Beantwoord

Poort openzetten Experiabox V10a lukt niet

  • 21 October 2020
  • 3 reacties
  • 734 keer bekeken

Beste KPN,

 

Het lukt mij niet om in een experiabox v10a van jullie bepaalde poorten te openen zodat een ip-camera recorder van buiten het eigen netwerk te benaderen is.

Ik heb enige ervaring met poorten openzetten bij verschillende merken modems en providers en nooit had ik hier problemen mee.

 

De poorten van de recorder die geopend moeten worden (met name poort 8000 en 2200)
port forwarding in het modem
De poort blijft echter gesloten
Router information

De recorder heeft een fixed ip adres: 192.168.2.200 (deze valt buiten de DHCP range)

 

Hebben jullie een idee waar het aan kan liggen?

Hoor het graag!

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Mike Noordman

icon

Beste antwoord door Jose_ 28 October 2020, 14:29

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10

De recorder heeft een fixed ip adres: 192.168.2.200 (deze valt buiten de DHCP range)

Zet de recorder zelf op DHCP  (IP adres verkrijgen vanuit de router),
en een vast IP adres in de V10A zelf - en dan gewoon binnen de DHCP reeks.

Het heet "DHCP Reservation”, ofwel een IP reservering “binnen de DHCP reeks”.

Recorder even uitzetten, router herstarten, en erna recorder weer inschakelen.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Mikeno123,  welkom op het forum!

Heeft de tip van @Babylonia geholpen? Is het inmiddels gelukt? 

Mocht het nog niet gelukt zijn dan vindt je op het forum nog veel meer topics over het openzetten van poorten op de Experia Box V10a. Hier vindt je vast een oplossing!

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het inmiddels is gelukt. Anders hoor ik het graag!

Reageer