Beantwoord

Samsung smart tv wilt geen juiste verbinding maken met wifi

  • 6 February 2019
  • 2 reacties
  • 1466 keer bekeken

Sinds December een nieuwe tv en voor het eerst KPN. (Samsung UE55NU8000)
Vanaf het begin veel problemen om tv te kijken via de apps van de tv (videoland, NPO, netflix etc.)
Eerste periode een tijdje genegeerd en het netflix kanaal van kpn gebruikt.
Inmiddels begint het een beetje te frustreren dat het elke keer hopen is dat we kunnen kijken.
Eens in de zoveel tijd doen de apps het namelijk wel (ongeveer 8x sinds dec. het geval geweest). Het gebeurd ook wel eens dat na 20 minuten kijken hij weer geen verbinding lijkt te hebben.

Wij krijgen dan het scherm op de foto te zien en bij Samsung foutcode 110

Hebben meerdere malen tv gereset, net als de router maar niks lijkt te helpen.
Ook wifi tuner helpt helaas niet.

Het gaat dus om apps kijken via wifi, met kabel hebben wij momenteel niet (gaan ook liever niet meer onder de grond)
Wifi op telefoon en laptop is op zulke momenten gewoon prima aanwezig.

Iemand tips hoe we dit kunnen verhelpen?

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 6 February 2019, 19:10

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Ellentissingh. Welkom op het forum. Wat vervelend dat je de smartfuncties van jouw televisie niet kan gebruiken. Je geeft aan dat er geen problemen zijn met de WiFi-verbindingen op de smartphones en laptop. Zou je eens willen proberen om de vaste netwerkkabel van de tv-ontvanger in de smart tv te stoppen. Ik ben erg benieuwd of het dan wel mogelijk is om de apps op de televisie te gebruiken. Mocht dit het probleem verhelpen dan zou je een switch kunnen plaatsen, zodat je de tv bekabeld kan aansluiten zonder extra kabels te trekken. Laat je mij weten of dit het probleem verhelpt?
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat het probleem is verholpen of dat je het misschien via een andere weg geregeld hebt. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, stuur me dan vooral een berichtje!

Reageer