Beantwoord

Rekening voor installatie

  • 7 January 2021
  • 1 reactie
  • 44 keer bekeken

Beste,

Ik heb bij jullie Hussel Internet 100 Mbit/s besteld, niet omdat ik niet tevreden was bij mijn oude provider, Ziggo, maar omdat jullie een aanbieding hebben van eerste 6 maanden voor 35,-

Op 28 december zou tussen 8- 10 uur de monteur langskomen, om 09:50 belde deze dat hij het niet ging redden, en of het goed was dat het later kon. Geen probleem ik was toch thuis, maar wel vervelend dat ik al vanaf 07:45 al zat te wachten.

Om 10:38 arriveerde de beste man, maar ik had al snel in de gaten dat hij er niet zoveel zin in had. Al bellend kwam hij binnen, wat hij ook bijna de hele tijd bleef doen. Hij had meerdere stroompunten nodig en ik had er maar 1 beschikbaar in de meterkast. Of ik dan maar even een verdeeldoosje wilde regelen, want hij had dat niet bij zich. Op zich geen probleem maar die had ik ook niet. Uiteindelijk 1 bij de buren geleend, dus meneer kon verder.

Toen begon hij over de opties die ik had om tv aan te sluiten op het netwerk. Dat kon via UTP, maar die heb ik niet naast mijn tv, dus moest er een kable worden getrokken. Dat kost extra geld zei hij, en of het ging lukken kon hij niet garanderen. De enige optie die wel ging lukken was het aanschaffen van 2 wifi punten a 149 euro. Ik was verbijsterd want installatie is gratis??? Ik moest daarom maar klantenservice even bellen. Kwartier in de wacht en de monteur begon al gelijk dat het niet te lang mocht duren, want max 2 uur, terwijl hij er nog niet eens 1 uur was.

Klantenservice hoorde mijn verhaal aan en vroeg om de monteur aan de lijn. Die liep weg en kwam teruglopen nadat hij de telefoon had opgegooid??? Hier moest ik het mee doen. Dus 2 wifi punten laten aansluiten, en de monteur vertrok.

Nu heb ik aan een bekende van mij gevraagd hoe dat zit met utp kabel trekken naar mijn tv. Die vertelde dat dat wel kon, maar dat waarschijnlijk eerst de coax eruit getrokken moet worden. 

Graag zou ik van u een passende oplossing willen hebben want de rekening van 164 euro is ongeveer wat ik zou besparen doordat ik de eerste 6 maanden korting zou krijgen. 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 14 January 2021, 17:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Marcel12345, welkom op ons forum! Ik vind het jammer om te lezen dat je bent geschrokken van de extra kosten voor de installatie. De installatiemonteur zorgt voor een actieve verbinding en sluit hierbij maximaal 1 computer, laptop of tablet, 1 televisie en 1 vaste telefoon aan. Daarnaast voert de monteur een wifi optimalisatie uit door het hele huis om te kijken hoe het bereik is. Zo weet je zeker dat je overal in huis optimaal kan genieten van wifi. De installatiemonteur is in de basis gratis. Hierin wordt meerwerk, zoals het wegwerken van een kabel, niet meegerekend. Indien er meerwerk plaatsvindt, dan zal de monteur dit van tevoren bespreken met de klant, omdat dit extra kosten met zich mee brengt. Bovendien is het plaatsen van extra apparatuur zoals SuperWifi niet gratis. Wanneer je voor deze optie kiest (ook op aanraden van de monteur), dan worden hier kosten voor in rekening gebracht. De SuperWifi zijn daarna wel jouw eigendom. 

De monteur heeft de installatie en de extra kosten voor apparatuur met jou besproken. Je bent hiermee akkoord gegaan. Om die reden kan ik de kosten dan ook niet voor je vergoeden, sorry.