Beantwoord

Plotseling problemen met de wifi versterker

  • 18 May 2020
  • 12 reacties
  • 2036 keer bekeken

Sinds een paar dagen problemen met de snelheid van de WiFi via de versterker. Functioneerde al jaren probleemloos. De versterker staat op de slaapkamer en is bedraad verbonden met de Experiabox beneden en met de tv box. Op zich niks met de WiFi te maken maar het viel me al op dat het lang duurt voor dat ik beeld krijg op mijn tv. Geluid is er meteen maar het beeld duurt 6 a 7 seconden en dat was eerder niet. Dus: reset gedaan, opnieuw verbonden met de experia box volgens de aanwijzingen op het forum  , kanaal veranderd maar helaas . Nog steeds 10 mb naast de versterker. De Experiabox beneden is ruim 150 mb WiFi.

Iemand nog een idee wil graag weer Spotify streamen in de tuin.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 31 May 2020, 16:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Iemand ?

Badge +19

Welke WiFi versterker heb je? Van kpn? De witte vierkante?

Ja die idd. Vandaag nog eens  helemaal gereset maar helaas. Ping van 500 en download van 10 mb of zo. Gek genoeg is mijn upload wel normaal 30 mb gemiddeld en de signaalsterkte ook.

Badge +19

Dat is toch wel vreemd. Heb je al getest met een andere kabel?

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Fredje1, welkom! Wat jammer om te lezen dat je dit nu ervaart! Ben je er nog verder mee bezig geweest? Je kunt de Wifi versterker eens ontkoppelen en de Wifi Manager doorlopen. Daarnaast kan je 'm eens tijdelijk ergens anders neerzetten om te kijken of dat wel werkt? Anders zou je het ontkoppelen en opnieuw aansluiten nog eens kunnen proberen. 

Allemaal net geprobeerd maar helaas. Begin me af te vragen of de versterker niet gewoon stuk is. Of is dat een  rare gedachte ? 
 

Normaal haalde ik altijd probleemloos 50/60 mb in de tuin… nu 1....

Reputatie 7
Badge +30

Ja, dat kan zeker.. Hoe lang heb je deze nu al? De witte vierkante bieden we niet meer aan, maar als je nog binnen de garantie valt, hebben we nog wel de zwarte vierkante ter vervanging. Je kunt er ook voor kiezen om een set Superwifi punten aan te schaffen. Hiervan zet je ééntje bekabeld bij de Experia Box en een op de plek waar de wifi verbeterd moet worden. 

Deze heb ik aangeschaft toen ik mijn abbo heb afgesloten dat is dan september 2018. Nu weet ik niet wat de garantietermijn is ?

Reputatie 7
Badge +30

Er zit twee jaar garantie op. Je kunt toch nog eens proberen om zowel de Experia Box als de Wifi versterker te resetten (met de herstelknop) en daarna opnieuw te koppelen. Als het niet werkt, dan is de Wifi versterker wellicht toch kapot. Je kunt, met een (kopie van de) aankoopbon en de versterker naar een KPN winkel bij jou in de buurt. Op onze website kan je kijken welke winkels geopend zijn. We nemen in de winkel natuurlijk maatregelen voor jouw en onze gezondheid. 

Al meerdere malen geprobeerd maar helaas. Ik kan alleen niet meer bij de factuur komen. De versterker is destijds geïnstalleerd door de monteur en dat moet dan september of oktober 2018 zijn geweest. Kunnen jullie een kopie regelen ?

Reputatie 7
Badge +30

Het was even zoeken, maar het is me gelukt! Een kopie ervan vind je in de mail. Dat zou voldoende moeten zijn! 

Dank je wel