Vraag

Philips Smart TV verbind niet met router

  • 4 December 2020
  • 9 reacties
  • 1096 keer bekeken

Onze Philips 43pfs5803/12 tv wil niet verbinden met de Experia V10a router. Het netwerk wordt wel aangegeven in de lijst met optie’s om te verbinden, en de snelheid is zelfs 100. Maar verbinden lukt daarentegen telkens niet. Ik heb de tv ook al teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dit haalde niks uit.

Bedraad aansluiten is helaas geen optie aangezien de router in de meterkast hangt, op de lagere verdieping (appartementen woning). De snelheid van het internet is verder gewoon perfect en gebruiken behalve de router ook nog twee versterkers.

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

De WPA is hoofdletter- en tekengevoelig. Heel precies invoeren.

En aangezien je versterkers hebt…. het ingevoerde WPA moet natuurlijk wel bij het getoonde SSID horen.

De WPA is hoofdletter- en tekengevoelig. Heel precies invoeren.

En aangezien je versterkers hebt…. het ingevoerde WPA moet natuurlijk wel bij het getoonde SSID horen.

Heb de WPA van de router overgenomen en meermaals juist ingevoerd. Helaas nog tot niks geleid.

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben er een beetje bang van dat je dat ding nooit aan de SuperWiFi's krijgt. Je kunt misschien een hotspot op je telefoon maken, daarmee verbinden en dan kijken of er updates zijn voor die tv.

Ik ben er een beetje bang van dat je dat ding nooit aan de SuperWiFi's krijgt. Je kunt misschien een hotspot op je telefoon maken, daarmee verbinden en dan kijken of er updates zijn voor die tv.

Dat gevoel krijg ik ook… Zelfs verbinden met de hotspot op mijn telefoon doet ie niet

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben er een beetje bang van dat je dat ding nooit aan de SuperWiFi's krijgt. Je kunt misschien een hotspot op je telefoon maken, daarmee verbinden en dan kijken of er updates zijn voor die tv.

Dat gevoel krijg ik ook… Zelfs verbinden met de hotspot op mijn telefoon doet ie niet

Ok. Dan ligt het dus niet aan de SuperWiFi's 😄

Reputatie 7
Badge +24

Een tijdelijk kabeltje aansluiten en dan updaten? :thinking:

Reputatie 4
Badge +6

Hi @WillemJans ,
Welkom op het forum. @Nick83 heeft je al een mooie optie gegeven zie ik:muscle_tone2: . Is het inmiddels al gelukt? Heb even gezocht op je TV. Op de Philips website geven ze nog aan dat je het via de WPS knop kan proberen. Daar wordt ook nog aangegeven hoe je kan controleren of je TV de nieuwste software heeft:nerd: .
Laat je weten of het gelukt is?

Hi @WillemJans ,
Welkom op het forum. @Nick83 heeft je al een mooie optie gegeven zie ik:muscle_tone2: . Is het inmiddels al gelukt? Heb even gezocht op je TV. Op de Philips website geven ze nog aan dat je het via de WPS knop kan proberen. Daar wordt ook nog aangegeven hoe je kan controleren of je TV de nieuwste software heeft:nerd: .
Laat je weten of het gelukt is?


Wat voor kabel moet het precies zijn? En waar kan ik deze kopen?

Reputatie 4
Badge +6

Hi @WillemJans ,
Een gewone internetkabel ( er van uit gaande dat je TV daar een ingang voor heeft) zou het moeten doen. Kun je kopen bij de mediamarkt of op internet. Als je een TV ontvanger hebt van KPN kun je evt die kabel gebruiken. 

Kabeltje kan ook geel zijn i.p.v.