Beantwoord

Problemen met de 4G modem voor buitengebied

  • 8 April 2020
  • 6 reacties
  • 511 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

 

Kunt u ons alstublieft helpen!

Wij hebben al langere tijd problemen met onze internet verbinding die is heel traag en valt veel weg.

Wij hebben een Experiabox V10 met een 4G modem voor buitengebied.

Ik heb de Experiabox en de 4G modem al een harde reset geven en daarna dacht ik dat het opgelost was maar nu valt de 4G modem steeds weg.

In het begin had ik maar 6 Mbps en na de reset van alles had ik 42 Mbps dus ik was blij maar na een half uur had ik helemaal niks meer!!

Ik heb de 4G buiten antenne al bij het raam gezet en zelfs buiten neergezet maar dit mocht niks helpen.

Nu heb ik met een collega van u gesproken van de helpdesk en hij adviseerde mij een nieuwe Experiabox en een nieuwe 4G modem maar dan een met externe antenne’s!!

Zou u ons deze alstublieft kunnen toesturen?

Bedankt alvast.

icon

Beste antwoord door Biemond 16 April 2020, 22:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Biemond, welkom op het forum! Vervelend dat de snelheid steeds zo wegvalt. Graag kijk ik met je mee naar dit. Om te beginne, vul je forumprofiel in. Beantwoord verder ook de volgende vragen, dan gaan we hier samen mee aan de slag of we het zo kunnen verbeteren.

  • Je 4G modem is een zwarte Sagemcom? Hoe lang heb je deze al?
  • Van de drie blauwe signaal lampjes, hoeveel branden er?
  • Welke kleur heeft het 4G lampje?

 

Mocht uiteindelijk toch blijken dat het beter gaat met een externe antenne, dan kan deze in onze webshop worden aangeschaft

Beste Erik,

 

Bedankt voor je reactie.

De 4G modem is de zwarte Sagemcom met ingebouwde antenne’s.

Van de signaallampjes branden er 2

De lampjes zijn blauw van kleur.

De webshop had ik inderdaad gevonden maar dan moeten jullie eerst een andere modem sturen toch? 

Reputatie 7
Badge +30

Met twee lampjes zou ik verwachten dat je een acceptabele verbinding zou hebben. Veranderen de signaallampjes ook als de verbinding wegvalt? Want dan lijkt het toch de plaatsing van het geheel te zijn.

Ik meende dat op het eerdere model Sagemcom, met de interne antennes, ook de externe antenne te verbinden is. Heeft deze SMA connectoren zoals op onderstaande afbeelding? Zo niet, dan ga ik inderdaad kijken hoe we deze kunnen vervangen.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt nog niet weer gereageerd, @Biemond. Heb je kunnen testen of een nog andere locatie in huis een betere verbinding geeft? Zo niet, dan zal het denk ik gaan uitdraaien op een externe antenne. Als jouw Sagemcom nou geen SMA connectoren heeft zoals op de afbeelding hierboven, laat het weten. Dan gaan we omruilen.

Beste Erik,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de Sagemcom afgelopen weekend verplaats naar de zolder en naar de andere kant van het huis en nu hebben we 3 blauwe lampjes en vooralsnog lijkt het verbetert en stabiel te zijn. Mochten er weer problemen zijn dan laat ik het wel even weten. Bedankt voor de hulp!!

Reputatie 7
Badge +30

Hartstikke mooi, goed om te horen dat het nu goed is. Markeer ik dat als een beter antwoord. En mocht het toch slechter worden horen we het wel :)