Beantwoord

Probleem met aansluiting glasvezel

  • 7 October 2021
  • 9 reacties
  • 222 keer bekeken

Wij hebben een nieuw huis gebouwd en in maart een aanvraag voor glasvezel gedaan op mijnaansluiting.nl.  Op 15 april 2021 is bevestigd door KPN Netwerk dat de glasvezel zal worden aangesloten. Bij diverse buren is de glasvezel inmiddels succesvol aangelegd.

Op 8 september hebben we telefonisch een afspraak gemaakt met KPN (referentienummer 1001451555) dat KPN op 30 september de glasvezel naar de woning zou trekken.

Op 30 september kwam er echter niemand van KPN en bij nabellen kregen we te horen dat hiervoor helemaal geen afspraak gemaakt had mogen worden, omdat de procedure hiervoor anders is binnen KPN en dat die medewerker dat fout had doorgegeven.

Tevens werd in dat telefoongesprek gemeld dat de glasvezel nog niet in de meterkast aanwezig was. KPN kon echter niet zeggen waar het aan lag, kon ook niet zien wanneer dit wel zou gebeuren en gaf aan dat zij ook niet weten welke onderaannemer dit moet doen.

 

Inmiddels uitgevonden dat VolkerWessels de onderaannemer zou zijn. VolkerWessels verwijst voor alle communicatie naar KPN. Via onze opzichter op de bouw inmiddels begrepen dat er al meerdere keren mensen geweest zijn die waarschijnlijk een kabel hebben proberen in te graven, maar dat zij waarschijnlijk niet verder konden omdat er een grote Stelcon betonplaat eea blokkeerde. Als ze onze opzichter op de bouw hadden gevraagd (die ter plaatse was) had hij de plaat per direct kunnen laten verplaatsen. Overigens kan niemand van VolkerWessels of KPN bevestigen dat dit inderdaad het probleem is. De IT-systemen lijken niet zo op elkaar aangesloten dat ze hier inzicht in hebben.

 

De KPN netwerk helpdesk is slecht bereikbaar en ze kunnen alleen maar per mail vragen stellen aan hun onderaannemer. Niemand lijkt ons duidelijkheid te kunnen geven wat er precies mis is en ook niet hoe we in contact kunnen komen met degene die tegen het (voor ons) onbekende probleem aanloopt.

Met als gevolg dat we geen idee hebben hoe we onze glasvezelaansluiting operationeel kunnen krijgen.

(overigens zit er wel een KPN kastje in de meterkast en er ligt ook een niet aangesloten loze oranje kabel (zonder glasvezel) in de meterkast) 

 

Hopelijk biedt dit forum uitkomst.

We gaan in parallel uitzoeken of een aanvraag bij Ziggo wel / sneller mogelijk is.

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 11 October 2021, 11:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Sesily Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je tegen zoveel moeilijkheden aanloopt bij het aanleggen van glasvezel. 

Op basis van je verhaal lijkt het er op dat KPN Netwerk nog nodig is om de glasvezelverbinding naar binnen te brengen.

KPN NetwerkNL en KPN zijn 2 losse bedrijven. KPN Netwerk is verantwoordelijk voor het netwerk en KPN voor de levering. Hierdoor kunnen ik en mijn collega's dus niet alle gegevens inzien. 

Wel wil ik graag voor je uitzoeken of ik de stand van zaken kan achterhalen.

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit gelukt is?

Dank je wel Rutger. 
ik heb het profiel ingevuld. 
 

Reputatie 7
Badge +24

Is die stelcon plaat inmiddels weg?

De 6 stelcon platen liggen er nog. Ze zijn van de gemeente en blijven waarschijnlijk nog lang liggen, totdat alle huizen in de straat af zijn en de definitieve straat aangelegd gaat worden. 

Ze kunnen tijdelijk weggehaald worden, als: duidelijk is dat dat het probleem is. 

Reputatie 7
Badge +24

Als je het niet voor elkaar krijgt een afspraak te maken om te graven, dan zal je moeten wachten totdat die platen weg zijn denk ik.

De KPN netwerk klantenservice probeert te organiseren dat ze op het moment van graven (of het moment van het inplannen van het graven), dat ze mij dan eerst gaan bellen. 
 

En hopelijk is dat snel, dan ben ik nog wel in de gelegenheid om iets met die stelcon betonplaten te laten doen. 

Reputatie 7
Badge +24

Pas maar op dat u niet de rekening krijgt voor het weghalen van die platen.

Reputatie 7
Badge +15

@Sesily Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. 

Ik heb de situatie zo te zien verkeerd begrepen. Ik begrijp uit je forumprofiel dat je klant bent bij XS4ALL. Ik dacht te hebben begrepen dat er een aanvraag bij ons was gedaan. 

De gegevens van XS4ALL, en de gegevens van KPN Netwerk kan ik helaas niet inzien. Voor KPN klanten kan ik (soms) zien de wat status van de aanleg is, voor niet KPN klanten heb ik deze mogelijkheid helaas niet. 

Klopt het inderdaad dat het in de nieuwe woning de bedoeling is om het XS4ALL pakket mee te nemen, en er geen aanvraag is gedaan bij KPN?

In dat geval zou je nog kunnen proberen contact op te nemen met hen, al vermoed ik dat XS4ALL helaas ook zal verwijzen naar KPN Netwerk. 

We hebben nu inderdaad XS4ALL. En dat abonnement zouden we mee willen nemen. 

 

Met Xs4all heb ik ook contact gezocht. Maar die kunnen inderdaad ook niet veel doen, het ligt echt bij KPN netwerk (en dan vooral in de aansturing van hun onderaannemer, VolkerWessels). 
 

Heel bijzonder proces is dit en met een klantenservice die weinig informatie kunnen achterhalen en alleen hun standaard scriptje kunnen afdraaien.  Ik vraag me af of dit een ongelukkige uitzondering is, of dat het vaak zo moeizaam gaat.