Reset experiabox lukt niet

  • 31 December 2020
  • 4 reacties
  • 511 keer bekeken

Ook mij lukt het al weken niet.

Niet via de online methode:
https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-reset-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm

… en niet middels het pinnetje in het gaatje. Ook niet wanneer ik de methode van Bert hanteer. Deze klonk plausibel, de router lijkt inderdaad de instellingen weer op te halen van de KPN-servers. Het verwijderen van de kabels om dit te voorkomen zou dus enig effect moeten hebben.

Echter, nadat de router zijn restart heeft afgerond is mijn ingestelde SSID wel weg en is de originele, die ook op de sticker staat, in de lucht. Ik kan hier ook mee verbinden met het wachtwoord op die sticker. Dit lijkt dus een reset naar factory defaults te zijn. Alleen in inloggen in de webpagina met de gegevens op diezelfde sticker wil nog steeds niet lukken. De overige instellingen (port forwarding, DMZ e.d.) zijn ook nog in de lucht. Het lijkt daarmee een gedeeltelijke reset.
Ik probeer dit zowel zonder dat de kabels opnieuw aansloten zijn, maar ook met kabels aangesloten. 

Een kleine opmerking, in de beschijving staat dat men het pinnetje moet vasthouden totdat het powerlampje rood wordt, dit gebeurt in mijn geval niet. Niet bij 10 seconden inhouden, hoewel dan wel de herstart begint, en niet bij 3 minuten inhouden.

Ik geef het op en overweeg de modem als defect te rapporteren, als er in dit forum geen oplossingen komen.

*Admin: afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Het wordt nog iets gekker. Na een normale reset (Power Cycle) lijkt alles weer zoals het was. Ook mijn oude SSID is weer terug.

*Admin: verplaatst naar eigen topic

Badge +19

Over welke experiabox hebben we het?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Paul de W, welkom op het forum!

Vreemd dat het niet lukte om jouw Experia Box een reset te geven. Begrijp ik nu goed dat het inmiddels wel weer naar behoren werkt? Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag!

Reputatie 7
Badge +10

@Paul de W Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat de reset is gelukt. Anders hoor ik het graag!