Problemen met WiFi en versterker

  • 5 March 2020
  • 11 reacties
  • 114 keer bekeken

Had de laatste tijd problemen met mijn wifi verbinding, te pas en te onpas viel te verbinding weg, kreeg de meest vreemde melding wat de oorzaak zou kunnen zijn. In een eerdere situatie, na aansluiting  glasvezel moest er een wifi versterker worden geplaatst. Nu er wederom  problemen zijn moet de versterker er weer tussen uit gevolg!!! een instabiele en onbetrouwbare installatie. Helpdesk gebeld en nu zou het ineens aan mijn computer liggen?  Goed  ik  ben digibeet  maar dit wil er bij mij niet in. KPN laat steken vallen. 

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe is / was de wifiversterker aangesloten? Met een kabel uit 1 stuk van Experiabox naan Experia WiFi?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @HW39 Welkom hier op ons KPN Forum! Ik kan me de verontwaardiging voorstellen. We sluiten eerst een versterker aan, vervolgens moet die er weer tussenuit en als kers op de taart is de computer de stoorzender. Deze computer heb je waarschijnlijk al langer en heeft voorheen niet voor problemen gezorgd? Het is soms wel zo dat een verbonden apparaat de stoorzender is of een slechte verbinding veroorzaakt. Als de computer uit staat, dan zouden de problemen ook weg moeten zijn, is dit zo of niet? 

Oude situatie:
Koper > Modem > verbonden apparaten
Stabiele en betrouwbare verbinding

Jouw eerste situatie was als volgt: 
Glasvezel > modem > wifi versterker > verbonden apparaten (computer)
De wifi valt constant weg

Nieuwe situatie:
Glasvezel > Modem > verbonden apparaten
De verbinding is instabiel en je hebt (waarschijnlijk) niet genoeg bereik.

Gewenste situatie
Glasvezel > modem > versterker > verbonden apparaten
stabiele verbinding!

Het klinkt nu alsof de problemen zijn ontstaan sinds je bent overgezet op de glasvezelverbinding. Ik wil graag even met je meekijken, want glasvezel zou ‘stabiele’ en beter moeten zijn dan kopen. 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Dan kijk ik met je mee! Alvast bedankt :smiley:

Het  volgende heeft zich voorgedaan (moet zeggen wonder baarlijk) mocht van de monteur niet resetten via de knoppen van het modem en ook niet van de versterker, nee ik moest het via de snoerstekker doen, anders zou de versterker van het modem weer ingeschakeld worden ( het zei zo !!!) Maar omdat de computer niet goed werkte, dan wel dan niet verbinding dan wel verbinding maar geen of onvoldoende monitor etc. Ben de gangen van de monteur na gegaan, ook middels een hulplijn KPN Hierdoor werd het modem op afstand automatisch gerest conclusie de installatie (Laptop,Ipad, Iphone) functioneren redelijk al is het geen 100%.  Tot slot zou de monteur weer moeten komen zou ik 50,00 euro moeten betalen als het aan de laptop zou liggen ( 3 maal raden waar het dan aan ligt). 

Reputatie 7
Badge +17

@HW39 Je hebt ondertussen weer contact gehad met een van mijn collega's die alles met je heeft nagelopen? Alles werkt nu beter, alleen werkt het nog niet goed voor de laptop, klopt dit. Dat is altijd een heikel punt inderdaad. Als het puur de laptop is die problemen heeft met het maken/vasthouden van de verbinding, dan kan het maar zo zijn dat de monteur dit ook constateert en dat er dan (helaas) kosten in rekening worden gebracht. 
Je geeft aan dat het beter werkt maar niet voor de volle 100%. Wat bedoel je precies met redelijk en wanneer functioneert het voor jou weer als de volle 100%?
Kan ik in deze nog iets voor je betekenen of ga je het bezoek van de monteur afwachten (als deze al ingepland staat)? 

Laat het maar weten als ik iets voor je kan doen. 
 

Laat ik beginnen met te bedanken voor de informatie, maar nu too the point. Tot gisterenavond (10-03-2020) draaide de computer subliem tot ik hedenmorgen hem opstartte, wilde de mail bekijken en had onmiddellijk door het gaat weer niet goed. Start Windows 10  op en krijg dan MSN hardliners (Bing) Dan doet zich n.l 2 mogelijkheden voor  a. Ik krijg een totaal beeld b. een gedeeltelijk beeld of c  kan de site niet bereiken  (Dit laatste komt het vaakst voor.) Ga het  modem en versterker resetten,  en hij doet het weer (  lig dus toch aan de computer!!! ) Persoonlijk denk ik aan het inferieure kwaliteit van de KPN apparatuur.

 Hoi @HW39 

Persoonlijk denk ik aan het inferieure kwaliteit van de KPN apparatuur.

Ik heb ook KPN apparatuur, te weten:
1x De Experia box V10
2x De de 4K Ultra HD ZXV8001 (ZTE Corporation)
2x De Switch – Netgear GS105E
De KPN Super WIFI.

En alles werkt naar behoren, te weten.
Sonos 5.1 Systeem. Beam 2x de One 2 Gen + Sub 
2x Play 5 + Sub
2x Philips 55OLED803
1x Desktop. Bedraad
1x Laptop.WIFI
1x Ipad.

Dus om nu de KPN apparatuur weg te zetten als inferieur dat denk ik niet.
Is er betere apparatuur ?
Ik neem aan van wel, wat natuurlijk niet wil zeggen dat KPN slecht is met zijn apparatuur, voor een doorsnee klant een ruime voldoende.

Mooi dat dat allemaal opgesomd wordt, maar wat heb ik daar aan? Hiermede is mijn probleem niet opgelost.

Hoi @HW39.

Dat neem ik zonder meer aan, dat jou probleem hiermee niet opgelost is.
En ik ben ook niet degene die een oplossing heeft, gezien mijn beperkte technische kennis.

Ik reageerde ook maar op een opmerking in jou schrijven.
Te weten deze.

Persoonlijk denk ik aan het inferieure kwaliteit van de KPN apparatuur.

En dat is volgens mij iets te kort door de bocht.
Vandaar de opsomming en de opmerking dat het ook probleemloos kan werken, in ieder geval bij mij in huis.:wink:

Reputatie 7
Badge +17

@HW39 Bedankt voor je bericht en het melden dat het toch niet helemaal goed meer functioneert. Jammer natuurlijk, we hadden liever gezien dat het probleem was opgelost. Afijn, je geeft aan dat bij het opstarten de computer geen goede verbinding kan maken. Hierna trek je de stekker van de versterker eruit, hierna werkt het wel. 

  • Als je gewoon je wifi uit/aanzet op de laptop, maakt  de laptop dan alsnog geen verbinding?
  • Staat er ook een symbool bij het wifi-logo zodra je hem opstart (bijv. een uitroepteken of kruis)?
  • Is het alleen de MSN startpagina van bing of kan je bijvoorbeeld google chrome ook niet opstarten en browsen? 
  • Wat voor laptop heb je?  

Hier mijn informatie;

Mijn Laptop is van het merk Lenovo. Als ik de laptop opstart kan a.h.w direct zien of er problemen zijn of niet. Namelijk als de monitor de helft van de headliners toont of de monitor laat het groot Windows teken zien (Edge) dan zijn er problemen idem als in Google opstart dan blijft de laptop zoeken (rond draaien inde commando balk. Op het laatst komt  de melding "kan de site niet vinden". Als ik op instelling kijk Staat daar de vermelding "Geen verbinding met internet". Vervolgens klik ik op  probleem oplosser dan krijg ik de gekste mededeling. Tot slot mijn snelheid van down- en upload is krap 30. Dus problemen te over.

mvg HW 

Reputatie 7
Badge +17

@HW39 Oeh, ik heb even over de reactie heen gelezen. Kun je jouw postcode, huisnummer en klantnummer invullen in je profiel? Dan kan ik met je meerkijken.
Ik heb het ook even voorgelegd bij mijn collega's van de TechDesk, waarschijnlijk willen zij eveneens even meekijken om het e.e.a. uit te sluiten. 

Laat je het weten als je profiel is aangevuld? Dan gaan we er mee aan de slag. 

Reageer