Beantwoord

Probleem met verbinding lsc smart connect lamp

  • 3 February 2020
  • 54 reacties
  • 51506 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

54 reacties

@HF25 . Een apart accespoint die op 2,4 uitzend aansluiten. Deze zijn voor weinig geld bij de computerspeciaalzaak te krijgen. Helaas zien we vaker issues met de box12 in combinatie met bepaalde apparatuur. Er komt een oplossing maar die kan nog wel even op zich laten wachten, helaas. 

Ja dat zou wat zijn, ik vindt  dat kpn dat zsm hoort aan te passen en niet dat mensen nog meer geld uit geven aan ander apparaten. Of kunnen we de kosten vd apparaten op jullie verhalen. Want heb wel net ook ff voor de super WiFi punten betaald, zoveel beter is de WiFi er niet op geworden. Maar wel alle apparaten niet meer kunnen conecten. Waardeloos dit. Had ik nu super WiFi maar niet aangeschaft.  Had ik voor dat geld ook leuke sint kf kerst kadootjes voor de Kids kunne halen.

@HF25 . Een apart accespoint die op 2,4 uitzend aansluiten. Deze zijn voor weinig geld bij de computerspeciaalzaak te krijgen. Helaas zien we vaker issues met de box12 in combinatie met bepaalde apparatuur. Er komt een oplossing maar die kan nog wel even op zich laten wachten, helaas. 

Ja dat zou wat zijn, ik vindt  dat kpn dat zsm hoort aan te passen en niet dat mensen nog meer geld uit geven aan ander apparaten. Of kunnen we de kosten vd apparaten op jullie verhalen. Want heb wel net ook ff voor de super WiFi punten betaald, zoveel beter is de WiFi er niet op geworden. Maar wel alle apparaten niet meer kunnen conecten. Waardeloos dit. Had ik nu super WiFi maar niet aangeschaft.  Had ik voor dat geld ook leuke sint kf kerst kadootjes voor de Kids kunne halen.

Ik ben het eens dat dit probleem zo spoedig mogelijk aangepast moet worden door KPN. Daarnaast zou de wifi in veel gevallen toch echt moeten verbeteren. Misschien de boel helemaal weer opnieuw koppelen? Alleen in een bepaalde periode kunt u kosteloos de spullen retour sturen. Daar bent u zeker al voorbij?

Wij hebben precies hetzelfde.. v10a gekregen en helemaal niks doet het meer.. iemand al een apart kastje(access point) gekocht en er ervaring mee of het het dan wel doet? Dikke discussie met kpn gehad en zeggen dat ze niks kunnen oplossen. Dat elke modem met een reset allebei de ghz gaat uitzenden en je het niet meer kan uitzetten🥴

Reputatie 4
Badge +2

Ja Anouk, meerdere mensen hebben al eigen apparatuur geplaatst omdat kpn niet met oplossingen komt.

Wij hebben precies hetzelfde.. v10a gekregen en helemaal niks doet het meer.. iemand al een apart kastje(access point) gekocht en er ervaring mee of het het dan wel doet? Dikke discussie met kpn gehad en zeggen dat ze niks kunnen oplossen. Dat elke modem met een reset allebei de ghz gaat uitzenden en je het niet meer kan uitzetten🥴

Dit kan je nog proberen:

Ga met de v10A+adapter naar een KPN winkel,vraag daar dan een v10 ter vervanging.

Daar is het scheiden van de 2,4 en 5 GHz wel mogelijk.

Eigenlijk bizar dat KPN alle klanten met een v10a en box 12 zo in de steek laat!

Wij hebben precies hetzelfde.. v10a gekregen en helemaal niks doet het meer.. iemand al een apart kastje(access point) gekocht en er ervaring mee of het het dan wel doet? Dikke discussie met kpn gehad en zeggen dat ze niks kunnen oplossen. Dat elke modem met een reset allebei de ghz gaat uitzenden en je het niet meer kan uitzetten🥴

Sterker nog, ik ben al een aantal jaren geleden overgestapt op een eigen router en acces points, eerst nog bij Telfort een beetje noodgedwongen omdat hun router er natuurlijk op zaterdag mee ophoud en ik effe een andere router heb gehaald (Modem deel zat toen in het glasvezel kastje en TV liep niet via de router dus makkelijk bijna alles kon).

Daarna bij T-Mobile effe met het standaard spul geprobeerd, wilde niet zoals ik wilde dat het ging en toen het roer helemaal omgegooid, Fritz er in omdat het makkelijk in te stellen is en die in mijn ogen “rommel” of "meuk” van de providers er uit, en het werkt voor mij zoals ik wil dat werkt, probleemloos en ik kan de keuze voor een WiFi netwerk naam zelf bepalen of ik apart voor de 2.4 en 5 Ghz een naam wil of hetzelfde voor beide.

En bij de overstap naar KPN, T-Mobile profiel er uit, KPN profiel activeren, is 1 instelling in het menu en het werkt.

Ik heb de lamp in de gang maar weer omgezet naar een standaard led want ik kreeg er de piep van het soms wel en soms niet functioneren. In de woonkamer zelf zijn er geen issues. Ik heb al twee verschillende netwerken aangemaakt met aparte namen en wachtwoorden maar ook dat doet niks.

Geld om zelf een andere modem enz aan te schaffen heb ik gewoon niet dus dan maar ouderwets het knopje omzetten om de lamp aan te doen.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb de lamp in de gang maar weer omgezet naar een standaard led want ik kreeg er de piep van het soms wel en soms niet functioneren. In de woonkamer zelf zijn er geen issues. Ik heb al twee verschillende netwerken aangemaakt met aparte namen en wachtwoorden maar ook dat doet niks.

Geld om zelf een andere modem enz aan te schaffen heb ik gewoon niet dus dan maar ouderwets het knopje omzetten om de lamp aan te doen.

Welk modem heeft u?

@JanIvor Ik heb de V10

Reputatie 5
Badge +5

@JanIvor Ik heb de V10

Dat is dan vreemd, aangezien u de 2 netwerken al gescheiden heeft. 

Ligt misschien dan toch aan de lamp(?)

@JanIvor Dat heb ik ook getest door hem met een werkende lamp uit de woonkamer te wisselen. Hij blijft gewoon steeds geen connectie hebben en dat is zo raar omdat volgens de wifi manager er wel een goede verbinding zou zijn… Ik heb ook meerdere malen van kanaal laten wisselen, geen effect.

Badge

De modems van KPN zijn echt (...). De LSC lampen werken er niet goed op, evenals allerlei andere wifi apparatuur zoals wifi camera's etc. 

KPN wil ook niet helpen. Vroeg om een andere router, de V10 of die nieuwe box.. kon niet.

Werd er helemaal gek van. Steeds connectie problemen.

Ben daardoor overgestapt naar een andere provider.

Na enkele jaren klant te zijn geweest

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Hoi @Geintjebij ,

De modems zijn niet super meer nee.De update voor de V10A duurt naar mijn mening veel te lang,Weet dat ze er mee bezig zijn maar ze laten klanten met een V10A zo wel een beetje in de steek.Een omruil naar een V10/box 12 doen ze ook niet dus eigenlijk lossen ze het niet op.

Werkt het bij de nieuwe provider wel?

Badge

Beste KPN, is hier al een oplossing voor? of is het mogelijk dat jullie mijn modem downgraden?

mijn home cinemaset en mijn lampen willen 2.4 en geen 5.

eerder kon je dit aan en uit zetten en ik had genoeg aan 2.4ghz maar mijn tablet telefoon enz. enz. gaat automatisch naar 5ghz zodat ik mijn lampen en homecinema niet meer met mijn telefoon/tablet kan verbinden. zelfs het gastennetwerk is 5ghz.

please kom met een downgrade of met een upgrade zodat ik 5g weer uit kan schakelen

Badge

Hoi @Geintjebij ,

De modems zijn niet super meer nee.De update voor de V10A duurt naar mijn mening veel te lang,Weet dat ze er mee bezig zijn maar ze laten klanten met een V10A zo wel een beetje in de steek.Een omruil naar een V10/box 12 doen ze ook niet dus eigenlijk lossen ze het niet op.

Werkt het bij de nieuwe provider wel?

Ik ben overgestapt naar Youfone. Schijnt ook KPN te zijn dus ik hoefde verder niks te doen.

Op de website van Youfone staat dat ze de Experia box v10 leveren.

https://www.youfone.nl/service/thuis/installatie/internet?pagina=device/internet/experia-box-v10

Helaas kreeg ik de V10A geleverd :joy:

Was hier dus niks mee opgeschoten.

Gelukkig mag je nu zelf een modem naar keuze gebruiken.

Heb toen een Fritzbox modem gekocht, en alles werkt nu goed.

Nu kan ik 5ghz uitzetten :hugging:

 

Jammer dat de overstap niet veel oplos @Geintjebij ,Maar fijn dat de fritz wel goed werkt!!

@BerryG :Zowel een downgrade als een upgrade kan op dit moment niet bij de V10A:(

Badge

Het is toch te gek voor woorden dat een optie uit de firmware gehaald word. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om de optie weer toe te voegen. 

 

Ze zijn ermee bezig,Maar het laat allemaal al wel erg lang op zich wachten(een jaar ongeveer).Hopelijk duurt het niet lang meer!!

Ik heb zelf na het resetten van de lamp ook een probleem gehad met het nieuw koppelen van. wat bij mij werkte was door in te loggen op het modem van KPN, daar de 5Ghz uit te zetten. Lampen verbinden en dan weer aan te zetten. Ik heb nu 15 producten van action in huis op wifi en het werkt geweldig.

Ik heb het zelfde gedaan. Ook in mijn modem de WiFi van 5Ghz uit te zetten. Ik gebruik toch voor mijn desktop kabel internet. 

Ik heb een outdoor IP Camera gekocht en geïnstalleerd. Nu staat het beeld op z’n kop hoe draai ik dat om. 

Ik heb een outdoor IP Camera gekocht en geïnstalleerd. Nu staat het beeld op z’n kop hoe draai ik dat om. 

Even in de handleiding van de camera kijken, of de camera 180 graden draaien @H.Ket 

 

Staat niet in de handleiding 

men de camera 180 gr. Draaien hoort niet en dan wordt de chip nat

Staat niet in de handleiding 

men de camera 180 gr. Draaien hoort niet en dan wordt de chip nat

Hallo @H.Ket even met de helpdesk van de camera contact opnemen, want dit is geen KPN-issue.

Ik heb een outdoor IP Camera gekocht en geïnstalleerd. Nu staat het beeld op z’n kop hoe draai ik dat om. 

Je monitor/mobiel omdraaien, vrees ik ;-)

Dat was een grapje.  Helaas heb ik geen verstand van.. Lijkt mij een software dingetje.  Misschien is er ook info over die cam op het internet te vinden. 

@HF25 . Een apart accespoint die op 2,4 uitzend aansluiten. Deze zijn voor weinig geld bij de computerspeciaalzaak te krijgen. Helaas zien we vaker issues met de box12 in combinatie met bepaalde apparatuur. Er komt een oplossing maar die kan nog wel even op zich laten wachten, helaas. 

Is deze oplossing er ondertussen al? Wij kunnen onze lampen niet meer bedienen (LSC).

Of heb je een oplossing voorhanden om de lampen weer te koppelen?

Alvast bedankt, Senna.