Skip to main content
Beantwoord

Samsung smart TV geen draadloos internet


Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe experia box V10 (ontvangen in juni 2019) en na de installatie komt mijn Samsung Smart TV (UE55MU6100) moeilijk op het internet. Op de laptop en smartphone is de wifi goed, maar de tv blijft niet verbonden. Voor de nieuwe box deed de TV het perfect op de wifi, nog geen maand geleden.

Na een Smart Hub-verbindingstest krijg ik Foutcode 110.

Experia box is al eens gereset, TV ook, netwerkinstellingen ook, maar het probleem blijft. Na modem reset doet het internet op de TV het weer voor 5 minuten, daarna verliest de TV weer verbinding. Smart TV is ook up to date qua software.

TV staat nog geen 5 meter van de experia box vandaan, met 1 deur ertussen.

Beste antwoord door Pandabeest

Ik heb dit ook gehad met een Samsung telefoon.
De ene heeft een perfecte constante verbinding op 5Ghz.

De andere heeft 3 min. verbinding op 2.4Ghz en daarna niet meer. Blijft proberen maar zonder succes.

Ik heb nu onderstaande instellingen in de Experia gezet en werkt nu op beide telefoons vlekkeloos.
(Channel 13 gekozen omdat die hier het minst 'druk' is)


Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

  • 0 reacties
  • 26 juni 2019
Hallo @DF200 , je zou binnen het modem de 2.4- en de 5.0-band eens verschillende namen te geven door bijvoorbeeld bij de 5.0-band een 5 toe te voegen aan de SSID-naam.
Sommige apparaten hebben moeite met verbinden bij draadloze wifi's met dezelfde naam.
Als je dan op de TV draadloos verbinding probeert te maken met de modem zou de tv 2 verschillende namen moeten laten zien van jouw modem of alleen de naam van de 2,4-band.
Bij 2 zichtbare namen kies dan voor de 5.0-band, die is het minst druk en minst storingsgevoelig.

  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 juni 2019
Hallo Jan,

Als ik naar mijn instellingen ga, kan ik geen keuze maken om ofwel de 5.0 of 2.4 qua naam te wijzigingen. Zie bijgevoegd screenshot.
Als ik naar de betreffende tabs 2.4 of 5.0 ga, zijn dat alleen aan- en uitvink opties.


  • 0 reacties
  • 26 juni 2019
Hallo @DF200 , dan zou je eens kunnen proberen met een 2.4 band uit en 5.0 aan en omgekeerd of je dan wel verbinding kunt maken.

  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 juni 2019
Zojuist getest, en het maakt in beide gevallen geen verschil. Ik was weer voor 1 minuut verbonden, maar voordat ik bewijze van een film kon laden op netflix, gaf de TV alweer aan niet verbonden te zijn met het internet.

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 26 juni 2019
Ik heb dit ook gehad met een Samsung telefoon.
De ene heeft een perfecte constante verbinding op 5Ghz.

De andere heeft 3 min. verbinding op 2.4Ghz en daarna niet meer. Blijft proberen maar zonder succes.

Ik heb nu onderstaande instellingen in de Experia gezet en werkt nu op beide telefoons vlekkeloos.
(Channel 13 gekozen omdat die hier het minst 'druk' is)



  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 juni 2019
Ik heb geprobeerd, lijkt vooralsnog goed te gaan. Ik wacht het nog even af, bedankt!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 23757 reacties
  • 27 juni 2019
Hi DF200, welkom hier.

Allereerst, dankjewel @Pandabeest voor het posten van de instellingen die jij hebt gebruikt. Ik blijf dit ook met belangstelling volgen, laat het ons weten of dit nu goed blijft werken. :)

Nog even overbodig waarschijnlijk, het kanaal kun je aanpassen naar een kanaal dat goed in je omgeving past indien nodig.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 23757 reacties
  • 3 juli 2019
@DF200, blijft het nog steeds goed werken?

  • Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 juli 2019
Ja zekers! Ander kanaal was blijkbaar de solution. Bedankt

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 23757 reacties
  • 3 juli 2019
Top, nogmaals bedankt voor de terugkoppeling.