Beantwoord

Ping opeens heel hoog

  • 3 June 2020
  • 7 reacties
  • 182 keer bekeken

Als ik een spel speel heb ik vaak een normale ping wat meestal varieert tussen de 40 en 80 ping, daar is helemaal niks mee, maar uit het niets springt die soms naar boven de 1000 ping, daarmee kan ik echt niet spelen! is hier een verklaring voor en is er een oplossing. Ik speel het op de pc met een netwerkkabel, ik heb normaal gesproken nooit klachten over de wifi. PS woon wel op het platteland waar minder goede wifi is dan in een dorp of stad. Maar omdat we laatst 4g hebben gehaald hebben we nu gewoon normale wifi.

 

Groetjes, Dewi Blankenvoorde

icon

Beste antwoord door Babylonia 3 June 2020, 22:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik speel het op de pc met een netwerkkabel,

Houd dat zoveel mogelijk aan.
Heb je met die connectie methode “thuis” in ieder geval geen beperkingen.

De rest is koffiedik kijken met welke servers van games je connectie hebt, en hoe druk die servers zijn bezet door andere spelers m.b.t. gezamenlijke bandbreedte die wordt verdeeld onder gebruikers.

PS woon wel op het platteland waar minder goede wifi is dan in een dorp of stad.

WiFi is op zichzelf niet afhankelijk van het platteland. Feitelijk puur praktisch gezien zelfs “beter” omdat je minder last hebt van storende WiFi netwerken om je heen dan in een dorp of stad.

Bedenk echter dat de connectie met internet nooit hoger zal zijn dan de effectieve snelheid van dat internet op het platteland.

Alles is zo sterk als de zwakste schakel.

Bijv. als de internetconnectie op het platteland “bekabeld” (meest ideale omstandigheid) niet meer is dan 10 Mbps, Zul je met WiFi ook nooit een hogere snelheid ervaren “voor een internetconnectie”.

Reputatie 4
Badge +4

Als ik een spel speel heb ik vaak een normale ping wat meestal varieert tussen de 40 en 80 ping, daar is helemaal niks mee, maar uit het niets springt die soms naar boven de 1000 ping, daarmee kan ik echt niet spelen! is hier een verklaring voor en is er een oplossing. Ik speel het op de pc met een netwerkkabel, ik heb normaal gesproken nooit klachten over de wifi. PS woon wel op het platteland waar minder goede wifi is dan in een dorp of stad. Maar omdat we laatst 4g hebben gehaald hebben we nu gewoon normale wifi.

 

Groetjes, Dewi Blankenvoorde

Hoi Dewi,

Kan ik hieruit lezen dat jullie een 4G router hebben? en maken er nog meer mensen hier gebruik van? (tv, spelletjes, video, ect)? Als jullie een 4G router hebben, kijk dan ook even wat de rest van de familie aan het doen is. Sowieso is het in de avond uren drukker met al het internet verkeer, omdat dan iedereen thuis is.

Hopelijke kan je iets meer vertellen wat je/jullie voor een apparatuur gebruiken.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Dewi Blankenvoorde, welkom op het forum! 
Zoals hierboven genoemd moet wifi niet perse slechter zijn op het platteland maar de verbinding die je experiabox binnen krijgt is misschien wel wat langzamer.
Los daarvan kan je natuurlijk ook slecht wifi hebben op het platteland, kun je de online wifimanager eens doorlopen?

​​​​​​Zoals @Babylonia noemt is je verbinding zo sterk als de zwakste schakel, als deze schakel ineens zwaarder belast wordt omdat iemand op de verbinding video begint te streamen of een download aan zet zal je dit merken.

Reputatie 7
Badge +20

We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!

ik heb nu meestal geen last meer, ik weet niet waar het aan ligt, heb soms nog wel een paar hoge pings van rond de 100-400 maar hoger niet gelukkig. Ik ga het alsnog proberen oplossen met jullie hulp. Erg bedankt daarvoor Groetjes Dewi Blankenvoorde

niemand van ons gezin is een gamer of streamt/video maakt. het is echt alleen sociaal media en tv kijken.

Hybride DSL+4G werkt met soort van proxies of splitters in zowel de ExperiaBox als aan de andere kant in de KPN infrastructuur. In de ExperiaBox wordt een TCP/IP verbinding van b.v. je computer gesplitst in 1 over DSL en 1 over 4G. Ergens in de KPN infrastructuur wordt het dan weer samengevoegd en gaat het weer verder als een normale TCP/IP verbinding i.p.v. MultiPath-TCP/IP. Dat proces heeft altijd iets invloed, n.l. o.a. wat vertraging. E.v.t. zou dat proces van splitten en samenvoegen kunnen haperen door over-de-piek belasting in de proxies of b.v. in het 4G gedeelte omdat dat op lagere prioriteit draait dan verbindingen voor smartphonegebruikers (die krijgen voorrang).

Het ‘echte’ commando ‘ping’ gaat overigens over DSL alleen.