Beantwoord

Postcode nieuwbouw wordt nog niet herkend

  • 9 January 2020
  • 20 reacties
  • 715 keer bekeken

Goeiedag,

Mijn neef gaat 3 februari verhuizen naar een nieuwbouw appartement. Hij wil graag dan meteen ook een glasvezel aansluiten voor internet/tv/bellen. Echter, op het moment geeft de postcodecheck de volgende melding:

Oeps, we herkennen uw postcode niet. Zijn alle gegevens juist ingevuld?

Waarschijnlijk is de postcode nog niet bekend bij jullie? Het gaat om 3771NK.

Zou het jullie lukken om dit snel toe te voegen, of kan ik beter even bellen?

Vast bedankt!

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 26 January 2020, 18:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Ik denk dat KPN hierbij afhankelijk is van wat administratieve zaken van KPN NetwerkNL.
Misschien dat @Ward_ hier iets over kan zeggen, maar dat weet ik niet zeker :relaxed:

Badge +19

Ligt er al wel een glasvezelkabel in huis?

Reputatie 7
Badge +10

Ik zie op die postcode een paar industriepanden (5 huisnummers totaal) en zeker geen appartementen. Daarnaast ligt die postcode in het buitengebied en niet in de buurt van glasvezel van KPN.

Reputatie 7
Badge +10

Nu nog even verder gekeken maar 3771NK is de Stavorenweg in Harselaar/Barneveld. Dat is allemaal bedrijventerrein en daar levert KPN inderdaad geen consumenten glasvezel,

@Johananvm   Klopt deze postcode wel?

Woeps, excuus, je hebt gelijk, dat klopt niet. Ik denk dat mijn neef het verkeerd heeft doorgegeven. Ik ga het navragen, iig alvast bedankt voor de snelle reacties!

Hij heeft het blijkbaar verkeerd doorgekregen, de postcode is 3771CH, dat is de Schoutenstraat. Zijn nummer staat erbij via deze site:

https://postcodebijadres.nl/barneveld/schoutenstraat/71-219

 

Reputatie 7
Badge +10

Dank je wel. Het goede nieuws is dat al deze adressen (ik neem aan dat het de drie gebouwen zijn tussen de school en de rotonde) bekend zijn bij KPN Netwerk NL voor glasvezel. Het mindere nieuws is dat de meeste van die adressen een plandatum hebben van eind februari voor de aansluiting, en dat is te laat als ik je eerste bericht lees. Daar ga ik actie op laten ondernemen via de projectleider.

Het nog slechtere nieuws ligt niet bij ons als KPN Netwerk NL maar bij KPN de provider. Er gaat blijkbaar iets mis met hun database waardoor deze postcodes niet worden herkend. Als ik ze check op de FPI tool (die van KPN de operator is) zijn ze gewoon bekend).

Bij bijvoorbeeld XS4all op de site zijn ze ook gewoon bekend om te bestellen dus nu moet er een Webcare collega aanhaken om binnen “KPN provider”  na te laten gaan wat er aan de hand kan zijn.

 

Dank voor de snelle en uitgebreide reactie!

Je geeft aan dat er een Webcare collega moet aanhaken. Moet ik hiervoor zelf een bericht sturen/bellen of monitoren zij ook dit forum?

Reputatie 7
Badge +10

Dank voor de snelle en uitgebreide reactie!

Je geeft aan dat er een Webcare collega moet aanhaken. Moet ik hiervoor zelf een bericht sturen/bellen of monitoren zij ook dit forum?

Ze reageren altijd op dit forum maar ze zijn maar met zoveel mensen en er zijn veel topics om op te reageren. Dus meestal duurt het 24 tot 48 uur na plaatsing van je topic.

Had ik wel gelijk met die drie gebouwen? Huisnummers 115 tot en 219 bij elkaar?

Dank voor de snelle en uitgebreide reactie!

Je geeft aan dat er een Webcare collega moet aanhaken. Moet ik hiervoor zelf een bericht sturen/bellen of monitoren zij ook dit forum?

Ze reageren altijd op dit forum maar ze zijn maar met zoveel mensen en er zijn veel topics om op te reageren. Dus meestal duurt het 24 tot 48 uur na plaatsing van je topic.

Had ik wel gelijk met die drie gebouwen? Huisnummers 115 tot en 219 bij elkaar?


Super, wacht ik daar nog even op.

Het zijn er wel meerdere, weet niet zeker of het er precies 3 zijn, maar dat kan heel goed kloppen!

Reputatie 7
Badge +24

Hi Johanna, welkom op het forum. 

Dankjewel @Ward_ voor alles. Ik neem het over. Mag ik ook zijn huisnummer hebben? Ik heb nu random 71 en 91 gepakt en daarmee lukt het me wel om te bestellen. Je mag het ook via een privébericht doorgeven. Dan kan ik kijken waarom dat nummer niet wordt geaccepteerd in ons systeem. 

Ik hoor graag van je. 

Reputatie 7
Badge +10

Hi Johanna, welkom op het forum. 

Dankjewel @Ward_ voor alles. Ik neem het over. Mag ik ook zijn huisnummer hebben? Ik heb nu random 71 en 91 gepakt en daarmee lukt het me wel om te bestellen. Je mag het ook via een privébericht doorgeven. Dan kan ik kijken waarom dat nummer niet wordt geaccepteerd in ons systeem. 

Ik hoor graag van je. 

 

Ik heb het huisnummer ook niet dus je zal even een PB moeten sturen aan @Johananvm voor het goede huisnummer.

Reden dat jij op 71 en 91 wel kan bestellen is omdat dat oudere woningen zijn. Dit probleem gaat over drie nieuwe hoogbouwpanden met de nummers 115 tot en met 219. Bij ons ook nog niet gereed maar normaliter wel bestelbaar als NL9 orders (dus bestellen voordat de aansluiting al gereed is).

Reputatie 7
Badge +24

Dan snap ik hem, ik wacht even een reactie af met het juiste nummer. Ik zie in ieder geval wel dat voor 219 bijvoorbeeld ook niet kan worden besteld. 

Dan snap ik hem, ik wacht even een reactie af met het juiste nummer. Ik zie in ieder geval wel dat voor 219 bijvoorbeeld ook niet kan worden besteld. 

Ik heb je een bericht gestuurd!

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, ik heb dit doorgezet. We gaan ermee bezig. Zodra ik iets hoor zal ik het hier laten weten. 

Super, bedankt voor de hulp vast en ik hoor het graag!

Goeiedag,

Begint nu wel beetje op te schieten, is er al meer info hierover? :)

Reputatie 7
Badge +24

Ja, die postcode staat nu gewoon open. Hij kan nu een bestelling plaatsen. :) Ik heb verder geen terugkoppeling gehad hierover vandaar dat ik geen reactie heb geplaatst. 

Ah super, bedankt voor de snelle reactie! 

Reputatie 7
Badge +24

Ah super, bedankt voor de snelle reactie! 

Graag gedaan uiteraard. :)