Vraag

Problemen instellingen router / ip camera's

  • 30 April 2020
  • 8 reacties
  • 93 keer bekeken

Hoi,hoi.. wie kan mij verder helpen? Al jaren klant bij KPN en nooit geen problemen gehad. Tot afgelopen najaar. We hebben 4 foscam draadloze ip-camera's aangeschaft. Deze camera's geinstalleerd. De eerste week doen ze het alle vier. Na verloop van een aantal dagen valt er 1 af zodat er vaak maar 1 camera overblijft die het blijft doen. Camera's zijn al terug geweest naar de fabrikant maar die zijn niet defect. De camera is van afstand niet te resetten, deze moet echt aan de kabel en een harde reset krijgen. Gevolg, wekelijks op de ladder om de camera's te resetten.  Graag wil ik dit probleem opgelost. Zelf dacht ik dat er misschien een conflict is met ip adressen.  Gisteren in de router gekeken en tot mijn verbazing zag ik bij de LAN verbindingen een heleboel staan, terwijl er maar 2 bedraade apparaten in huis zijn. Vandaag weer ingelogd in de router en nu staat er bij de LAN instellingen helemaal niks..  Wie kan mij verder helpen? Het netwerk is uitgebreid met een versterker van TP-link maar die draait al jaren zonder probleem.  Verder heb ik een bedraade raspberryPI die de router op dit moment ook niet laat zien. Heb een aantal weken terug met KPN gebeld, zei hebben alles doorgemeten en gaven het advies om een KPN versterker aan te schaffen. Op dat moment liet de router in het beginscherm ook geen bedraade apparaten zien maar ze gaven mij aan dat dat waarschijnlijk een storing zou zijn. Ik heb het modem destijds gereset naar fabrieksinstellingen, maar ook dat bood geen verbetering.  Nu toch dit probleem maar weer eens opgepakt, omdat ik graag wil dat de camera's het gaan doen. Hieronder een screenshot van gisteravond en van vanmiddag.  

 

Groet,

Eveliene

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @EdeJ . Welkom op het forum.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat hier mis gaat. Het zijn dus draadloze camera's? Ondersteunen ze zowel 2,4 als 5Ghz?  Heb jij naast je experiabox ook nog versterkers aangesloten? Zo ja, wat voor type? (zwart, wit of rond).

Wat is de afstand van de camera's tot het modem/versterker? 

Wat de LAN betreft, de experiabox houdt ook eerder gemaakt LAN verbindingen een tijdje bij. Dus dat hoeven niet per sé actieve verbindingen te zijn. 

Hoi Erwin, bedankt v je reactie. De camera ondersteund 2,4 GHz. Ik heb 1 versterker zoals ik al aangaf. Maar de camera die niet via de versterker verbonden is loopt ook vast. De afstand is tussen camera en router versterker is meer als genoeg. Max 7 mtr. Heb nu 3 camera’s een vast ip gegeven en draaien nog steeds. De 4e camera lukt niet😬. Draait op WiFi met een verkregen DHCP. Heb daarna de Mac code ingevoerd in de router met vast ip adres. In programma v Foscam het ip adres gewijzigd in het vaste, maar hij krijgt geen verbinding🤔. Terwijl deze handeling vorige week bij die andere 3 wel gewoon normaal verliep. Heel vreemd allemaal.. 

Op welk kanaal zendt jouw wifi uit? Sommige apparaten hebben moeite met bepaalde kanalen. (dat zou niet verklaren waarom je er nu wel 3 succesvol hebt kunnen koppelen, moet ik bekennen)

Hoi @Erwin_ 

2,4 GHz staat op auto: 1,6 or 11

modus mixed 802.11b 802.11g 802.11n

snelheid staat niet aan gevinkt 

5 GHz staat ook op auto

modus mixed 802.11a  +n +ac 

snelheid tot 1,3 Gbits

 

De camera’s doen het op dit moment nog steeds. 3 met vast ip. 1 met dhcp verkrijgen. 
 

 

 

 

Nou, dan moeten we maar hopen dat het nu stabiel blijft :-) Ik ben normaal geen fan van vaste ip-adressen maar als het bij jou de oplossing is, is dat alleen maar mooi meegenomen.

Ja we wachten in spanning af. Mocht ik toch weer problemen krijgen dan hoor je me terug. Bedankt zover 

@Erwin_ 

 

Ja we wachten in spanning af. Mocht ik toch weer problemen krijgen dan hoor je me terug. Bedankt zoverÂ