of ik dan de bestelling wilde annuleren, daar ging hij vanuit. Geen flauw idee waarom. Dus wat nu? 

 

Admin: los topic samengevoegd met je bestaande topic

Hey @Ecaj, ik heb je topics even samengevoegd! 
Ik kan je wel helpen met het inplannen van een monteur maar deze kan op zijn vroegst pas op 3 of 4 augustus. Eerder is helaas niet mogelijk.
Zou een van deze data jou uitkomen?

Ik heb al laten weten dat dat eigenlijk heel slecht uitkomt omdat ik nog meer MB's aanschaffen nogal onnodig vind. Ik heb geen keus dan een afspraak te maken om mij per telefoon te helpen met installeren. Natuurlijk wil ik graag dat dat zsm gebeurt, want dit is gewoon slecht gregeld. Ik ben morgen uiteraard beschikbaar om dit te realiseren. Ik zou het waarderen want ik zit nu tussen een ja/nee gedoe van providers en dat is níét aangenaam, kan ik je vertellen. Ik geef niemand de schuld maar het gebeurt nu wel 😐 

Hey @Ecaj, ik heb je topics even samengevoegd! 
Ik kan je wel helpen met het inplannen van een monteur maar deze kan op zijn vroegst pas op 3 of 4 augustus. Eerder is helaas niet mogelijk.
Zou een van deze data jou uitkomen?

Ik heb al laten weten dat dat eigenlijk heel slecht uitkomt omdat ik nog meer MB's aanschaffen nogal onnodig vind. Ik heb geen keus dan een afspraak te maken om mij per telefoon te helpen met installeren. Natuurlijk wil ik graag dat dat zsm gebeurt, want dit is gewoon slecht gregeld. Ik ben morgen uiteraard beschikbaar om dit te realiseren. Ik zou het waarderen want ik zit nu tussen een ja/nee gedoe van providers en dat is níét aangenaam, kan ik je vertellen. Ik geef niemand de schuld maar het gebeurt nu wel 😐  Tele2 zegt dat het raar is dat ik pas op 3 augustus een monteur thuis kan krijgen en KPN vindt het raar dat het abonnement niet kan doorlopen tot KPN de zaken geïnstalleerd heeft. Ik heb gisteren anderhalf uur in totaal aan de lijn gezeten. Kan iemand hier me verder helpen? 

 

Chat: 15 wachtenden vóór u.

Email: antwoord binnen 10 werkdagen

Hulp op afstand kan niet

Duidelijk dat KPN de overstap dient te verzorgen. Het zou handig zijn als ik weet binnen hoeveel tijd ik kostenloos kan annuleren, mocht het daarop uit komen. Ik neem aan niets, als het binnen 2 wk is. Let wel, ik heb nog géén diensten van KPN. Er staat nl níéts over in mijn contract. Ik heb gebeld, tig wachtenden voor mij. Chat: wist niet wat ik bedoelde. Het is niet de taak van de (aspirant) abonnee, dat zij de zaak oplost. Ik heb genoeg andere zaken aan m'n hoofd, ik kan dit niet erbij gebruiken dus oplossing svp

 

Admin: los topic samengevoegd met lopend topic

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat je mijn collega's via de chat inmiddels al gesproken hebt.
De annuleringstermijn is 14 dagen vanaf levering.
De monteur is simpelweg niet te vervroegen, daar is helaas echt geen oplossing voor.
Echter zou Tele2 nog gewoon actief moeten zijn tot de monteur geweest is.

Wil je je vragen in dit topic houden en niet voor iedere vraag een nieuw topic aanmaken? Als je een nieuw topic aanmaakt is er kans dat ik deze mis en je pas na een week reactie krijgt.