Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022

Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

290 reacties

Yeps inderdaad weer snelheidsverhoging bij Ziggo ook de upload al is dat marginaal.

Wat ooit 50/5 was is nu 75/10 en wordt 100/20. En uiteraard  zal er ook een prijsverhoging komen.

 

En eerlijk gezegd had ik ook een hogere stijging verwacht, maar met alle zonneparken en andere alternatieve energie zou ik dat aanvoeren niet terecht vinden. De providers kloppen zich toch zo op hun borst over hun 'groene' initiatieven.

Reputatie 7
Badge +10

@Ward_ Deze prijscorrectie, of met andere woorden ordinaire prijsverhoging heeft maar 1 reden, meer binnen harken, en dat er zoveel aangesloten worden zal mij een worst zijn dat het geld kost, jaren heeft KPN de aanleg gefrustreerd en nu onder druk van de concurentie moeten ze wel mee, anders is KPN ten dode opgeschreven.

En vorig jaar 1.3 miljard op de balans erbij, en dan word er een groot deel aan de aandeelhouders uitbetaald, ze hadden dat deel ook kunnen inzetten in de aanleg, maar dat kan niet natuurlijk.

Bij Ziggo heb je hetzelfde de laatste jaren, maar daar krijg je jaarlijks wat voor terug, een verhoging van de internet snelheid zit er dit jaar weer in.

De winst was in werkelijkheid ongeveer 650 miljoen. De andere 651 miljoen was een boekwinst door de joint venture met ABP. Dat heeft niks te maken met de opbrengsten uit het netwerk en is administratief.  

650 miljoen is 12 procent winst. Helemaal niet zo veel en voor een beursgenoteerd bedrijf met aandeelhouders heel normaal. Dat is nodig voor reserves, uitbetaling aandeelhouders en investeringen terug in het bedrijf.

Als je zo wil blijven bashen op KPN, ga dan naar Ziggo. Daar is het blijkbaar beter als ik jouw reactie lees. Maar koop dan wel aandelen KPN. Dan profiteer jij ook van het dividend. Hoef je bij Ziggo niet te verwachten. Daar gaat alles naar 1 aandeelhouder in de USA...

Reputatie 1

Hallo, wat ik me altijd afvraag waarom deze inflatiecorrectie alleen geldt voor bestaande klanten? Mensen die nu klant worden krijgen internet voor de prijs waarmee ik jaren geleden instapte. Blijkbaar kan het allemaal nog gewoon rendabel geleverd worden voor de oude prijs en worden trouwe klanten die zelf geen actie ondernemen genaaid. Ik wil graag gewoon klant blijven want KPN bevalt verder goed maar het voelt niet eerlijk aan.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo, wat ik me altijd afvraag waarom deze inflatiecorrectie alleen geldt voor bestaande klanten? 

En al u het abonnement even wijzigt, bijvoorbeeld van Hussel 100 naar Hussel 200 en een maand later weer terug, dan betaalt u weer hetzelfde als een nieuwe klant. Zonder prijscorrectie dus. 

Althans... zo was het afgelopen jaar…

Maar ik ben ook benieuwd of nu wederom de prijs voor nieuwe klanten gelijk blijft. Net als vorig jaar.

Reputatie 7

Hallo, wat ik me altijd afvraag waarom deze inflatiecorrectie alleen geldt voor bestaande klanten? 

En al u het abonnement even wijzigt, bijvoorbeeld van Hussel 100 naar Hussel 200 en een maand later weer terug, dan betaalt u weer hetzelfde als een nieuwe klant. Zonder prijscorrectie dus. 

Althans... zo was het afgelopen jaar…

Zie dit bericht.

@Ward_, Dat is gek zeg, wil jij niet dat KPN klanten houd door ze naar Ziggo te sturen, maar dat word lastig, ik zit ook bij Ziggo, hoef dus alleen KPN op te zeggen en er een tweede abonnement bij Ziggo voor terug te nemen.

Maar ik heb nooit gezegd dat alles bij Ziggo beter is, sterker nog, tot voor een aantal jaren geleden was op het kopje TV na alles beter bij KPN, maar KPN gaat snijden in de klantenservice en bedacht dat de submerken er maar aan moeten en alles KPN moet worden, een stap die die Spanjaard nooit had moeten nemen, just my two cents.

Daarbij, ik heb al aandelen KPN dus ik geniet al van die paar centen die ze uitkeren, niet dat je er rijk van word, en of die 1.3 miljard nu voor de helft uit boekwinst bestaat maakt weinig uit, winst is winst, jaren terug hebben ze verliezen afgeboekt.

Maar de dooddoener, we verbeteren ons netwerk en diensten slaat nergens op als je in bepaalde zaken eerst gesneden hebt en ruim onder het niveau zit van een aantal jaren terug, maar dit schijnt de trend te zijn van multinationals, de klant moet zijn mond houden en blij zijn dat we er zijn.

Prijswijzigingen doe je dan over de hele linie, als je meer wilt binnenharken, dus ook de nieuw af te sluiten abonnementen zodat iedereen hetzelfde betaald, net als in de supermarkt.

Yeps inderdaad weer snelheidsverhoging bij Ziggo ook de upload al is dat marginaal.

Wat ooit 50/5 was is nu 75/10 en wordt 100/20. En uiteraard  zal er ook een prijsverhoging komen.

 

En eerlijk gezegd had ik ook een hogere stijging verwacht, maar met alle zonneparken en andere alternatieve energie zou ik dat aanvoeren niet terecht vinden. De providers kloppen zich toch zo op hun borst over hun 'groene' initiatieven.

Mijn Ziggo abonnement gaat van 40/5 naar 50/20, en met een CI+ insteekkaart betaal ik daarvoor met onbeperkt bellen 58.95 euro, opnemen kan via de TV maar dat lukt mij niet om het mijn moeder te leren, dus kan ik zelf voor 46 euro klaar zijn, snel internet heb ik nodig voor wat ik ermee doe, heb bij KPN 50/50.

Daarbij heeft Ziggo ook in dat pakketje de zenders die wij kijken, ik ga dus niks missen op dat gebied, scheelt mij nu toch 12.50 per maand ten opzichte van KPN, dus @Ward_ heeft best gelijk, waarom ga ik niet naar Ziggo zeg, kan ik van het verschil lekker uit eten, nou zal ik je dat zeggen, ik heb geen zin om nieuwe kabels te trekken, enige reden om niet over te stappen, en de korting is ook over, maar eigenlijk had ik zin moeten maken.

Reputatie 2
Badge

@Ward_, Dat is gek zeg, wil jij niet dat KPN klanten houd door ze naar Ziggo te sturen, maar dat word lastig, ik zit ook bij Ziggo, hoef dus alleen KPN op te zeggen en er een tweede abonnement bij Ziggo voor terug te nemen.

Maar ik heb nooit gezegd dat alles bij Ziggo beter is, sterker nog, tot voor een aantal jaren geleden was op het kopje TV na alles beter bij KPN, maar KPN gaat snijden in de klantenservice en bedacht dat de submerken er maar aan moeten en alles KPN moet worden, een stap die die Spanjaard nooit had moeten nemen, just my two cents.

Daarbij, ik heb al aandelen KPN dus ik geniet al van die paar centen die ze uitkeren, niet dat je er rijk van word, en of die 1.3 miljard nu voor de helft uit boekwinst bestaat maakt weinig uit, winst is winst, jaren terug hebben ze verliezen afgeboekt.

Maar de dooddoener, we verbeteren ons netwerk en diensten slaat nergens op als je in bepaalde zaken eerst gesneden hebt en ruim onder het niveau zit van een aantal jaren terug, maar dit schijnt de trend te zijn van multinationals, de klant moet zijn mond houden en blij zijn dat we er zijn.

Prijswijzigingen doe je dan over de hele linie, als je meer wilt binnenharken, dus ook de nieuw af te sluiten abonnementen zodat iedereen hetzelfde betaald, net als in de supermarkt.

Bij Ziggo ben je ook niet beter af, dat is het bekende kastje naar de muur.

Ziggo gaat ook zijn prijzen verhogen, zoals ieder jaar verhogen ze eerst de Internetsnelheid, om in juli de prijzen te verhogen.

Ik ben sinds 26 april bij KPN van XS4ALL; en ik ben ook niet blij met de verhoging; dat is op zijn zachtst uitgedrukt!

Reputatie 1

Hallo, wat ik me altijd afvraag waarom deze inflatiecorrectie alleen geldt voor bestaande klanten? 

En al u het abonnement even wijzigt, bijvoorbeeld van Hussel 100 naar Hussel 200 en een maand later weer terug, dan betaalt u weer hetzelfde als een nieuwe klant. Zonder prijscorrectie dus. 

Althans... zo was het afgelopen jaar…

Zie dit bericht.

Bedankt voor de tip. Ik heb zelf niets te klagen trouwens want als je belt voor verlenging krijg je ook meestal wel korting. Het gaat vooral over klanten die dus zelf geen actie ondernemen en alles gewoon door laten lopen.

Badge +12

 

Bij Ziggo ben je ook niet beter af, dat is het bekende kastje naar de muur.

Ziggo gaat ook zijn prijzen verhogen, zoals ieder jaar verhogen ze eerst de Internetsnelheid, om in juli de prijzen te verhogen.

Ik ben sinds 26 april bij KPN van XS4ALL; en ik ben ook niet blij met de verhoging; dat is op zijn zachtst uitgedrukt!

Bij XS4ALL had je ook een prijsverhoging gekregen. 

Het donkerbruin vermoeden rijst dat de prijsverhoging puur gaat om winstverhoging.

Ik vind de prijsstijging nog reuze meevallen gezien de enorme stijging van de energiekosten. Reken maar dat er flink wat MWh gaan zitten in de distributie van de bitjes die jij nodig hebt om televisie te kijken en op Internet te browsen.

KPN heeft de resultaten bekend gemaakt van het vierde kwartaal en het jaar 2021. De omzet groeide met 0,3 procent aan tot 1,4 miljard euro. De winst daalde tot 157 miljoen euro. Over het hele boekjaar 2021 boekte KPN een stabiele omzet van 4,8 miljard euro. De winst groeide naar 1,3 miljard euro. 

We hebben in 2021 goede voortgang geboekt op onze "Accelerate to Grow" strategie. Dit stimuleert toekomstige groei en in combinatie met onze sterke financiële positie stelt dit ons in staat om het aandeelhoudersrendement voor 2022 aanzienlijk te vergroten door middel van een groeiend dividend en een nieuwe inkoop van aandelen."

 



Beste wjb (employee KPN neem ik aan)

Lijkt een beetje om de hete brei heen te draaien. 
Ja, energie is duur maar in alle eerlijkheid welke deel van de kostprijs zal dit zijn?  Niet zo relevant dat dit tot prijsverhogingen leidt.
Gezien de arrogantie van KPN voor mij een goede reden om naar een alternatieve leverancier op zoek te gaan.  Lijkt me dus niet dat ik het 25 jarige (in twee jaar) klantzijn ga beleven.
Zo gaat men met klanten om:  winst is alles

 

Reputatie 1

Prijsverhoging? Laat KPN eerst maar eens zorgen dat alle functionaliteit in de mijn.kpn app werkt zoals ex-xs4all klanten dit gewend zijn. Ook de tv-app van kpn doet op dit moment niet wat het moet doen terwijl de Ziggo-go app wel vlekkeloos functioneert. Alles heeft betrekking op buitens huis gebruik.

Dan de cloud, belachelijk, 10 GB. Maak er minimaal 1 TB van en gratis als compensatie voor alles wat niet of niet goed werkt. KPN lanceert nieuwe diensten terwijl ze niet in staat zijn bestaande diensten goed te laten werken. Voorheen waren wij zeer tevreden xs4all klanten, maar na de omzetting kan ik er weinig goeds van vinden. KPN kan nog veel leren van xs4all !!!

---

 

Precies mijn punt @Katana , bij mij wekt het ook alleen maar ergernissen op en . . . . . het aantal storingen.

We hebben ± 9 maanden geleden een storing gehad na een z.g. ‘’Update’’ en we weten daar de gevolgen van en nu weer een storing , ik ben heel benieuwd of het de KPN ooit lukt om een jaar vol te houden zonder storingen , afwachten maar

PS.Maar zoals eerder al gezegd , ‘WEL € 3,00 verhoging doorvoeren maar compenseren , NO WAY !  

Reputatie 7

...WEL € 3,00 verhoging doorvoeren ...

Ga jij dan per 1 juli €3,- per maand meer betalen?

...WEL € 3,00 verhoging doorvoeren ...

Ga jij dan per 1 juli €3,- per maand meer betalen?

YES , zie onderstaande WJB ! !

Verandering abonnementskosten
Alles-in-1 Standaard
Huidige prijs
75,99 per maand
 
Nieuwe prijs
78,95 per maand
Reputatie 7
Badge +22

...WEL € 3,00 verhoging doorvoeren ...

Ga jij dan per 1 juli €3,- per maand meer betalen?

YES , zie onderstaande WJB ! 

​​​​

@jc-1954 is het dan niet een idee om over te stappen naar “Hussel”? Want die oude abonnementen is KPN liever kwijt. Misschien is Hussel wel voordeliger.

Reputatie 7
Badge +17

@jc-1954, @wjb, @Dennis Schreve ik heb een paar van jullie reacties verplaatst naar dit topic. Dit omdat het gesprek over de prijswijziging ging. En niet meer om de storing met het opnemen. Hier mag de discussie natuurlijk verder losbarsten! 😉

 

...WEL € 3,00 verhoging doorvoeren ...

Ga jij dan per 1 juli €3,- per maand meer betalen?

YES , zie onderstaande WJB ! 

​​​​

@jc-1954 is het dan niet een idee om over te stappen naar “Hussel”? Want die oude abonnementen is KPN liever kwijt. Misschien is Hussel wel voordeliger.

Bedankt voor je tip , ik ga er zeker naar kijken 👍.

@jc-1954@wjb@Dennis Schreve ik heb een paar van jullie reacties verplaatst naar dit topic. Dit omdat het gesprek over de prijswijziging ging. En niet meer om de storing met het opnemen. Hier mag de discussie natuurlijk verder losbarsten! 😉

 

Waarom moet er een discussie losbarsten ?

Wanneer de KPN nu eens net zo resoluut zou zijn met het tevreden stellen van zijn klanten , het oplossen van storingen als het verplaatsen van reacties zal er helemaal niets losbarsten.

Reputatie 7
Badge +24

@jc-1954@wjb@Dennis Schreve ik heb een paar van jullie reacties verplaatst naar dit topic. Dit omdat het gesprek over de prijswijziging ging. En niet meer om de storing met het opnemen. Hier mag de discussie natuurlijk verder losbarsten! 😉

 

Waarom moet er een discussie losbarsten ?

Bram zegt ook niet dat het moet 😉

@jc-1954@wjb@Dennis Schreve ik heb een paar van jullie reacties verplaatst naar dit topic. Dit omdat het gesprek over de prijswijziging ging. En niet meer om de storing met het opnemen. Hier mag de discussie natuurlijk verder losbarsten! 😉

 

Waarom moet er een discussie losbarsten ?

Bram zegt ook niet dat het moet 😉

Klopt , maar aan aan mijn laatste regel doen ze ook geen ene 😡 , wel het abonnement verhogen !

@jc-1954@wjb@Dennis Schreve ik heb een paar van jullie reacties verplaatst naar dit topic. Dit omdat het gesprek over de prijswijziging ging. En niet meer om de storing met het opnemen. Hier mag de discussie natuurlijk verder losbarsten! 😉

 

Waarom moet er een discussie losbarsten ?

Bram zegt ook niet dat het moet 😉

Klopt , maar aan aan mijn laatste regel doen ze ook geen ene 😡 , wel het abonnement verhogen !

Hallo @jc-1954 daarom heb je ook de mogelijkheid om vóór 1 juli 2022 je abo contractvrij op te zeggen, maar dat moet en hoeft dus niet.

 

Elk jaar verhogen de prijzen door inflatie.

Bijzondere redenatie die volgens mij niet altijd klopt. Wanneer gaan er nou eens prijzen omlaag? Wat doen jullie voor vaste trouwe klanten? En dan niet de diensten die jullie aanbieden maar serieuze kortingen of daling van een abonnement. Waar blijft de korting op het feit dat ik als klant steeds meer zelf moet doen. Met jullie dienst kan ik zelf mijn internet snelheid checken en verbeteren, als het me niet lukt kost het me bakken met tijd (die ik niet vergoed krijg) om iemand van KPN hier te krijgen.

Als we met z’n allen blijven geloven dat alle prijzen altijd moeten stijgen dan blijven we dat ook logisch vinden. Maar verklaarbaar is het niet. Een soort mantra, alle prijzen stijgen dus wij doen daar aan mee. Straks de salarissen weer omhoog na een staking of protest en dan de prijzen weer. KPN stop nou eens met deze rare manier van denken en doen.

Ik ben tevreden met jullie producten alleen heb ik het idee dat ik als trouwe klant weinig invloed heb op wat ik betaal voor jullie diensten. Vriendelijke groet, Ben

Reputatie 7

Waar blijft de korting op het feit dat ik als klant steeds meer zelf moet doen.

Wat moet je dan tegenwoordig zelf doen terwijl dat voorheen voor je gedaan werd?

Ik heb het over allerlei handige (en dat meen ik ook) tools van KPN om mijn internet snelheid te verbeteren. De tools worden ontwikkeld en de klant kan zelf oplossingen uitvoeren m.b.v. een dergelijke tool. Als ik dat verschillende keren heb gedaan en niet tevreden ben over mijn product dan word het best lastig om contact te krijgen en van een meer persoonlijke service gebruik te maken. Ik heb daar zelf al de nodige tijd in zitten om alleen maar contact te krijgen. 

Negativiteit vermijden is stress verhogend, mogelijk helpt aanvaarden beter