Beantwoord

probleem met wifi of nieuwe laptop?

  • 30 April 2021
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Sinds deze maand heb ik een nieuwe laptop en gedurende de maand ging het volgende probleem opspelen. De wifi valt weg/uit en nadat ik de probleemoplosser voor netwerken van de laptop heb gebruikt, lost deze het probleem op en vermeldt dat de standaard gateway niet beschikbaar is. Ook is de wifi traag. Vanochtend heb ik een KPN speedtest uitgevoerd en daar kwam uit: download 6.5, upload 20.0. Als ik de laptop met de kabel aan de modem verbind, is de wifi veel sneller. KPN speedtest vanochtend: download 61.6, upload 26.8.

Echter, ook mijn mobiele telefoon als deze gebruikmaakt van dezelfde wifi is traag (maar de wifi valt niet weg/uit). Vanochtend bij de KPN speedtest een uitkomst van: download 27.1, upload 26.7.

Is dit nu een probleem met mijn nieuwe laptop of een probleem met de wifi?

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 3 May 2021, 17:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @LindaBog! Ik kan uit je bericht nog niet met zekerheid zeggen waar het probleem ontstaat. Het zou kunnen dat het updaten van de drivers van je netwerkadapter het probleem zou kunnen verhelpen. Het zou ook kunnen dat een simpele reset van het modem voldoende is. Wat ik wel zie is dat de snelheid via de internetkabel goed is. Dat is in ieder geval een goed begin. Daarnaast geef je aan dat de snelheid op je mobiele telefoon rond de 30 ligt. Dit lijkt ook te kloppen. Wat ik je zou willen vragen aan te geven is welke Experiabox je gebruikt en of je daarnaast nog andere modems of versterkers gebruikt. Laat je het hier even weten?

Beste Bram,

Dank voor je reactie. Ik gebruik de Experia Box v8. Naast de tv-ontvanger gebruik ik verder geen andere modems of versterkers. Ik zal de modem ook even resetten om te kijken of ik daardoor vandaag geen problemen meer heb.

Reputatie 7
Badge +17

@LindaBog wat ik je ook zou willen aanraden is kijken of gebruik van de Wifi Manager verschil maakt. Mochten de reset en de Wifi Manager niet geholpen hebben zou je dan je profiel in kunnen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan kan ik het verder voor je oppakken! :slight_smile:

@Bram_  Ik heb inmiddels een reset van de modem uitgevoerd en de Wifi Manager gebruikt, en dit lijkt een positief effect te hebben gehad. Ik kijk het nu even aan en mocht de situatie weer verslechteren, dan laat ik weer van me horen. Dank!

Reputatie 7
Badge +17

@LindaBog uiteraard. Voorlopig ga ik er dan vanuit dat de Wifi Manager voldoende geholpen heeft en sluit ik het topic. Je kan wel gewoon weer hier reageren op het moment dat het toch weer zou verslechteren. Nu ben ik voornamelijk heel erg blij voor je dat het weer werkt! 

@Bram_ Helaas heb ik tot op heden nog steeds hetzelfde probleem. Internet via de internetkabel gaat prima, maar met de wifi valt de verbinding weg/uit bij mijn laptop en moet de probleemoplosser het probleem oplossen (standaardgateway leek 9 van de 10 keer het probleem te zijn). Ik kan ook probleemloos met mijn laptop van bv. het wifi-netwerk van de lokale bibliotheek gebruikmaken. Mijn laptop is inmiddels ook nagekeken door een reparateur en goed bevonden. Het lijkt dus echt aan de wifi te liggen.