Samsung S9 springt over naar 4G i.p.v. wifi

  • 13 March 2020
  • 7 reacties
  • 388 keer bekeken

Ik heb precies hetzelfde probleem: Samsung Galaxy S9. Dan zit ik met vol bereik (dus aan het bereik kan het niet liggen) een YouTube video te kijken en ineens gaat de telefoon over op 4g omdat internet verbinding niet werkt. Ik gebruik trouwens gewoon de ExperiaBox V10 (Ik kon hem trouwens instellen om op die wifi geforceerd te blijven, maar dan komt er niets binnen.)

*Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @DonderOp , dan heb je in je telefoon waarschijnlijk een instelling aanstaan die er voor zorgt dat de telefoon automatisch overspringt naar 4G bij een minder goede tot slechte ontvangst via de wifi, dat kun je ook uitzetten.

 

Hallo @DonderOp , dan heb je in je telefoon waarschijnlijk een instelling aanstaan die er voor zorgt dat de telefoon automatisch overspringt naar 4G bij een minder goede tot slechte ontvangst via de wifi, dat kun je ook uitzetten.

 

Uh nee…? Enige wat dan gebeurt is dat me verbinding vastloopt en ik het dus handmatig moet doen. Beetje dom antwoord dit.

 

@mods Trouwens vind het best apart dat het topic wordt afgesplitst terwijl het precies het zelfde probleem lijkt. 

Hallo @DonderOp , het is volgens de huisregels niet toegestaan in andermans topic in te breken en daar je eigen vraag te stellen, daarom is je vraag gesplitst in een eigen topic.

Mijn antwoord is niet dom, want zo heb ik het wèl aanstaan in mijn toestel en werkt wanneer nodig goed.

 

Reputatie 7
Badge +11

Dit bedoeld @JanD 

WAT IS SAMSUNG SLIMME NETWERKWISSEL?

Samsung Slimme netwerkwissel zorgt er voor dat jij optimaal gebruik kan maken van het internet. Valt de verbinding van jouw WiFi even weg? Dan zorgt Slimme netwerkwissel er voor dat het WiFi signaal wordt overgenomen door het mobiel netwerk zoals 3G/4G. Deze optie is standaard aanwezig op de nieuwe Samsung toestellen. Vaak is deze optie ook automatisch ingeschakeld, echter blijkt dat Slimme netwerkwissel niet optimaal werkt. Zo blijkt dat de verbinding regelmatig kan haperen waardoor je alsnog niet optimaal gebruik kan maken van internet.

 

Handig! Samsung Slimme NetwerkWissel Uitschakelen

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @DonderOp, goede vraag! We splitsen inderdaad vragen af, zodat we iedereen het beste kunnen helpen. Alleen als het exact hetzelfde is, bijvoorbeeld bij een storing, dan bundelen we de vragen. Heb je de mogelijkheid gehad om te kijken of de Slimme Netwerkwissel uit staat? Merk je ook verbetering als je deze uitgezet hebt? Ervaar je op andere apparaten ook storingen met de verbinding?

Dit bedoeld @JanD 

WAT IS SAMSUNG SLIMME NETWERKWISSEL?

Samsung Slimme netwerkwissel zorgt er voor dat jij optimaal gebruik kan maken van het internet. Valt de verbinding van jouw WiFi even weg? Dan zorgt Slimme netwerkwissel er voor dat het WiFi signaal wordt overgenomen door het mobiel netwerk zoals 3G/4G. Deze optie is standaard aanwezig op de nieuwe Samsung toestellen. Vaak is deze optie ook automatisch ingeschakeld, echter blijkt dat Slimme netwerkwissel niet optimaal werkt. Zo blijkt dat de verbinding regelmatig kan haperen waardoor je alsnog niet optimaal gebruik kan maken van internet.

 

Handig! Samsung Slimme NetwerkWissel Uitschakelen

Ik weet wat die functie doet. Maar als die functie uitstaat, gaat mijn wifi niet magischer wijze wel werken. Ik moet dan handmatig doen, wat Samsung normaal via die automatische "automatische wissel" code doet. Dat is dus GEEN oplossing.

Als ik in de instellingen een uitzondering maak voor mijn thuis netwerk zodat hij nooit wisselt, dan verschijnt wanneer dat wifi probleem zich voordoet alleen het wifi icoon met een uitroepteken ipv dat hij overschakelt. 

Reputatie 7
Badge +30

Heb je ook andere apparaten in je huishouden die verbonden zijn met de wifi van de Experia Box? Ervaar je daar ook problemen mee? Heb je de mogelijkheid om de Wifi Manager eens door te lopen? Anders adviseer ik een herstart van de Experia Box. Begrijp ik goed dat je dit niet hebt als je ergens anders met de wifi verbonden bent?