Vraag

Powerline adapter verlies internet

  • 1 April 2021
  • 8 reacties
  • 571 keer bekeken

Beste,

Ik heb een setje powerline waarop ik mijn vaste PC aan wil sluiten. In eerst instantie krijg ik keurig verbinding maar elke minuut valt de verbinding weg. Niet tussen mijn PC en de router maar de Router naar internet. Enig idee wat dit kan veroorzaken?

 

Groet,

 

Lennard


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Het gebruik van draadloze verbindingsets voor internet is niet aan te raden. Zeer onstabiel en vermindert de snelheid. Draadloze verbindingsets  kunnen werken maar zijn erg gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk.  Ze kunnen erg slecht tegen ledverlichting, dimmers en telefoonopladers.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingsets kan beheren.  Wellicht kan je daar iets mee.  Werkt dat allemaal niet dan is een kabel trekken of werken via een goede Wi-Fi verbinding het enige alternatief. 

Ik begrijp dat het niet ideaal is. Desalniettemin zou het er niet voor moeten zorgen de de Experiabox zijn connectie naar het internet verliest.

Badge +19

Zeker wel. Het modem detecteert een storing en zal alles doen om die op te lossen.  Dus gaat opnieuw starten.

Reputatie 7
Badge +7

Het gebruik van draadloze verbindingsets voor internet is niet aan te raden. Zeer onstabiel en vermindert de snelheid. Draadloze verbindingsets  kunnen werken maar zijn erg gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk.  Ze kunnen erg slecht tegen ledverlichting, dimmers en telefoonopladers.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingsets kan beheren.  Wellicht kan je daar iets mee.  Werkt dat allemaal niet dan is een kabel trekken of werken via een goede Wi-Fi verbinding het enige alternatief. 

Joep; werkelijk elke post over powerline adapters duik jij in negatieve zin op. Waarom is dat? Ik denk dat veel mensen baat bij deze oplossing hebben. Ik ook. Niet iedereen kan of mag kabels trekken en WiFi werkt soms ook niet goed. Dan kan een powerline verbinding de oplossing zijn. Er is niets in het leven perfect. Waarom dan steeds diezelfde plaat afdraaien over deze soms prima oplossing? Ik woon in een oud huis met heel oude elektrische installatie en haal makkelijk 350 Mbps met de Devolo’s. Die met elke generatie ook steeds beter worden.

Beste topic starter; heb je een VDSL verbinding? Want powerline frequenties kunnen een VDSL verbinding storen. In ieder geval Devolo’s hebben een instelling om dit te voorkomen.

Badge +19

Ze kunnen zeker goed werken maar de mensen waar het goed werkt zie je hier niet. Wel die mensen waar het niet goed werkt of die allerlei problemen. Ik zit hier om mensen een probleemloos netwerk te adviseren. En mijn inziens is dat alleen bekabeld mogelijk. De rest is een houtje touwtje oplossing. Goed internet is bijna net zo belangrijk als water en elektriciteit. Als mensen een buitenkraan willen dan wordt er een sleuf in de muur gemaaktetc. Als mensen boven goed internet wil dan kan er ineens niks. Sterker nog het moet vaak gratis en men wil er helemaal niks voor hoeven te doen. Onbegrijpelijk wat mij betreft. 

@Ernst-Jan @Joep1965 de powerlines zijn niet het

probleem, de desktopveroorzaakt het op een of andere manier. Sluit ik mn laptop aan op de powerlines is er geen probleem, mijn Ubuntuserver werkt er ook probleemloos op. Zo gauw ik de vaste desktop aansluit klapt de hele boel eruit.

Reputatie 7
Badge +7

@Ernst-Jan @Joep1965 de powerlines zijn niet het

probleem, de desktopveroorzaakt het op een of andere manier. Sluit ik mn laptop aan op de powerlines is er geen probleem, mijn Ubuntuserver werkt er ook probleemloos op. Zo gauw ik de vaste desktop aansluit klapt de hele boel eruit.


Je schrijft dat de verbinding van de PC naar de router blijft bestaan maar dat internet weg valt. Hebben andere devices zoals de laptop dan nog wel internet? Ik neem aan van wel? En dit treedt niet op als je de PC rechtstreeks aan de router koppelt? En voor de koppeling van laptop aan de powerline adapter gebruik je dezelfde ethernet kabel om uit te sluiten dat de kabel defect is?

Zou het een electrisch verschijnsel kunnen zijn? Is de PC goed geaard (dus in een geaard stopcontact)? Wellicht is de voeding van de PC niet goed en veroorzaakt deze storing op de 220V. Het zijn geschakelde voedingen dus die kunnen nogal wat ellende veroorzaken.

Heeft het ooit wel gewerkt?

 

Reputatie 6

Zit de verbindingset rechtstreeks in het stopcontact, zonder dat deze op een verlengsnoer of stekkerdoos geplaatst is. Bij een wandstopcontact met 2 contactenmag alleen de verbindingset daarop aangesloten worden verder niks.