Vraag

Rare benadering aan de huisdeur voor glasvezelaansluiting

  • 11 May 2021
  • 5 reacties
  • 4915 keer bekeken

Ik had vanochtend onaangekondigt iemand aan de deur, die zei dat hij van KPN komt ivm glasvezelaanleg. Hij ging foto’s van ons meterkast maken en van de voordeur (binnen en buiten). Dan vroeg hij om naam en gegevens en zei, dat ik niet in het systeem stond. Dit vond ik wel raar en het voelde meer en meer als oplichting. Hij zei, dat ik geen glasvezel krijg als ik niet meer data doorgeef. Ik weigerde meer data op die manier door te geven. Dit soort bezoek was nooit aangekondigt door KPN en ik wil graag een reactie hierop om te weten, of die persoon echt van KPN kwam op een oplichter was. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

@dirk223 Ik denk dat er glasvezel wordt aangelegd door KPN Netwerk NL. Dat is een andere bedrijf als de KPN provider waar u nu dit topic heeft geplaatst. Op hun website Welkom bij KPN NetwerkNL | Home

kunt u contact openemen en uitleg vragen over die bezoeker.

Is er helemaal geen correspondentie aangereikt over de uitrol van glasvezel in uw woning/straat/wijk door KPN netwerk NL, of wellicht via een onderaannemer van hun ? Uiteraard had u om legitimatie kunnen vragen aan die bezoeker, denk ik dan.

 

Reputatie 7
Badge +10

Zo hoort u niet behandeld te worden nee. Het hoort zo te zijn dat u eerst een brief van KPN NetwerkNL ontvangt waarin wordt aangekondigd wordt dat er glasvezel gaat worden aangelegd. In de weken daarna komt er inderdaad iemand (van de aannemer) namens KPN NetwerkNL om met uw instemming een paar foto's te maken van de plek waar de aansluiting moet komen en waar de kabel moet binnenkomen straks. Die informatie is bedoeld voor de graafploegen.

Uiteraard hoef je niet alle informatie te geven als je dat niet wil en chantage of iets dergelijks is helemaal uit den boze.

 

In welke plaats is dit als ik vragen mag?

Reputatie 7
Badge +9

@Ward_

 

Jij zou beter moeten weten waar je de gegevens kan vinden…. https://forum.kpn.com/members/dirk223-333639

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik kijk nooit in iemands profiel omdat ik niet verwacht dat er een plaatsnaam in staat.. en de persoonlijke gegevens kan ik sowieso niet inzien.

 

Maar bedankt voor de tip. Katwijk is inderdaad wel een plaats waar glasvezel wordt aangelegd. Ik zal het projectteam tippen dat dit soort dingen hier gebeuren.

@dirk223: Contact met de klantenservice van KPN NetwerkNL kan zeker geen kwaad. Dan wordt je klacht ook genoteerd en doorgeven.

Reputatie 7

Hallo @dirk223, goed dat je met deze onzekerheid hier navraag doet. Op de community zijn veel deskundigen actief die je kunnen helpen met advies. Welkom op het KPN Forum :) 

Heel vervelend dat het bezoek voor het inventariseren van je toekomstige glasvezelaansluiting niet soepel is verlopen. Ik kan me goed voorstellen dat je erg voorzichtig bent met het verstrekken van je (persoonlijke)gegevens. Goed dat je hier navraag doet. @Ward_  werkt voor KPN NetwerkNL, de organisatie die verantwoordelijk is voor het beheer en aanleg van ons netwerk. Bedankt voor de uitleg over de procedure, Ward! En fijn dat je de feedback door wilt geven aan het projectteam. Er had dus vooraf dit bezoek een vooraankondiging moeten komen, zo te lezen is daar iets mis gegaan. Sorry voor het ongemak. 
Zoals Hans uitlegt is KPN NetwerkNL een los onderdeel van KPN (provider). NetwerkNL zorgt voor het onderhoud en de uitrol van ons toekomstbestendige netwerk: glasvezel. Omdat we een opennetwerk zijn, waar ook andere providers toegang tot hebben, zijn onze systemen niet aan elkaar geschakeld. Om de ontbrekende gegevens aan te vullen kun je met KPN NetwerkNL contact opnemen. We zorgen er dan uiteraard voor dat je glasvezel in je woning krijgt :)  

Zijn er nog vragen? Stel ze hier gerust! We denken graag mee :)

Ik lees hier een aantal berichten die geen bijdrage leveren aan de vraag van de topic starter, deze zijn verwijderd. Mocht je als collega tips hebben hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren? Altijd welkom. Als je opmerkt dat er een aansluiting niet conform afspraak is opgeleverd, graag melden! We hebben daarvoor onze interne kanalen waar je terecht kunt zo dat het wordt opgelost.