Beantwoord

Probleem met koppelen DVS 650

  • 10 October 2019
  • 11 reacties
  • 892 keer bekeken

Reputatie 2
heb TV van KPN via een draadloze DVS200, nu wil ik op het hobby kamertje een dvs 650 aansluiten
voor internet.
meer specifiek ik heb een radio die je via een ethernetkabel aan kan sluiten puur en alleen om internetradio te ontvangen.
Mij lukt het tot nu toe niet.
Hulp gevraagd.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door PeterG 10 October 2019, 16:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Als je een dvs 650 toevoegt bij 200-ers, dan zullen die 200-ers de snelheid bepalen.
Bij 2 adapters is dat al de helft (maar 2 zijn minimaal nodig natuurlijk). Bij 3 dvs-en heb je één/derde v.d. snelheid. De traagste in het systeem (200 dan dus) zal de snelheid bepalen.

Je moet een extra dvs weer pairen met de bestaande dvs-en.

Een internetradio zal ook via wifi moeten kunnen werken.
Reputatie 2
Fijn om te weten dit, maar dat pairen gaat me niet goed af.
Ah, dat.
Ik ben geen fan van een DVS (zie het als tijdelijke noodoplossing tot er een kabel is), maar heb dit voor je gevonden:
https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm
Stap 4 betreft het koppelen (danwel pairen).
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @toinek51 Welkom hier op het Forum en dank voor het stellen van je vraag. Ik zie dat Peter je al van bijzonder duidelijke uitleg heeft voorzien. Ben je daarmee geholpen? Laat het gerust weten als je nog meer hulp nodig hebt.
Reputatie 2

Het is gelukt hoor, nieuw dvs vlakbij het modem geplaatst. 

Binnen 5 sec gepaird.

Kan ik nog een vierde dvs plaatsen? 

Ja, een vierde kan ook nog. Al raden we dat voor de totale snelheid niet aan.

2 stuks: ½ snelheid
3 stuks: 1/3 snelheid
4 stuks: ¼ snelheid

Snelheid wordt bepaald door de '200’  in het systeem. Dat is al het traagste dvs-systeem.

Reputatie 2

ah ok dan zou ik beter dvs 650 kunnen gebruiken toch?

Ja, alleen maar.

Als je in het 'stel’ 1 x 200 en 3 x 650 hebt dan geldt het voor de snelheid als een hele set van 4 x 200. Dan houdt je wsl onvoldoende snelheid per dvs over voor ITV (zeker HD kan lastig worden).

Reputatie 2

Ik snap het dank je wel voor deze duidelijke uitleg.

Hallo. Nog twee aanvullende vragen ivm de snelheid:

1) het DVSblokje bij de experia-box telt ook mee, dus is 1/2 snelheid het maximaal haalbare? 

2) Na het toevoegen van een (derde, vierde) DVSblokje geldt dan meteen de lagere snelheid, of alleen als ze allemaal echt op dat moment aangesloten en in gebruik zijn ?

Valt mee, de snelheid word niet zomaar gehalveerd per DVS die je koppelt, de huidige zijn wat slimmer, bij de 650 kun je theoretisch 650Mb halen, gaat zelden lukken door verstoringen op het lichtnet en dan moet ook nog alles geaard zijn en op 1 groep zitten.

De DVS bepaald de snelheid en de beste route, kan via een andere DVS zijn maar ook niet, soms werken ze in een driehoekje,  ze doen hun best en er word niks gegarandeerd, ook door de maker van die dingen niet.

Proberen, werkt het goed heb je geluk.