Beantwoord

Regelmatig wegvallende wifi verbinding 1 Gbps glasvezel KPN Box 12 en SuperWifi

  • 25 April 2024
  • 3 reacties
  • 36 keer bekeken

Terugkerend probleem

Beste KPN en/of community, 

Op dit moment heb ik 1 GBps glasvezel internet van KPN incl. een experia box 12 en twee super wifi punten. 

Het modem hangt in de meterkast vlakbij binnenkomst van de lijn en vanuit het modem gaat er een kabel naar een netwerk switch. Via deze netwerk switch zijn alle verbindingen in de woning (aangelegd met CAT 7 kabel en een vaste aansluiting in de muur) verbonden. 

Via deze vaste aansluitingen zijn ook de beide wifi punten aangesloten om te zorgen voor de beste dekking en signaal in onze woonkamer (aangebouwd deel aan de woning) en de verdieping. Waarbij het 2e punt eerst op zolder stond en nu naar de 1e verdieping is gegaan. 

 

Het probleem wat wij ervaren is dat regelmatig het internet via de WIFI weg valt en daarnaast werkt dit soms ook door op het bekabelde netwerk. Dit is te merken aan geen verbinding ten aanzien van het werken in de cloud, telefoons, tablets en andere aangesloten apparatuur zoals de SONOS boxen. 
Wanneer het internet dan weer hersteld is het vrij traag en stroperig. In de KPN WIFI app is het laden van de gegevens ook zeer langzaam en zijn de super wifi punten niet meer te zien. De enige oplossing om dit op te lossen is een harde reset van het modem. 

Inmiddels is het heel irritant aan het worden en is er niets te vinden qua “technische” problemen, waardoor een modem niet wordt vervangen etc. Er zijn op dat moment geen storingen etc. daar kan het dus ook niet aan liggen. 

 

Wellicht heeft iemand anders ideeën of tips? Het is overigens een woning uit 2021 (prefab beton) vandaar ook de keuze om de super wifi punten bekabeld te installeren. 

 

Alvast dank. 

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 28 April 2024, 20:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook tv ontvangers van KPN? 

Nee, niet meer. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @S Bloemendal! Niet handig dat alles regelmatig wegvalt, zeker als alleen resetten de (tijdelijke) oplossing is. 😕

Heb je het al eens getest zonder de netwerkswitch? Puur om uit te sluiten of die geen roet in het eten gooit. 
Mocht het ook gebeuren zonder netwerkswitch, heb je dan ook het glasvezelpunt al eens herstart door hem van de stroom te halen, 2 minuten te wachten en weer aan te sluiten? 

Als de gehele verbinding weer wegvalt raad ik sowieso aan om met ons te bellen via 0800-0402. Voor storingen zijn we 24/7 bereikbaar. Mijn collega zou dan moeten kunnen zien dat de verbinding weg is gevallen en de vervolgstappen met je regelen. 

Reageer