Beantwoord

Probleem met wifi-versterker

  • 27 March 2020
  • 10 reacties
  • 144 keer bekeken

 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door wjb 27 March 2020, 12:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @Kpn-klant999 , welk merk en type(nummer) WiFi-versterkers gebruik je?

De zwarte vierkante, de witte vierkante van KPN of anderszins?

De 5.0-band reikt in de regel niet zo ver als de 2,4-band.

Je kunt het optimaliseren door voor iedere versterker een ander kanaal te kiezen en en bandbreedte te beperken tot 20 of 40 en niet de bandbreedte 80.

Hoe lager de kanaalkeuze 36-48 en hoe lager de bandbreedte des te groter het bereik.

Hoe hoger de kanaalkeuze, 52→ en hoe groter de bandbreedte des te sneller de verbinding maar minder grote reikweidte.

 

 

 

Dank voor je antwoord Jan.

Ik heb de witte vierkante Wifi versterkers.

Ik mag met de Wifi versterker op zolder zeker niet verwachten dat wat ik beneden kan behalen aan snelheid: 200/60Mbps op 5Ghz en 38/47Mbps op 2.4Ghz (Iphone8+)dat dat op zolder om het even zou zijn ook al zit ik met Utp vanaf de V10 naar zolder toe.

Ook betaal ik bij KPN 5€ per maand extra voor betere verbinding. Vraag me af of dit ook daadwerkelijk extra snelheid geeft. Helaas geen glasvezel in de wijk.

 

 

Reputatie 7

Ook betaal ik bij KPN 5€ per maand extra voor betere verbinding.

Waar betaal je dat dan voor?

Welke optie kan je in jouw abonnement aan zetten voor een betere verbinding?

 

Zelf heb ik overigens op de 2e verdieping een KPN WiFi "versterker" staan en uiteraard is 5GHz wifi daar op actief zodat we de volle 200/200Mbps van ons glasvezelabonnement halen.

Plaats eens een screenshot van de accesspoint instellingen van jouw KPN WiFi "versterker".

 

Hoe hoger de kanaalkeuze, 52→ en hoe groter de bandbreedte des te sneller de verbinding maar minder grote reikweidte.

Dat is niet helemaal waar: 5 GHz kanalen vanaf 100 werken vaak met een hoger zendvermogen. Alleen als er overheidsobjecten (vaak militair) in de buurt zijn die daardoor verstoord zouden kunnen worden, mag dat hogere zendvermogen niet worden ingezet.

Inderdaad, DFS-kanalen kunnen de boel verstoren als je in de buurt van een radar woont.

Hallo @Kpn-klant999 , waar is je vraag gebleven, ik zie alleen nog maar een leeg topic, nu kan ik niks meer om te helpen.

 

Ik wilde wat wijzigen in de tekst maar toen was alles plots foetsie…

Het ging samengevat om het feit dat ik 5Ghz via de versterker op zolder niet kon ontvangen. V10 beneden - UTP Wifi versterker op zolder. Ik heb de 2.4Ghz uitgezet in Access Point.

Wij hebben thuis geen glasvezel en dat komt er voorlopig ook niet wist KPN mij te vertellen. Ik moet het dus doen met de bestaande ADSL. Ik ben al wat verschillende kanalen aan het uitmeten op de 5Ghz icm 802.11n only, even checken wat het beste resultaat oplevert.

Waar ik per maand €5 extra voor betaal weet ik ook niet, dat is mijn ouders jaren terug aangepraat maar of ik daar ook daadwerkelijk wat extra`s voor terug krijg dat weet ik niet.

Ik kom nu nauwelijks aan 200Mbps op mijn Iphone 8+ (5Ghz beneden), op de laptop al helemaal niet, erg traag op een vijf jaar oude acer.

Qua 5Ghz instellingen op de Wifi versterker staat alles hetzelfde als bij jou.

De 2.4Ghz heb jij kanaal 13 en ik Auto, bij draadloze modus heb jij N en ik Auto, de rest is precies hetzelfde.

Reputatie 7

Waarom zou je op 5GHz alleen 802.11n gebruiken, voor het beste resultaat wil je juist 802.11ac.

Gelezen dat wanneer je alleen met devices op een netwerk zit met 802.11n (Greenfield) je beste resultaat haalt.

Maar volgens jou kan ik dus beter ac pakken…

Kan kiezen tussen A+N+AC, -  A+N  of    N only

Wat is het beste en wanneer switch je hiertussen? 

Reputatie 7

Gelezen dat wanneer je alleen met devices op een netwerk zit met 802.11n (Greenfield) je beste resultaat haalt.

Dat is voor 2.4GHz inderdaad het geval. Vandaar dat je in mijn configuratie ook ziet dat ik 2.4GHz op "n" heb staan.

Maar volgens jou kan ik dus beter ac pakken…

Kan kiezen tussen A+N+AC, -  A+N  of    N only

Wat is het beste en wanneer switch je hiertussen? 

Klopt, je moet voor 5GHz dus kiezen voor A+N+AC.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Kpn-klant999, welkom! Hoe staat het er nu voor? Heb je de aanpassingen zoals wjb aanbeveelt nog door kunnen voeren? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?