Vraag

Problemen met verkrijgen van IP adressen

  • 19 January 2021
  • 8 reacties
  • 67 keer bekeken

Wij hebben als sinds vorig jaar maart te maken met dit probleem. We hebben een nieuwe router gekregen, toen ging het een maand of 2 goed. Zitten nu weer met hetzelfde probleem. Dus een nieuwe experia box helpt ook niet. Ik heb nu een unlimited mobiel abonnement en als ik betrouwbaar internet nodig heb voor een Zoom meeting o.i.d. zet ik mijn hotspot aan, want dit internet daar kan ik dus niet meer op bouwen. We hebben echt verschillende keren gebeld met de klantenservice, maar daar snappen ze niet echt wat het probleem is. Daar werken ze een standaard flow list af en hebben het telkens over Wifi, wat dus niet het probleem is, wifi doet het wel, maar gewoon geen internet door uit het niet uitdelen van de juiste IP adressen. We zouden voor de 3e keer een nieuwe router krijgen, maar die hebben we niet gezien. Dus je problemen worden ook niet opgelost, heel jammer.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@AduF gebruikt u een draadloze verbindingset? 

 

Ja, we hebben 3 DV650, 1 in de meterkast, 1 voor de aansluiting bij het tv kastje en 1 boven waarop een 5 port Gigabit Ethernetswitch is aangesloten met een kabel naar een laptop.

Reputatie 7
Badge +24

Die 5 poort switch, ondersteund die igmp snooping? Wat dan zou wel moeten. Wat is het merk en type van deze switch? 

En heeft u het probleem ook op die laptop die daarop bekabeld aangesloten is?

Ai, dat weet ik niet of deze igmp snoeiing ondersteunt. Het is een Manhattan, model 560696.

En het probleem is bijna nooit op deze laptop.

Hoewel er gisteren weer een rood lampje brandde op de Experia Box, dus toen hebben we hem weer moeten resetten. En ik las op het forum dat een rood lampje op de Box niet goed is en iets te maken heeft met de toevoer vanuit de straat?

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @AduF. Dat van het rode lampje heb je goed gelezen! Een rood internetlampje is niet zoals het hoort en kan duiden op een probleem in de aanvoer van het signaal naar jouw modem. Zou je jouw profiel willen invullen? Dan kan ik eens kijken wat en hoe we hier iets aan kunnen doen. 

Profiel is ingevuld 

Reputatie 7
Badge +19

Ik ben bang dat een modemwissel het niet gaat oplossen. Immers je hebt al vaker een nieuw modem gekregen.  Ik ben zo vrij geweest om een storingsmonteur in te plannen voor jou. Van op afstands oplossen gaat helaas niet. 
Je ontvangt een sms en e-mail ter bevestiging van de afspraak. Mocht het niet uitkomen, dan kun je zelf de afspraak verplaatsen. 

Ah dank je wel!