Beantwoord

Overstapservice XS4ALL -> KPN verwarrend

  • 31 March 2020
  • 4 reacties
  • 120 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik heb op 25 maart j.l. Hussel Thuis (internet/tv/bellen) aangevraagd met overstapservice, wat 

per de orderbevestiging op 28 april a.s. zijn beslag moet krijgen.

Nu ontvang ik (31 maart) een brief van KPN dat de overstapservice niet door kan gaan omdat

er bij die andere provider (XS4ALL) reeds een opzegging is binnengekomen. Begrijpelijk dat KPN

in zo’n geval van gekruiste opzeggingen een stapje terug doet.

Alleen heb ik die opzegging bij XS4ALL niet gedaan, dus de gekruiste communicatie moet wel bij

KPN zelf zijn opgetreden.

 

Even voor de goede orde: XS4ALL bevestigt dat zij bericht hebben ontvangen van KPN dat er “lijnovername” zal plaats vinden op 28 april, en dat geldt ook voor mijn vaste belnummer.

 

Mag ik aannemen dat alles wel goed komt met die overstapservice? 

 

Mvg, Henk

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 31 March 2020, 20:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Henk, welkom op het forum. 

Wij doen in zo'n geval inderdaad een stap terug. Hoewel XS4ALL uiteindelijk KPN zal worden is dat voor nu niet van belang. Dit overstapproces geldt voor de meeste providers, of het Ziggo, Tele2 of XS4ALL maakt in dit geval niet uit. Wat van belang is, en zo te lezen is dit ook het geval, is dat dat de opzegging bij XS4ALL geregistreerd staat onder de overstapservice en niet als een reguliere opzegging. Een reguliere opzegging zal namelijk altijd doorgaan, ongeacht of wij de verbinding werkend hebben opgeleverd of niet. Een opzegging naar aanleiding van de overstapservice zal niet worden doorgevoerd wanneer er voor wat voor reden dan ook een vertraging optreedt bij ons, dan kom je dus niet zonder diensten te zitten. 

Voor nu is dat voor jou niet van belang aangezien ik zie dat het goed is doorgevoerd, ik vermeld het als extra uitleg. 

Om antwoord te geven op jouw vraag: ik heb nu geen enkele reden om aan te nemen dat dit niet goed zal gaan. :) 

 

Reputatie 7
Badge +9

Het door Henk geconstateerde probleem is niet nieuw. Ik heb toevallig gisteren van een medewerker van XS4ALL vernomen dat er bij het gebruik van de Overstapservice bij de providers sprake is van twee trajecten: een administratief traject en een technisch traject. Nu blijkt dat een van deze trajecten intern bij de providers inderdaad een melding geeft dat er al sprake is van een eerdere opzegging, terwijl dit niet het geval is. Het blijkt echter dat de Overstapservice wel goed wordt uitgevoerd, dus Henk hoeft zich geen zorgen te maken. De providers proberen het probleem uiteraard zo snel mogelijk op te lossen, want het is voor de abonnee wel verwarrend.

Piet. 

Reputatie 3
Badge

Heel duidelijk, waarvoor dank!

Reputatie 7
Badge +24

Graag gedaan uiteraard.