Beantwoord

Sagem 4G buitenantenne

  • 24 November 2020
  • 7 reacties
  • 221 keer bekeken

Welke 4G buitenantenne kan KPN leveren compatible met een KPN Sagemcom Box (met twee binnenantennes) ?

Huidige download is tussen 40 en 50mb, maar de upload blijft steken rond de 10-12mb. Sagemcom box op hoogste puntĀ  gezet dat in huis mogelijk is, voorheen tot 8-10 mb upload. Dus een iets hogere opstelling heeft iets positief verschil gemaakt. Dit laatste kan nog verbeterd worden, maar dan alleen met een buitenantenne die ik alleen buiten nog hoger kan monteren.Ā Graag ontvang ik een (bestel)link.

Ā 

Ā 

icon

Beste antwoord door Peter2021 25 November 2020, 21:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Via een andere forumvraag, gelijk aan die van mij oplossing al gevonden.

Reputatie 7
Badge +7

Hoe snel is bij u VDSL alleen? SIBG is gelimiteerd tot max. iets van 40 Mbps daarboven. Dus al ga je onder de mast wonen, sneller wordt het niet. Ik denk dat investeren in een buitenantenne redelijk zinloos is in dit geval.

Zou jammer zijn als dat zo is, mijn VDSL is zonder 4g iets van 4 a 5 mb down, 0,5 up. Het gaat me dan ook wel met name om de upload snelheid te verhogen. Die is te laag als ik dat zie bij andere gebruikers met 4g buitengebied die down en up tot 25mb hebben, dan zou ik met 50mb down toch tenminste ook 25mb up moeten kunnen halen. Nu haal ik maar tot 12mb up. Veel te laag.

Badge +19

Veel meerĀ gaat het niet worden. Met het 4g modem haal Ik moeiteloos 70 down maar up nooit meer dan 20.

dat zou dan in mijn geval 8mb verbetering zijn. mooi als dat lukt

Badge +19

Gewoon die buitenantenne proberen je kunt die altijd binnen 2 weken terug sturen. Laat je weten hoe het afloopt? Overigens kan jeĀ hierĀ zien hoe jouw positie tov de zendmasten is.

Goed de KPN 4g antenne hangt en bij uitrichten heb ik nu tot 57mb down en tot 16mb up. Beter resultaat dus tov antennes in huis, al met al minimaal 25% verbetering. Ik had echter graag een grotere winst met upload verkregen.Ā Als ik de uitrichting van de nieuwe antennes bekijk tovĀ de kaart tov GSM zendmast, via https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmastenĀ dan lijk ik het beste resultaat te krijgen met een KPN mast die op de kaart oranje is gekleurd en hemelsbreed dichterbij staat dan een gele variant, verder verwijderd, maar waarvan de site afgeeft dat de gele variant een betere kwaliteit moet opleveren.Ā Nu zit ik een bosrijk gebied met Ā geen vrij zicht, maar dat geldt alle kanten op. Wordt nog verder uitproberen.