Ik heb een LAN thuisnetwerk, daar zijn o.a. ook de TV’s (2) een WDM mycloud en mijn geluidsapparatuur en mij desktop computer aangesloten. Met name mijn PC geeft vaak een verbindings problemen bij het opstarten. Dit is simpel op te lossen door de netwerkadapteren van de PC opnieuw te configureren middels Ehternet netwerkverbindingen programma. Dan werkt de verbinding altijd weer. Soms maak de PC bij de start wel meteen een goede verbinding. Vraag : waarom geeft ( kennelijk) de netwerkadapter een probleem tijdens het opstarten ?
Bij verdere controle van de stuurprogramma software geeft de laatste versie en beste update aan.
De computer draait op volledig op to date Windows 10 besturingsoftware.
Tussen de de experiabox en de TV boven staat nog wel een switch (ook boven) die is geleverd door KPN . Aan deze switch zit ook de LAN ethernet kabel van de PC aangesloten.(deze staat ook boven).
Heeft deze switch mogelijk invloed op de LAN connectie met de achterliggende PC ?
Ik merk ook als ik de bankieren (ING) beveiligde verbinding op de PC opstart en gebruikt, dat deze erg traag werkt.
Normaal browse verkeer werkt volgens mij wel met de juiste snelheid.
Tot zover een schets van mijn bevindingen, mogelijk heeft u enige tips aangaande een oplossing van mijn geschetste problematiek.
Beantwoord
Regelmatig problemen met het opstarten van de LAN connectie
Beste antwoord door Erwin van KPN
Heb je die switch al eens herstart? Dat zou misschien voor een verbetering zorgen. Ik zou alle hardware in ieder geval even herstarten.
Wat je bankieren betreft: heb jij KPN veilig geïnstalleerd? Welke browser gebruik je om hiernaartoe te surfen?
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.