Vraag

Periode van haperende verbinding (wifi en kabel)

  • 29 March 2024
  • 7 reacties
  • 119 keer bekeken

Wij zijn ongeveer een jaar geleden overgestapt op glasvezel van KPN. In de tussentijd is het al twee keer voorgekomen dat we eerst een aantal weken te maken hebben met een haperende WIFI verbinding en daarna de verbinding helemaal wegvalt.

 

De eerste keer hebben we na meerdere keren contact te hebben gehad met de klantenservice, en talloze resets, een nieuw modem gekregen dat de oplosssing leek te zijn.

De tweede keer hebben we ook een nieuw modem gekregen. Dat hielp niet. Toen heeft de monteur een nieuw glasvezelkastje opgehangen. Dat leek de oplossing te zijn.

 

Nu hebben we sinds een week weer last van haperende Wifi. Mijn vermoeden is dus dat het binnenkort weer helemaal wegvalt… Is er nog een andere oplossing of moeten we toch weer overstappen naar Ziggo?


7 reacties

Badge +19

Is het alleen de WiFi wat wegvalt of ook de bekabelde verbinding?

Ook de bekabelde verbinding valt weg. De televisie is bekabeld. Steeds 2 of 3 keer achter elkaar een paar minuutjes.

Reputatie 7

Welkom op de community @JKim, een wegvallende verbinding is nooit fijn natuurlijk. Dat de bekabelde verbinding wegvalt geeft aan dat het de verbinding buitenshuis kan zijn die wegvalt. Wat gebeurt er met het modem als de verbinding wegvalt? Verandert daar iets aan de lampjes? Als het glasvezel is, gebeurt er ook iets aan de lampjes daarop? 

Het is het snelste om ons nog eens te bellen op 0800-0402, zodat een collega de verbinding na kan kijken. Noem daarbij alleen de bekabelde verbinding, door de Wifi verbinding te noemen kan dat mensen op het verkeerde been zetten. Ik denk dat dat bij het vorige gesprek ook was gebeurd.

Hoi @Jasper van KPN 

Bedankt voor je reactie. Tijdens de vele telefoontjes die we hebben gevoerd is wel duidelijk geworden dat de bekabelde verbinding ook wegvalt. 
We blijven hangen in hetzelfde cirkeltje met de klantenservice. Ten eerste wordt er tijdens je eerste telefoontje al vrij snel opgehangen en verwezen naar de probleemoplosser. Dat stadium zijn we allang voorbij.

Net weer gesproken met de klantenservice. Zoveelste reset van het glasvezelkastje. Op het moment dat ik hem aan de lijn heb werkt de wifi. 10 minuten later valt het weer weg. Het is een enorm frustrerend proces zo want we komen niet verder… Is er überhaupt nog een andere oplossing? Of is overstappen de enige oplossing?

Badge +19

Wat doen de ledjes op het glasvezelkastje als je uitval hebt? Wat heb je zoal aangesloten op het modem? Zijn er draadloze verbindingsets of zit er een omvormer van zonnepanelen op het netwerk?

Onderste lampje knippert. Maar dat is volgens mij niet anders dan wanneer de verbinding wel werkt. 
 

Geen draadloze verbindingssets. Wel twee wifi versterkers (volgens mij heten ze zo) maar die zijn beide bekabeld. En 1 TV is bekabeld aangesloten. Bedoelde je dat? Volgens mij is verders niets direct aangesloten. 

Reputatie 7

Dat het onderste lampje knippert betekent dat er activiteit is, dat is goed dus. Als de lampjes hierop zo blijven branden tijdens het wegvallen van de verbinding lijkt de verbinding buitenshuis goed te zijn, anders zou dit veranderen. Je hebt ook een Experia/KPN Box van ons, wat doen de lampjes daarop als de verbinding wegvalt? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig zoals je merkt.

Reageer