Beantwoord

Overweeg KPN glasvezel, wat heb ik daar voor nodig, en wat komt er in huis te hangen?

  • 28 March 2022
  • 7 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik overweeg om KPN glasvezel te nemen. 
Volgens de postcodecheck is er in mijn woning mogelijkheid voor 1Gb internet.

Ik heb een oranje (glasvezel) kabel die mijn woonkamer binnenkomt. Er zit geen apparaat, stekker of kastje aan vast. Wat heb ik nu nodig om Glasvezel internet te kunnen krijgen?

En wat voor apparaten/kastjes komen er dan te hangen? Waar de kabel binnenkomt is best wel in het zicht namelijk.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 30 March 2022, 09:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Je hebt helemaal niks nodig, alleen is er nog geen FTU geplaatst, dat word lastig want Netwerk zou die eerst moeten plaatsen, naar gelang welk gebied je zit krijg je daar een NT of een PON modulle op, vandaar kun eventueel met een LAN kabel die langer is als KPN levert je modem op aansluiten.

Is er nog nooit een FTU geplaatst of is deze gesloopt, is die gesloopt heb je kans dat KPNnetwerk de kosten op je verhaalt.

Plaats even een foto van de kabel.

Normale gang, abonnement aanvragen en de rest word geregeld, alleen de extra stap van de FTU moet je even achteraan anders heb je kans dat je vertraging hebt.

Wel vreemd, dat er alleen maar een kabel de huiskamer binnenkomt, in de regel wordt deze standaard afgemonteerd met een FTU:

Verwarring over aansluiten glasvezel. FTU/NT? | KPN Community

volgens bovenstaand voorbeeld

Wel vreemd, dat er alleen mar een kabel de huiskamer binnenkomt, in de regel wordt deze standaard afgemonteerd met een FTU:

Verwarring over aansluiten glasvezel. FTU/NT? | KPN Community

volgens bovenstaand voorbeeld

Dat heb dus inderdaad niet. Geen idee waarom. Het zit er zo sinds ik er woon (2018)
Ik heb nu Ziggo, en heb het me nooit eerder afgevraagd.

Dit is de kabel

Is dat het hele stuk wat je hebt, was die er al voordat je er kwam wonen, vind hem.namelijk kort en dan ook nog eens op een vreemde plek, lijkt wel later gedaan.

Ja dat is alles, zo'n 50cm. Komt net boven de plint uit de muur,  20 cm verderop zit ook de ziggo hoofdkabel.

Ik heb er nooit iets mee gedaan,  zo zat het. 

In de meterkast zit niks als een oude isdn aansluiting. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @RegeraFox, welkom op ons forum!
Als je glasvezel wilt kun je gewoon bestellen via onze website of via 0800-0402. Over het aansluiten en de kastjes enzo nemen we dan nog contact met je op!