Vraag

problemen wifi

  • 1 May 2020
  • 13 reacties
  • 141 keer bekeken

Hallo KPN,

 

Wij hebben problemen met onze wifi, hij valt meerdere keren per dag weg, soms kort maar soms ook voor een half uur bijvoorbeeld (tot wel 30 keer per dag).

We hebben hier al regelmatig voor gebeld. De vorige keer kreeg ik een hele vriendelijke jongen aan de lijn die een nieuwe experia box gestuurd heeft om te kijken of dit helpt, en als het niet hielp kon ik terug bellen. Dit was dus het geval, dus heb ik terug gebeld en gesproken met iemand die mee heeft gekeken via mijn laptop, ze heeft wat instellingen gewijzigd maar dit heeft niks opgelost, de boodschap die ik kreeg was: er kan nu niks aan gedaan worden, je moet het hier mee doen en als je op je laptop wilt werken moet je hem maar aan de internet kabel van de tv leggen. 

 

Ik begrijp dat deze corona tijd lastig is voor jullie om te werken, maar het maakt het voor ons ook erg lastig om thuis te werken als het internet steeds weg valt, de tv vastloopt, ik met mijn laptop aan een snoertje van 10 cm op de grond moet gaan zitten, en de lampen soms nachten aan staan omdat het internet niet werkt en onze verlichting op wifi werkt. Daarnaast verbruiken wij nu steeds al onze mobiele data waardoor deze ook traag wordt.

 

Wij betalen elke maand netjes al onze internet, tv en mobiele abonnementen dus het zou ook fijn zijn als deze gewoon werken.

Niemand weet hoe lang de corona nog duurt, dus ik ben het afwachten een beetje zat. Ik hoop dat jullie snel met een oplossing komen, anders ga ik verder kijken bij een andere aanbieder waar het allemaal wel werkt. 

 

M.v.g

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @JoHij en welkom op het Forum! 

 

Wegvallende Wi-Fi is ontzettend vervelend en ik begrijp ook heel goed dat dit problemen kan geven bij het thuiswerken.  Daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Goed om te lezen dat je hier al telefonisch contact over hebt gehad alleen jammer dat dit vooralsnog niet tot een oplossing heeft geleid. Verder begrijp ik dat je ook nog een nieuwe Experia Box hebt ontvangen maar dat dit ook niet voor de gewenste verbetering heeft gezorgd. Waar ik in eerste instantie vooral benieuwd naar ben, is of je al aan de slag bent gegaan met de KPN Wi-Fi Manager. Dit is een tool die de kwaliteit van de Wi-Fi bij jou thuis in kaart brengt en op basis daarvan verbeteringen doorvoert of komt met een (gratis) oplossing in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel al voor een stuk verbetering. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat de uitkomst bij jou is wanneer je eens met deze tool aan de slag gaat. Mocht dat niet het gewenste resultaat opleveren dan kijken we uiteraard verder!

 

Het kan ook zijn dat er een Wi-Fi monteur langs moet komen en dan is het wel even afwachten wanneer dit weer mogelijk is. Onze monteurs pakken echte storingen wel op maar vanwege Corona komen ze momenteel niet bij onze klanten langs voor slechte Wi-Fi. Ik snap dat je in zo'n situatie ook denkt aan een overstap naar een andere provider maar ik ben bang dat dat geen oplossing is. Wi-Fi is Wi-Fi; of je dit nu afneemt via KPN of een andere provider, het is een universele techniek en er zit dan ook geen verschil tussen de Wi-Fi van ons of die van een andere provider. Het is meestal je omgeving die bepaalt hoe goed een Wi-Fi signaal gaat gedijen. Omgevingsfactoren zoals de bouw van een woning, isolatie, vloerverwarming, magnetrons, andere Wi-Fi netwerken etc. etc. zijn allemaal factoren die van invloed zijn en dat los je niet op door over te stappen naar een andere provider. Daarbij is het momenteel natuurlijk een stuk drukker omdat veel mensen noodgedwongen thuis moeten werken. De beperkt aantal beschikbare kanalen/frequenties worden zwaarder belast en dat heeft invloed op de kwaliteit. 

 

 

Ik heb inderdaad de online test gedaan, deze is vervolgens nog eens gedaan door degene die ik  aan de telefoon heb gehad. Hij zei dat wifi versterkters niet zouden helpen voor het probleem en daarom hebben wij een experiabox gekregen, maar met deze box lijkt het alleen maar erger te zijn geworden. Wij hebben glasvezel dus ik denk ook niet dat de omgeving een rol speelt. En verder is er ook hier in huis niks veranderd voor/na de problemen. 

 

Ik denk dat er best een oplossing valt te bedenken voor monteurs ivm corona, er is namelijk makkelijk 1,5 meter afstand te houden, alles kan schoon gemaakt worden en hij/zij zou hier ook zeker de handen mogen wassen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @JoHij. Jan is er nu niet, vandaar dat ik reageer. Monteur komen op dit moment nog niet langs voor problemen met Wifi. Wellicht dat hier binnenkort wel weer mogelijkheden voor komen, maar dat is nu nog even afwachten.

Ik zou graag even bij jouw gegevens willen kijken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Natuurlijk zou een monteur nu het beste zijn, echter moeten we roeien met de riemen die we hebben, dus kijk ik graag wat ik hierin kan betekenen.

Ik heb het profiel ingevuld

Reputatie 7
Badge +25

Ik begrijp dat deze corona tijd lastig is voor jullie om te werken, maar het maakt het voor ons ook erg lastig om thuis te werken als het internet steeds weg valt, de tv vastloopt, ik met mijn laptop aan een snoertje van 10 cm op de grond moet gaan zitten, en de lampen soms nachten aan staan omdat het internet niet werkt en onze verlichting op wifi werkt. Daarnaast verbruiken wij nu steeds al onze mobiele data waardoor deze ook traag wordt.

Bedankt voor het invullen. Nog een paar vraagjes voor de zekerheid omdat sommige dingen mij nog niet helemaal helder zijn.

Begrijp ik goed dat de WiFi dus tegelijk wegvalt op alle apparaten, maar dat bekabeld internet op dat moment wel blijft werken? En je hebt het ook over tv. Valt dat samen met de WiFi weg, of is dat een ander issue? 

Zodra je de storing ervaart, wat doe je dan om het op te lossen? Ik gok het modem herstarten, maar check het toch even. Zou je, zodra je de storing ervaart, een keer alleen het glasvezel kastje van het stroom willen halen, en na 30 seconden weer aan willen sluiten? Ik ben benieuwd of dat ook een oplossing is. Wellicht dat het probleem daar ergens zit...

Alle apparaten vallen inderdaad tegelijk uit. In het tv kastje zit wel een internetstekker, maar zodra de verbinding weg valt loopt de televisie ook helemaal vast soms, dan moet ik het kastje met het knopje achterop uitzetten en dan komt een een balkje met percentages wat gaat lopen tot 100%. Dus ik denk dat het kabelinternet dan misschien ook weg valt?? 

Als de storing is wachten we een paar minuten en dan doet alles het meestal weer, alleen soms kan het helaas ook langer dan een paar minuten duren, wel tot een half uur. 

Reputatie 7
Badge +25

Alle apparaten vallen inderdaad tegelijk uit. In het tv kastje zit wel een internetstekker, maar zodra de verbinding weg valt loopt de televisie ook helemaal vast soms, dan moet ik het kastje met het knopje achterop uitzetten en dan komt een een balkje met percentages wat gaat lopen tot 100%. Dus ik denk dat het kabelinternet dan misschien ook weg valt?? 

Als de storing is wachten we een paar minuten en dan doet alles het meestal weer, alleen soms kan het helaas ook langer dan een paar minuten duren, wel tot een half uur. 

Zou kunnen inderdaad, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Ik zie wel een verbroken verbinding hier en daar. Om eerlijk te zijn zou ik nu het liefst een monteur gaan sturen, alleen gaat me dat niet lukken op het moment. Ik hoop dat dit binnenkort weer mogelijk gaat zijn, echter weet ik nog niet precies wanneer. Ik ben bang dat we dit problemen even moeten parkeren en zodra mogelijk een monteur langs sturen.

Ik vind het heel vervelend maar dit is geen oplossing. Wat is jullie voorstel om ons nu tegemoet te komen? 

Het gaat nu al maanden zo, ik heb een abonnement bij jullie voor werkend internet en dat dit wordt opgelost wanneer dit niet het geval is. 

Reputatie 7
Badge +25

Nee, ik snap dat dit heel vervelend is, maar voor problemen met WiFi kan ik nu geen monteur regelen. Dat is de wereld waar we op dit moment in leven. Langzaam aan worden bij ons ook weer meer dingen mogelijk, echter moeten we nog even wachten op deze versoepeling.

Zijn jullie inmiddels al weer aan het werk? 
Want het heeft zichzelf nog niet opgelost. 
Ik hoor ook steeds op de radio van jullie superwifi, kunnen wij die anders krijgen? 

Reputatie 7
Badge +25

Zijn jullie inmiddels al weer aan het werk? 
Want het heeft zichzelf nog niet opgelost. 
Ik hoor ook steeds op de radio van jullie superwifi, kunnen wij die anders krijgen? 

We zijn nooit gestopt met werken, maar er komen vooralsnog geen Wifi-monteurs langs. Wat ik wel kan doen is jouw kosteloos een Experia Wifi opsturen. Dat houdt in dat je die bekabeld aansluit op jouw V10A, en plaatst op een tactische plek. Dat vergroot je Wifi-bereik aanzienlijk. Zullen we dat doen? Je zult 'm dan dus wel zelf aan moeten sluiten (bijvoorbeeld met behulp van de Thuis app)

We kunnen het altijd proberen! 👍🏻

Reputatie 7
Badge +25

Hij is onderweg en zal morgen bij een servicepunt aankomen. Ik stuur je een privébericht met de details. Ik hoop dat dit verbetering biedt!