Problemen met filmpjes op YouTube

  • 25 May 2020
  • 4 reacties
  • 159 keer bekeken

Hoi,

bij deze wil even kwijt (25-05-2020), dat wij op 2 laptops ca. een week geleden geen Youtube filmpjes konden laden, en afspelen. Laptop 1 heeft Windows 8.1 en laptop 2 heeft windows 10.

Beide laptops hebben de beveiliging van KPN. Na lang zoeken kwamen we erachter dat niet de internetsnelheid of problemen met het modem (Experiabox v10), of allerlaatste updates van Chroom etc. het geval was, maar dat het probleem zich alleen voordoet met het programma van KPN Veilig.

Wat wij gedaan hebben is als volgt:

  1. zoek op Youtube en filmpje, en probeer dit te laden. Je ziet enkel de ronde pijl in het midden van het zwarte vlak ronddraaien, maar komt naar 30 minuten geen stap verder!
  2. Ga naar KPN -veilig, en klik dan aan de linkerkant op HULPMIDDELEN. Klik dan rechts onder op ALLE BEVEILIGINGSFUNCTIES UITSCHAKELEN.
  3. Klik in Youtube op je te laden filmpje…..en nu werkt Youtube weer.
  4. Ook na afsluiten/opstarten laptop werkt Youtube weer voor …..! (we hebben ook geconstateerd dat je na enkele dagen weer dezelfde handeling moet uitvoeren. Dus er moet iets gewijzigd worden of toegang verleend worden om permanent Youtube te kunnen gebruiken.)
  5. Wellicht is hier een taak voor KPN weggelegd om dit euvel op te lossen.
  6. Ik ga afwachten wat KPN met deze info gaat doen, en hoe zij de overige klanten gaan informeren.

Succes, groetjes Kasko1

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Aanvulling Kasko1 op bovenstaand bericht.

 

Als je Youtube weer aan het draaien hebt, moet je bij KPN veilig weer de beveiliging inschakelen.

ook hierna blijft Youtube werken.

 

groetjes Kasko1

Hallo @Kasko1 , het is een schone taak voor jou om binnen KPN veilig bepaalde websites toe te staan of juist te blokkeren.

KPN veilig vindt de door jou gezochte websites blijkbaar niet vertrouwd en blokkeert de boel.

Als je zelf 200% zeker weet dat de door jou gezochte websites veilig zijn kun je die aan de goedkeuringslijst van KPN veilig toevoegen.

Succes

 

Hoi JanD,

betreft de goedkeuringslijst van KPN veilig: 

in deze lijst stond al maanden Youtube als veilige APP. Ik kon dus alle soorten filmpjes afspelen, en er was dus nergens een belemmering.

Bij het ontstaan van het probleem, had ik inderdaad enkele keren gecontroleerd of Youtube uitgesloten was, maar dat bleek niet het geval, dus op die plek was alles dik in orde.

Het probleem ontstond op 2 laptops op gelijk hetzelfde moment!!! Dus, is er toch iets raars aan de hand geweest. Tot heden 1-6-2020 geen problemen meer gehad met Youtube, en heb nergens iets gewijzigd in instellingen etc. in KPN-veilig.

Ik laat het nu voor wat het waard is, en zou in de toekomst weer een probleem optreden, dan meld ik me weer. Ik sluit deze conversatie nu af.

Groetjes Kasko1

 

 

Hallo @Kasko1 , bedankt voor de terugkopeling en goed om te lezen dat het weer goed werkt.

Â