Beantwoord

Postcodecheck glasvezel

  • 15 September 2020
  • 11 reacties
  • 343 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +6
  • Wijsgeer
  • 275 reacties

Hallo, tot januari 2020 klant geweest bij kpn, toen noodgedwongen overgestapt naar kabelnoord, omdat zij, samen met Rodin, in het buitengebied van Groningen, glasvezel hebben aangelegd,en je daarom verplicht een abonnement voor een jaar, bij hun moesten afsluiten. Dit jaar zit er godzijdank bijna op een kan ik weer terug naar kpn. Maar als ik de postcodecheck die krijg ik niet dat ik glasvezel heb. Heeft dit te maken met dat jaar, dat het netwerk nog niet vrij gegeven is? 

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 September 2020, 17:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

KPN levert zelden of nooit op netwerken van derden. Dus ik bang dat je niet kan overstappen naar kpn wat glasvezel betreft. 

Reputatie 7
Badge +24

KPN zal waarschijnlijk niet leveren op het netwerk van kabelnoord.

https://forum.kpn.com/internet-9/kabelnoord-glasvezel-voor-kpn-gebruiken-431668

Hallo @HTS als er een andere glasaanbieder in jouw regio ooit glasvezel heeft aangelegd en KPN doet niet mee op die lijn dan krijg je inderdaad een negatieve reactie met de postcodecheck.

Als je wel glasvezel wilt (behouden) zal je op het netwerk van de huidige beheerder moeten blijven.

Misschien kun je na je verplichte contract wèl naar een andere aanbieder op jouw glasvezelnet, meestal is er een keus uit meerdere aanbieders, echter in jouw geval géén KPN dus.

 

Reputatie 4
Badge +6

Oh oké, dank jullie. Ga ik even verder zoeken. 

Dat is het vreemde gebeuren bij diensten gekoppeld aan infrastructuur, zou los gekoppeld moeten zijn naar mijn stellige mening !

https://forum.kpn.com/internet-9/acm-vaste-netwerken-reguleren-446681

Mag ik weten wat het grote nadeel is van de huidige glasvezel aanbieder tov. kpn ?

Reputatie 4
Badge +6

Als je in het buitengebied Groningen woont kan je maar uit 1 pakket "kiezen" terwijl ze 3 pakketten hebben, waarom dit maar 1 pakket is, kan niemand je vertellen, ja dat dat voor is gekozen. De wifi is instabiel. Het ene moment 15mb, 2sec later 103mb. Als ik letterlijk 1 stap buiten de deur zet heb ik geen wifi meer. Ik kan alleen via de app en icm chromecast terug kijken, maar niet verder terug dan 24uur. Maar deze app is waardeloos. Ik kijk bijna altijd programma's terug, het streamen valt gemiddeld per kijkavond van 1,5 uur, 8 a 10 keer uit. En gemiddeld 2x per avond moet je app opnieuw opstarten. 

Ik heb gisteren met Rodin gebeld, zijn vonden dat KN een stabiele goede wifi moet bieden, dat wij ws slechte modems gekregen hebben, want de hele buurt klaagt over slechte wifi, hier KN over gebeld, ze gingen meteen daar mijn wifi doormeten, lukte ze niet , er was geen verbinding. Ik krijg heel vaak melding dat de wifi gecodeerd is en dat deze buitenbereik is. Dit gebeurd altijd wanneer ik een poosje, net buiten het bereik van de wifi ben geweest, als ik bijv buiten zit. KN wilde wel langs komen, maar als het probleem niet aan het modem lag moest ik voorrijkosten betalen, maar dat weiger ik.

De man van Rodin zei dat zij alleen maar de 'snelweg' verzorgen. Gevraagd of er binnenkort nog andere auto's op deze snelweg gaan rijden dan alleen KN, ze mochten nog geen namen noemden, maar er kwamen 4 of 5 aanbieders bij. Binnenkort zouden de namen bekend gemaakt worden. 

Reputatie 7
Badge +24

WiFi moet je gewoon zelf voor zorgen. Er is geen e keel provider die stabiel WiFi garandeert. Ook bij KPN zijn zat klanten met WiFi problemen. KPN helpt je omweg met de WiFi manager en eventueel 2 versterkers die bekabeld aangesloten moeten worden. Maar daarna is het kortweg gezegt ook: zoek het maar uit.

De overige problemen met tv kijken zakken ook gewoon door gebrekkig WiFi veroorzaakt worden. En dat heeft u zelf in de hand.

Reputatie 7
Badge +24

Welke router levert kabelnoord?

Reputatie 4
Badge +6

Wat reageer jij vijandig, heb je aandelen of ben je een Fries.

Waarom kan ik via de chromecast probleemloos naar Netflix kijken, deze valt nooit uit. Gaat via dezelfde wifi, uitzending gemist icm chromecast gaat ook probleemloos.

Waarom had ik bij kpn met mijn 5mb bereik tot mijn brievenbus 40meter van mijn huis en waarom valt deze nu na een meter buiten het huis al uit?

Ik heb een Genexis platinum 7840

Reputatie 7
Badge +24

Wat reageer jij vijandig, heb je aandelen of ben je een Fries.

Geen van beide 😁

 

Kabelnoord stopt nu, we hebben geen keus om over te stappen naar KPN, Delta gaat nu ook glasvezel neerleggen in buitengebied, maar dan krijg ik weer een nieuw kabeltje in mijn tuin, maar ja over 3 weken stopt kabelnoord al, dus ik moet naar Omvi, weer zo’n vage provider

Echt belachelijk, destijds verteld kabelnoord dat we na een jaar konden over stappen … dat zou ook wel mogen maar het kan niet..