Vraag

Scheiden van het 2.4 en het 5 Ghz netwerk V10

  • 27 November 2021
  • 12 reacties
  • 481 keer bekeken

sedert een update in de modem, heb ik 2 zaken die ik anders/opgelost wil hebben.

  • het blauwe indicatie lampje aan de zijkant reageert niet meer sedert de update.?
  • de modem zend 2 en 5 ghz uit  deze wil ik kunnen scheiden (ieders een andere naam) zodat ik mijn laptop op de 5ghz kan laten communiceren ? 

mijn mobiel neemt wel automatisch de 5 ghz verbinding, maar de laptop niet, terwijl deze wel 5ghz ondersteunt. (op zolder heb ik een extra router alleen 5ghz, en daar koppelt ie wel) 

in de router kan ik niet vinden: waar verander ik de beide namen zodat ik in het wifi signaal zie welke 2 of 5 ghz is. 

 naast wifi heb ik ook glasvezel 1000mbp

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeftbu echt de v10? En niet de v10a?

Heeftbu echt de v10? En niet de v10a?

  k zie het net,  het is de V10A

hier betaal ik toch geen bijna €60- p mnd voor wel ?

wifi signaal op n 2&5ghz laptop  HP met i7 

 

kabel signaal op zelfde laptop 

 

zelfs mijn mobiel heeft meer power : 

 of mn goedkope lenovo tabletje 

 

zo,  opgelost.  laptop staat voortaan op 5ghz wifi. 

 

voor diegene die t zelfde probleem hebben:

ga bij de router instellingen naar de lokatie waar je het zweven kan uitzetten, 

Reputatie 7

voor diegene die t zelfde probleem hebben:

ga bij de router instellingen naar de lokatie waar je het zweven kan uitzetten, 

Wat bedoel je met "het zweven uitzetten"?

Wat is "zweven"?

voor diegene die t zelfde probleem hebben:

ga bij de router instellingen naar de lokatie waar je het zweven kan uitzetten, 

Wat bedoel je met "het zweven uitzetten"?

Wat is "zweven"?

 de router zend zowel2.4ghz  als 5ghz  aan wifi , enkele app, zoals mijn laptop pakt in eerste instantie de 2.4ghz vaak omdat die t eerste binnenkomt. 

mijn mobiel pakt dan vaak wel de 5ghz wifi, die dus vele malen sneller is. 

daar ik dat alles sedert de update niet meer kon regelen (voorheen kon je 2.4ghz uitzetten enof een app speciaal op 5ghz laten draaien) zat ik dus met een trage I7 laptop op wifi.

als je het voorbeeld volgt, (met rode cirkels)  dan draait dat app.  dus op 5ghz en gaat niet meer zweven (zoeken) naar de 2.4ghz. 

 

Er staat trouwens ‘zwerven’ en niet ‘zweven’, dat maakt de betekenis dus ook heel anders.

 

Reputatie 7

Wat een rampzalige vertaling voor het begrip roaming. :confounded:

Dit heeft dus blijkbaar niets met bandsteering te maken.

Ma dit moet je op de laptop zeker instellen na als je naar je router wil?

Reputatie 7
Badge +24

Ma dit moet je op de laptop zeker instellen na als je naar je router wil?

?