Beantwoord

Probleem met zakelijke telefoon met thuiswerken

  • 30 September 2020
  • 5 reacties
  • 91 keer bekeken

In verband met thuiswerken heb ik een vaste zakelijke telefoon aan mijn modem hangen via een netwerkkabel. Als ik gebeld wordt of iemand bel valt na 3 minuten de verbinding weg.

Mijn collega van IT denkt dat het aan de UDP timer instelling zou kunnen liggen of X to desk.

Dat zegt mij helemaal niets, heeft iemand de oplossing. Heb al eerder thuis gewerkt en nooit problemen gehad.

icon

Beste antwoord door wjb 30 September 2020, 19:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Dreeke1961 , misschien kan @wjb  je daar mee helpen als hij dat wil, ik heb hem even ingeseind.

 

Reputatie 7

Weet je welke poort er gebruikt wordt door de telefoon voor SIP?

Is dat poort 5060?

Zo ja, kan dat aangepast worden op die telefoon?

Ik heb geen idee, maar mijn collega zal dat wel weten. Moeten ze het toestel dan op een andere poort zetten?

 

Reputatie 7

Ik heb geen idee, maar mijn collega zal dat wel weten. Moeten ze het toestel dan op een andere poort zetten?

Het fenomeen dat je beschrijft (na paar minuten wegvallen van verbinding) duidt er op dat de verbinding "gekaapt" wordt door de Experia Box. Dit is een bekend fenomeen.

Als je de SIP poort op bijvoorbeeld 5070 kan zetten dan zal dit probleem tot het verleden behoren.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Dreeke1961, heeft de tip van wjb geholpen? Ik ben erg benieuwd.Â