Beantwoord

radio en tv hapert bij internetten

  • 2 January 2021
  • 15 reacties
  • 305 keer bekeken

Ik ondervind steeds meer problemen met tv en internetten. Als ik op mijn computer aan het internetten ben een ik vraag wat van het netwerk dan heb ik slechte radio of tv. Het hapert. Downloaden wordt onmogelijk gemaakt. Ik heb mijn tv ontharen rechtsreeks op mijn experiabox aangesloten. Is er geen optie in de box dat er data gereserveerd wordt voor de tv en de rest voor internetten is of is er een andere oplossing. Zo werkt het niet echt met een gezin. We gebruiken 1 computer en 1 tv ontvanger op een glasvezel verbinding.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 12 January 2021, 13:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 2

Wij ervaren dit probleem ook. De tv zit net als bij jou rechtreeks op de experia aangesloten en heb dan voor de laptop een aparte utp inbouwdoos welke in de meterkast via een switch is verbonden met de experiabox. Ik ben  nu zeggen en schrijven op de laptop de garmin fietscomputer aan updaten met nieuwe kaarten. Deze gebruikt voor het downloaden 10mb en de tv begint al te haperen en dat terwijl wij een 200/200 glasvezel verbinding hebben

Wij ervaren dit probleem ook. De tv zit net als bij jou rechtreeks op de experia aangesloten en heb dan voor de laptop een aparte utp inbouwdoos welke in de meterkast via een switch is verbonden met de experiabox. Ik ben  nu zeggen en schrijven op de laptop de garmin fietscomputer aan updaten met nieuwe kaarten. Deze gebruikt voor het downloaden 10mb en de tv begint al te haperen en dat terwijl wij een 200/200 glasvezel verbinding hebben

Ik heb mijn computer ook rechtstreeks aangesloten op het modem dus daar zit het verschil niet in. de belasting is te hoog waardoor de data voor de tv wordt gehinderd. Eigenlijk zou er iets van een quota op moeten. ik heb het modem al bekeken en ook op internet gelezen maar heb nog niets concreets kunnen vinden. ik hoop dat er iemand met een goed idee komt. 

Badge +19

Over welke experiabox gaat het in beide gevallen?

Over welke experiabox gaat het in beide gevallen?

Het gaat bij om een v10

Badge +19

Gebruik je iets van een switch of Wi-Fi versterker?

Gebruik je iets van een switch of Wi-Fi versterker?

Ja deze gebruik ik wel maar daar zit de computer of tv ontvanger niet op. 

Reputatie 2

In ons geval ook een V10. De utp van de tv gaat via een utp inbouw doos rechtstreeks naar de eperiabox. Alle andere utp inbouw dozen gaan via een switch naar de experiabox

Reputatie 7
Badge +17

Met alleen een tv-ontvanger en een pc via een glasvezel verbinding zou je niet direct last mogen hebben van haperingen bij het gebruiken van jouw pc. Tenzij de aansluiting niet in orde is natuurlijk. Ik kijk bij jullie beide graag even mee. @Scribbly zou jij je forumprofiel nog willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Voor jullie beiden: Zou ik een meting mogen uitvoeren waarbij ik kan zien welke apparaten jullie in het netwerk hebben aangesloten? Ik kan uiteraard niet zien wat jullie met deze apparaten doen.

Met alleen een tv-ontvanger en een pc via een glasvezel verbinding zou je niet direct last mogen hebben van haperingen bij het gebruiken van jouw pc. Tenzij de aansluiting niet in orde is natuurlijk. Ik kijk bij jullie beide graag even mee. @Scribbly zou jij je forumprofiel nog willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Voor jullie beiden: Zou ik een meting mogen uitvoeren waarbij ik kan zien welke apparaten jullie in het netwerk hebben aangesloten? Ik kan uiteraard niet zien wat jullie met deze apparaten doen.

Beste Denise, 

Ik heb het aangepast. ik heb tijdens storing/trage verbinding telefonisch contact gehad en men heeft gemeten maar konden niks vinden. Ik ben even ten einde raad vandaar de vraag hier…. 

 

Reputatie 2

Met alleen een tv-ontvanger en een pc via een glasvezel verbinding zou je niet direct last mogen hebben van haperingen bij het gebruiken van jouw pc. Tenzij de aansluiting niet in orde is natuurlijk. Ik kijk bij jullie beide graag even mee. @Scribbly zou jij je forumprofiel nog willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Voor jullie beiden: Zou ik een meting mogen uitvoeren waarbij ik kan zien welke apparaten jullie in het netwerk hebben aangesloten? Ik kan uiteraard niet zien wat jullie met deze apparaten doen.

Ja hoor tuurlijk mag je het nameten hopelijk komt er wat uit.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt beiden! Ik zie zelf ook geen vreemde dingen in jullie netwerk. Het vreemde is ook dat televisie voorrang krijgt op het netwerk. Het is dus vreemd dat jullie problemen ervaren met televisie als jullie op de laptop/pc bezig zijn. Ik vraag me echt af wat dit kan zijn. Het enige wat ik kan bedenken is dat een download erg veel vraagt van jullie netwerk. Maar met een snelheid van 100 mbit/s (voor Scribbly) en 200 mbit/s (voor Mark281) zou dit toch haast niet moeten kunnen. Aan onze kant zie ik dus geen vreemde dingen, dus we zullen het in jullie thuisnetwerk moeten zoeken.

Om één en ander uit te sluiten, wil ik beginnen met een test. We gaan het netwerk zo sober mogelijk testen. Ik wil jullie vragen om alle apparaten los te koppelen van het internet. Houd alleen de tv-ontvanger aangesloten, het liefst met een direct kabel zonder tussenliggende apparatuur. Sluit ook één laptop of pc aan. Gebruik nu de laptop/pc zoals je eerder ook deed toen de problemen optraden en kijk of de problemen met deze sobere opstelling ook terugkeren.

Keren de problemen niet terug in deze sobere opstelling, dan kunnen we verder gaan testen. Je kunt nu één voor één apparaten aansluiten terwijl je de laptop/pc gebruikt. Zodra je weer problemen opmerkt met de tv-ontvanger, koppel je het laatste apparaat los. Gaat het dan weer goed? Probeer dan eerst eens een ander apparaat aan te sluiten. Ga zo door tot je alles weer hebt aangesloten.

Zo kunnen we hopelijk achterhalen waar het probleem zit.

Bedankt beiden! Ik zie zelf ook geen vreemde dingen in jullie netwerk. Het vreemde is ook dat televisie voorrang krijgt op het netwerk. Het is dus vreemd dat jullie problemen ervaren met televisie als jullie op de laptop/pc bezig zijn. Ik vraag me echt af wat dit kan zijn. Het enige wat ik kan bedenken is dat een download erg veel vraagt van jullie netwerk. Maar met een snelheid van 100 mbit/s (voor Scribbly) en 200 mbit/s (voor Mark281) zou dit toch haast niet moeten kunnen. Aan onze kant zie ik dus geen vreemde dingen, dus we zullen het in jullie thuisnetwerk moeten zoeken.

Om één en ander uit te sluiten, wil ik beginnen met een test. We gaan het netwerk zo sober mogelijk testen. Ik wil jullie vragen om alle apparaten los te koppelen van het internet. Houd alleen de tv-ontvanger aangesloten, het liefst met een direct kabel zonder tussenliggende apparatuur. Sluit ook één laptop of pc aan. Gebruik nu de laptop/pc zoals je eerder ook deed toen de problemen optraden en kijk of de problemen met deze sobere opstelling ook terugkeren.

Keren de problemen niet terug in deze sobere opstelling, dan kunnen we verder gaan testen. Je kunt nu één voor één apparaten aansluiten terwijl je de laptop/pc gebruikt. Zodra je weer problemen opmerkt met de tv-ontvanger, koppel je het laatste apparaat los. Gaat het dan weer goed? Probeer dan eerst eens een ander apparaat aan te sluiten. Ga zo door tot je alles weer hebt aangesloten.

Zo kunnen we hopelijk achterhalen waar het probleem zit.

Denise, 

Dank voor je reacite. Ik ben zelf systeembeheerder en heb al een heleboel uitgeesloten en weet ook niet waar ik het in moet zoeken. Ik heb tijdens storing in tv gebeld zelfs met de helpesk alle internet kabels behalve tv had ik er zelfs uitgehaald. er was op dat moment een test gedaan en men kon niks vinden. Ik doe thuis niet aan downloads en het betreft op het moment 1 laptop op de kabel en 2 telefoons op wifi die gewoon voor dagelijks gebruik worden gebruikt. Als ik bijvoorbeeld internet radio aan heb staan en ik ben met gewone dagelijke bezigheden bezig op de laptop en kom dan in de woonkamer is de radio aan het haperen van KPN die dan aan staat. Deze moet ik dan echt uit en aan zetten om weer normaal te krijgen. 

 

Juist omdat ik binnen het netwerk geen bijzondere dingen doe is dit dus vreemd. zeker met 100Mbit

Reputatie 7
Badge +17

Wat een bijzondere situatie. Met een verbinding van 100 mbit/s en normaal gebruik zou je geen haperingen mogen ervaren. Ik denk dat mijn volgende advies zou zijn om de ethernetkabel naar de tv-ontvanger te vervangen. Ik heb je daarom een nieuwe ethernetkabel van 10 meter toegestuurd. Hopelijk zorgt deze voor verbetering.

Denise, 

Fijn dat jullie zo meedenken maar ook deze optie heb ik telefonisch al geprobeerd. heb een andere kabel geprobeerd maar wil dat met plezier nogmaals testen.  er ligt bij mij een Cat5e kabel vanuit de meterkast naar de tv ontvanger. deze heb ik getest en kan daar in geen bijzonderheden vinden. De tv ontvanger is rechtstreeks aangesloten zonder tussenkomst van een switch. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ah, ik wist niet dat je dit met de telefonische klantenservice ook al had geprobeerd. De kabel is al verzonden, dus als je het zou proberen zou het fijn zijn. Dan kunnen we dit in ieder geval uitsluiten.

Ondersteunt de switch trouwens wel IGMP?