Vraag

Router en wifi problemen na werkzaamheden KPN

  • 9 April 2021
  • 7 reacties
  • 97 keer bekeken

Laatst een mailtje gekregen van KPN dat ze werkzaamheden zouden gaan doen.

Nu de werkzaamheden gebeurd zijn, alleen maar problemen.

TV ontvangers die niet meer kunnen opnemen of geen gids vertonen.

Bijna alle smarthome producten zijn niet te zien op de modem.

Gelukkig een paar kunnen terug halen. Maar niet alles.

Mis nog 12 schakelaars, en 16 lampen, en 4 x Sonos

Had dit alles via Homekit geinstalleerd.

“moet je de modem/router even resetten “ dit inmiddels 7 keer gedaan. En nu gelukkig Sonos terug.

Allen de verlichting rolluiken schakelaars zijn nog steeds niet bereikbaar.

Als KPN in het vervolg werkzaamheden gaan uitvoeren, zorg dan dat ze de modem/router laten bestaan zoals de mensen die ingesteld hebben.

Net gebeld met de Klantenservice. Kan een GRATIS monteur op afstand krijgen. Probleem uitgelegd, “tja dan ik daar ook niet verder mee komen “ als antwoord.

Een paar jaar geleden is KPN hier over gegaan naar glasvezel, zelfde ellende toen als nu.

Hier moet KPN zeker iets mee gaan doen. Ben al vanaf vanmiddag 13:00 bezig.

“moet je dan modem/router even terug zetten naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw installeren”

Ja prima, ben ik een weekend zoet mee. Maar moet ik dan de problemen oplossen die KPN veroorzaakt ??

admin: andere topic verwijderd ivm dubbelpost

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

@Steff Roijers : ik zie dat je verschillende topics en reacties aanmaakt met telkens dezelfde tekst. Dit heeft geen zin en is tegen de huisregels. 

Laten we afspreken dat dit jouw topic is. (al het andere wordt verwijderd)  We behandelen de topics op orde van binnenkomst. Er zal dus zo snel mogelijk iemand van KPN inhoudelijk gaan reageren. 

oke sorry

 

Maar misschien begrijpen jullie dan mijn frustratie

Reputatie 7
Badge +24

Als KPN werkzaamheden uitvoert, dan heeft dat niets te maken met het WiFi in uw huis.

Toch wel raar dat het toch wel zo is. 
Toen de overstap naar glasvezel kan ik dan nog enigszins begrijpen. Maar de laatste werkzaamheden aan het netwerk dus niet. 
 

En het was niet alleen de WiFi 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Steff Roijers! Ná het resetten moet alles opnieuw ingesteld worden omdat het modem teruggaat naar de fabrieksinstellingen. Wat ik niet begrijp is dat je de apparaten niet meer ziet. Heb je die apparaten opnieuw proberen te koppelen, zonder succes? Waar loop je precies tegenaan wat betreft de wifi?

Kun je inmiddels weer opnemen/de gids bekijken? Probeer eens een Frisse start.

Reputatie 7

Normaliter hoef je helemaal niets te doen als KPN werkzaamheden uitvoert.

Ik kan me  eigenlijk ook niet voorstellen dat die werkzaamheden en de door jou ervaren problemen iets met elkaar te maken hebben.

Ik vraag me dan ook af waarom je de Experia Box gerest hebt. Als iemand van klantenservice je dat verteld heeft dan zou het call-script wat door die medewerker gebruikt is mijns inziens eens stevig onder de loep genomen moeten worden. Een reset zou eigenlijk nooit nodig moeten zijn. Het resetten van apparatuur is bij mij de aller allerlaatste actie die ik zou uitvoeren.