Vraag

PON netwerk omzetten naar P2P?

  • 24 July 2021
  • 12 reacties
  • 500 keer bekeken

Hallo,

Ik ben er achter gekomen dat ik genaaid ben door KPN namelijk, dat ik er een PON netwerk ligt in mijn wijk en geen P2P. Met andere woorden ik kan alleen voor deze [kpn] motherf**rs kiezen.

Weet iemand hoe ik PON kan omzetten naar P2P? Wat moet ik doen in de meterkast om P2P te krijgen? Op Youtube kan ik geen tutorial vinden waarin dit wordt uitgelegd! Denk dat KPN dit censureert. Ik was er dichtbij om mijn netwerk P2P te maken maar weet niet zeker of het mij is gelukt. Ik wil namelijk voor een prikkie 25 Euro 1Gbit internet hebben, maar kan dit niet krijgen omdat KPN 60 Euro wil vangen!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Ik heb in de meterkast de gele kabel vervangen door een blauwe maar volgens mij werkt dit ook niet volgens mij buurman.

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan niet. Je zult gewoon af moeten wachten totdat de provider die u graag wilt ook gpon gaat ondersteunen. Dat zal vast gaan gebeuren. Dat kunnen en mogen ze. Maar dat doen ze nog niet.

Reputatie 7

KPN rolt vrijwel alleen nog maar GPON uit in Nederland want dat is de enige manier om het betaalbaar te houden.

Je zult deze verbinding niet om kunnen zetten naar een AON (P2P) aansluiting. 

KPN rolt vrijwel alleen nog maar GPON uit in Nederland want dat is de enige manier om het betaalbaar te houden.

Je zult deze verbinding niet om kunnen zetten naar een AON (P2P) aansluiting. 

Ik heb de kabels aangepast in de meterkast dan moet het toch lukken? Ik wil P2P omdat ik dan voor 25 Euro 1Gbit lijntje kan krijgen. Welke kleur kabel heb ik nodig volgens mijn buurman kan het niet maar ik denk dat het wel kan. Weet jij dit toevallig?

KPN rolt vrijwel alleen nog maar GPON uit in Nederland want dat is de enige manier om het betaalbaar te houden.

Je zult deze verbinding niet om kunnen zetten naar een AON (P2P) aansluiting. 

Ik heb de kabels aangepast in de meterkast dan moet het toch lukken? Ik wil P2P omdat ik dan voor 25 Euro 1Gbit lijntje kan krijgen. Welke kleur kabel heb ik nodig volgens mijn buurman kan het niet maar ik denk dat het wel kan. Weet jij dit toevallig?

Heb ik een roze kabel nodig? Want dat zag ik in een artikel staan dat die wel p2p aankan maar kan deze in geen enkele webshop vinden. Als ik naar utp-kabel.nl kan ik alleen geel, grijs en zwart krijgen.

Reputatie 7
Badge +10

KPN rolt vrijwel alleen nog maar GPON uit in Nederland want dat is de enige manier om het betaalbaar te houden.

Je zult deze verbinding niet om kunnen zetten naar een AON (P2P) aansluiting. 

Ik heb de kabels aangepast in de meterkast dan moet het toch lukken? Ik wil P2P omdat ik dan voor 25 Euro 1Gbit lijntje kan krijgen. Welke kleur kabel heb ik nodig volgens mijn buurman kan het niet maar ik denk dat het wel kan. Weet jij dit toevallig?

Je kunt kabels wisselen totdat je een ons weegt, maar daar word een pon netwerk geen p2p van.

Reputatie 7

Ik heb de kabels aangepast in de meterkast dan moet het toch lukken? 

Nee, natuurlijk niet, de kabel tussen ONT en router verandert niets aan het type glasvezelaansluiting, dat blijft gewoon GPON. Je moet overigens ook absoluut niet aan de glasvezel gaan zitten, voordat je het weet raken ze vuil of zelfs beschadigd waardoor er te veel demping kan ontstaan of zelfs helemaal geen verbinding meer gemaakt kan worden.

Wanneer is die glasvezel aansluiting in jouw woning aangelegd?

Plaats eens een foto van jouw glasvezelaansluiting.

Alle providers die een overeenkomst met KPNNetwerkNL kunnen via die glasvezel diensten leveren. Of jouw €25,- provider ook een overeenkomst heeft met KPNNetwerkNL weet ik niet.

 

Hallo @getouthere , inderdaad wat @wjb schrijft, je hoeft niet alleen van KPN een dienst af te nemen,er zijn meerdere providers die over het KPN-netwerk leveren. GPON is een bepaalde infrastructuur van het netwerk van huis naar de wijkkast en weer naar de centrale dat kan technisch niet eens teruggezet worden naar p2p, dan zou de hele infra weer aangepast moeten worden.

 

Hallo,

Ik wil de mensen op deze forum informeren dat wanneer ze P2P netwerk hebben zij kunnen profiteren van glasvezel bij T-Mobile. Je krijgt dan voor 10 Euro extra onbeperkt 5G internet en bellen voor 50 Euro en plus nog 1000/1000 glasvezel verbinding.

Ik was ook een leek totdat ik er achter kwam dat ik genaaid was door KPN ik betaald de jackpot maar krijg er niks extra's voor terug. Helaas ben ik genaaid door hun want ik heb een PON netwerk waardoor ik op korte termijn aangewezen ben op mijn VDSL lijntje van 60Mbits [40Mbit trager dan hun glasvezel 100/100 dat ze aan de man brengen voor 50 Euro kan je dat geloven? Bij T-Mobile krijg ik onbeperkt 5G en onbeperkt internetten op mobiel bijna cadeau er bij!]

Dus mensen kijk of je een P2P netwerk hebt in je wijk door te bellen naar KPNNETWERK die kunnen dat inzien je dit meedelen en dan overstappen naar T-Mobile zou ik zeggen!

*admin: samengevoegd met bestaande topic

Reputatie 7
Badge +10

Hallo,

Ik wil de mensen op deze forum informeren dat wanneer ze P2P netwerk hebben zij kunnen profiteren van glasvezel bij T-Mobile. Je krijgt dan voor 10 Euro extra onbeperkt 5G internet en bellen voor 50 Euro en plus nog 1000/1000 glasvezel verbinding.

Ik was ook een leek totdat ik er achter kwam dat ik genaaid was door KPN ik betaald de jackpot maar krijg er niks extra's voor terug. Helaas ben ik genaaid door hun want ik heb een PON netwerk waardoor ik op korte termijn aangewezen ben op mijn VDSL lijntje van 60Mbits [40Mbit trager dan hun glasvezel 100/100 dat ze aan de man brengen voor 50 Euro kan je dat geloven? Bij T-Mobile krijg ik onbeperkt 5G en onbeperkt internetten op mobiel bijna cadeau er bij!]

Dus mensen kijk of je een P2P netwerk hebt in je wijk door te bellen naar KPNNETWERK die kunnen dat inzien je dit meedelen en dan overstappen naar T-Mobile zou ik zeggen!

*admin: samengevoegd met bestaande topic

 

Vind je het zelf netjes om op een KPN forum reclame te maken voor de conculega? Niemand heeft je genaait.  KPN heeft een open netwerk waar andere providers overheen kunnen leveren. 

Je hebt glasvezel (pon) gekregen en het hangt van de providers af of ze op jouw adres kunnen leveren, niet KPN. Als je KPN niks vind, moet je overstappen en wegwezen.

Reputatie 7

Ik vraag me af of je echt een abonnement bij T-Mobile moet willen voor vast Internet en televisie.

Ik heb al sinds jaar en dag mijn mobiele telefonie bij T-Mobile ondergebracht en daar ben ik zeer tevreden mee. Met T-Mobile samen (wat helaas niet meer bestaat voor nieuwe abonnementen) heb ik één ander zeer goedkoop T-Mobile abonnementen en vier T-Mobile prepaids aan mijn groep toegevoegd waarmee we onderling gratis bellen. Mijn hoogbejaarde ouders hebben een prepaid in huis liggen en mijn vrouw kan uren met onze dochter in België bellen zonder zich druk hoeft te maken over kosten. Bij betalen per maand €22,03 aan abonnementsgeld en bellen onderling met z'n allen (zes toestellen) gratis. Probeer dat maar eens bij KPN voor elkaar te krijgen.

Er is echter geen haar op mijn hoofd die het ook maar een seconde zal overwegen om vast Internet en televisie bij T-Mobile onder te brengen, daarvoor is de kwaliteit van hun dienstverlening veel te laag. We zien maar al te vaak mensen die na een uitstap van een jaartje maar al te blij zijn weer terug te kunnen keren bij KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Ik was ook een leek totdat ik er achter kwam dat ik genaaid was door KPN

U zou toch eens uit moeten leggen waarom fat zo zou zijn. KPN zou een P2P netwerk aan moeten leggen omdat een concurrent daar over levert? Dat vindt u? Dat is toch belachelijk? Laat die concurrent gewoon zelf een netwerk aanleggen.