Printer niet zichtbaar in box 12

  • 15 March 2021
  • 8 reacties
  • 133 keer bekeken

Goedenavond,

Ik heb vorige week een aansluiting gekregen via KPN en heb de KPN Box 12. Ik heb de KPN Box in bridge modus staan en mijn wifi netwerk lopen via een Orbi router.

Ik kan helaas mijn wifi printer niet meer vinden in het netwerk (melding: printer is offline) Via mijn wifi netwerk app van Netgear zie ik dat de printer verbinding heeft met de Orbi router. Verder zie ik ook dat de KPN Box de router in het netwerk heeft opgenomen. In mijn printerinstellingen heb ik het IP adres van de printer gecontroleerd en dat staat naar mijn idee goed. Wie kan mij helpen om mijn printer weer zichtbaar te krijgen?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom @DdB72! Waarop kun je je printer niet vinden? Is het apparaat dat de printer niet ziet, verbonden met hetzelfde netwerk? 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Hallo Lisa, sorry ik had je eerdere reactie helaas gemist. Het issue is nog niet opgelost, maar als work around heb ik de wifi van de kon box geactiveerd en de printer op dit wifi netwerk gezet. De computer herkent de printer nu wel in het netwerk. Het signaal van de kpn box is helaas zwak, dus optimaal is het zeker niet. 

In de situatie met de kpn box in bridge en de Orbi als router herkent de printer de router wel en de kpn box ziet ook de router als connectie, maar de computer die via LAN is verbonden met de KPN box ziet de printer niet.

Het zou erg mooi zijn als dit zou kunnen gaan werken, omdat ik dan van veel sterker signaal gebruik kan maken.
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Lisa, sorry ik had je eerdere reactie helaas gemist. Het issue is nog niet opgelost, maar als work around heb ik de wifi van de kon box geactiveerd en de printer op dit wifi netwerk gezet. De computer herkent de printer nu wel in het netwerk. Het signaal van de kpn box is helaas zwak, dus optimaal is het zeker niet. 

In de situatie met de kpn box in bridge …

Dat kan niet eens. Want de KPN Box heeft geen bridge modus. 

... en de Orbi als router herkent de printer de router wel en de kpn box ziet ook de router als connectie, maar de computer die via LAN is verbonden met de KPN box ziet de printer niet.

Logisch. Je moet dan de pc ook verbinden met de 2de poort van de Orbi. Dan werkt het wel.

Beste Nick,

Dank voor je reactie. Je voorgestelde oplossing is helaas fysiek niet mogelijk voor mij. Zou de KPN Box in het geheel vervangen moeten worden door een router die wel in bridge modus kan als ik gebruik wil maken van mijn Orbi wifi netwerk of is dit een niet werkende/logische oplossing? Ik zie op de site dat je ook ( betaald) kan opteren voor een Fritzbox?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

Op een router die wel in bridge modus zou kunnen, daarop zou je maar 1 apparaat kunnen aansluiten. Dat word dan dus de Orbi. Andere apparaten kun je er verder dan niet op aansluiten.

Wat je kan doen is de Orbi in accespoint mode zetten. Dan is het ook opgelost.

Maar staat de Orbi op een andere plek in huis dan de KPN Box? 

Nee, de Orbi router staat ook in de meterkast. Met deze oplossing zou ik de Orbi's in het KPN wifi netwerk hangen dus?

Reputatie 7
Badge +24

Nee, de Orbi router staat ook in de meterkast.

Wat is dan het probleem? Waarom kan dan de kabel van de pc niet in de Orbi? 

Met deze oplossing zou ik de Orbi's in het KPN wifi netwerk hangen dus?

Accespoint mode bedoelt u? Niet geheel correct omschreven. De Orbi's en de daarmee verbonden apparaten komen zo in het netwerk van de KPN Box.Â