Beantwoord

Problemen met tv kijken en wifi

  • 18 January 2021
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Ik ervaar beide problemen. TV boven wordt steeds erger. Nog maar 16 + kanalen beschikbaar. TV menu beneden gaat stukken vlotter na SW update. Voor het eerst ook dat ik op een knop kon klikken waarna de update startte. Daarvoor zag je alleen maar dat er een update klaar stond. Maar geen knop om te installeren. 

Probleem wegvallende en beperkte WiFi: WiFi test lukte niet. Een grote G die bewoog, maar na een tijdje werd ik er af gegooid. Waar je ook om hulp vraagt wordt je naar die test verwezen. Fijn wanneer je er steeds wordt uitgegooid. Dan kom je dus in een uitzichtloze loop terecht.

We wotselen daar nu al weken mee. Gewoon even bellen dan maar? Moet je eerst wel een nummer vinden. We zijn het spuugzat!

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door fame29 18 January 2021, 15:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Dve26000, welkom! Het telefoonnummer van KPN is 0800-0402. En heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'. En de ontvanger resetten?

Ben benieuwd of een van de twee gaat helpen. Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?

Hartelijk dank voor deze bijzonder gebruiksvriendelijke uitleg! Deel 2 heb ik uitgevoerd en het werkt. Zo simpel, maar je moet het wel weten… Deel 1 heb ik al eens eerder geprobeerd, maar deels (resetten) is dat alweer een hele tijd geleden. De Experia v10A box uit en weer aanzetten (incl. de stekkers uit het stopcontact halen) heb ik de afgelopen weken meerdere malen geprobeerd. Hetzelfde geldt voor de ontvangers. Helaas valt de Wifi steeds weer en steeds vaker uit. Volgens mij door gebruikers in de buurt. Sinds Coronatijd vooral. Een vriend heeft settings in de Experia box aangepast, dat leek even te helpen, maar WiFi valt steeds vaker weg. Resetten doet zijn aanpassingen teniet, dus dat is een laatste redmiddel. Ik kijk ook nog even naar de links die u genoemd heb. Maar voor nu nogmaals mijn hartelijke dank. Heel fijn deze hulp!

Reputatie 7
Badge +14

Graag gedaan! Fijn dat u mijn hulp waardeert! Hopelijk komt het goed met uw WIFIprobleem!

Ik heb net toch de reset gedaan. Nu afwachten hoelang het duurt voor de WiFi weer uitvalt…. of niet natuurlijk!

Â