Problemen met tv en Wifi

  • 19 July 2021
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Interactieve tv doet het niet meer en het WiFi signaal op de telefoon is minder geworden op de meeste plekken (op de eerste verdieping doet ie niets meer). Terwijl we ook nog een WiFi versterker van KPN op het modem hebben aangesloten. Het probleem doet zich voor met het opnieuw inloggen van het WPA wachtwoord. (Ik heb de reset van de modem dus al uitgevoerd) Als ik met de WPA code (die op de Experia V10 box staat) wil inloggen geeft ie aan dat het wachtwoord onjuist is, terwijl ik het juiste wachtwoord heb ingevoerd. Vervolgens staat er dan bij de netwerk naam “IP configuratie mislukt”. Na veel research verschillende checks uitgevoerd, maar helaas zonder succes. Weten jullie hier raad mee?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Welkom op het forum @Durka. De tv werkt helemaal niet begrijp ik? Wat merk je daarbij precies, krijg je een foutmelding op het scherm of gebeurt er iets anders? Kan je er meer over vertellen? Ik ben ook benieuwd hoe de tv-ontvanger is aangesloten op de Experia Box, is dat met een directe kabel of een draadloze verbindingsset? En heb je een of meer ontvangers van ons, speelt het op allemaal of op een daarvan?

Voor de Wifi kan je de Wifi Manager op onze site doen, die helpt je met de instellingen en kan andere mogelijke opties aanbieden als het niet lukt. Krijg je de melding over de IP configuratie alleen op dat mobiele toestel of op meerdere apparaten? 

Beste Jasper, de tv werkt wel maar het interactieve tv gedeelte niet meer. De wifi connectie met de tv werkt niet meer, dus Netflix, Videoland, Youtube etc. kan ik niet meer gebruiken. Er komt geen foutmelding op het scherm. Als ik wifi aan probeer te zetten, werkt het wachtwoord wat op het modem staat niet meer. De tv-ontvanger is op de tv aangesloten en de internet utp kabel loopt van de tv-ontvanger naar het modem. Dus met een direce kabel. Heb 1 ontvanger, 1 modem en 2 wifi-versterkers (1 in gebruik). De Wifi manager heb ik meerdere malen geprobeerd, maar zodra je in de ruimtes komt waar geen wifi is (boven bijvoorbeeld) kun je de wifi manager niet testen. Ik krijg de IP configuratie fout alleen op de TV. Daar ligt het probleem voornamelijk + komt er nog bij dat het wifi signaal zeer zwak is geworden. Alleen beneden een paar meter vanaf het modem redelijk signaal. Voor de rest van de ruimtes helemaal niets.

 

Groetjes.

Reputatie 7

Ah, je gebruikt die apps op de tv zelf dus, niet op onze tv-ontvanger? Dan staat het los van de interactieve tv maar zijn het de apps op jouw tv en de Wifi verbinding van jouw tv naar het modem. Kan je de kabel uit de tv-ontvanger eens aansluiten op het tv toestel en kijken of de apps het dan wel goed doen? 

Ook kan je de apps op onze tv-ontvanger gebruiken om te kijken of die beter werken, dat kan je doen door in het menu naar 'Apps op TV’ te gaan en voor Netflix kan je ook naar zender 200 gaan. Daarvoor moet de kabel wel weer in de tv-ontvanger zitten natuurlijk. Werken de apps daar beter?