Beantwoord

Service Lampje Experia Box V10 blijft rood

  • 27 July 2020
  • 11 reacties
  • 22748 keer bekeken

Goedemorgen,

Gisteren teruggekomen van een week weg en het service lampje blijft rood branden op de Experia box. Afgelopen week is onze beenedenetage verbouwd (alle elektriciteit en kabels onder de vloer gelegd weggewerkt). Ik heb bekabeld internet aangesloten en ook wifi lijkt het te doen. Nu lees ik her en der dat bij een rood services lampje er vaak uitval is en ik heb voorheen nooit een rood lampje gehad. Is dit wellicht iets aan de KPN kant?

 

In een notendop nog wat gegevens:

  1. het services lampje blijft rood.
  2. internet lampje knippert.
  3. IS/RA 2 aansluiting
  4. adresgegevens staan op ons profiel.

Alvast bedankt voor de medewerking!

Met vriendelijke groet,

 

Jade & Max

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Henk2304 27 July 2020, 15:54

Bekijk origineel

11 reacties

Dag @mkruisbrink , welkom op het forum!

 

Heb je die verbouwing zelf uitgevoerd? Is daarbij de KPN-kabel vóór het IS/RA-punt beschadig, of wellicht na pas na dat punt? 

Hallo @Henk2304,

Verbouwing is uitgevoerd door professionals. Ik kan zelf niet beoordelen of die kabel is beschadigd maar er is wifi/bekabeld internet beschikbaar dus dat lijkt mij niet toch? 


 

Het service lampje heeft betrekking op diensten zoals Internet, Bellen en Interactieve TV. Het moet groen branden. Als dat niet zo is, geeft dat aan dat één of meerdere diensten niet conform je abonnement zijn aangemeld en in werking over het KPN netwerk. Heb je de V10 al eens uitgezet (schakelaartje), spanningsloos gemaakt (voedingsstekkertje eruit gedurende 30 s), weer aangesloten en ingeschakeld? 

Zo ja, dan moet je even w88 op een moderator, vul daarvoor alvast de gegevens van je Forum-profiel (postcode, huisnummer, klantnummer en (mobiel) telefoonnummer) in (alles waar privé bij staat is alleen zichtbaar voor KPN-moderators).

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @mkruisbrink Welkom hier en goed dat je dit meldt. Normaliter betekent zo'n rood lampje weinig goeds, inderdaad en als ik je aansluiting doormeet lijkt er inderdaad iets niet in orde. Maar je hebt dus wel internet? Merk je iets bij het tv-kijken? Heb je de reset uitgevoerd die Henk heeft aangeraden? 

Reputatie 7
Badge +20

Kan je nog verdere hulp van ons gebruiken @mkruisbrink of is alles weer in orde nu? Ik kom zo op het eerste gezicht geen fouten meer tegen op de lijn dus ik denk dat de problemen voorbij zijn, maar zou dat graag nog even door jou bevestigd zien :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen problemen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

@Maja_ 

 

Alle lampjes branden weer groen sinds enkele dagen dus het lijkt weer in orde! Wij hebben alleen internet van KPN en geen andere services zoals TV of telefonie.

Dank

Reputatie 7
Badge +20

Heel fijn :blush: Bedankt dat je het nog even laat weten!

hoelang duurt het ongeveer na het herstellen  van de experia box dat het rode service lampje blijf branden ?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @petrusadrianus, het kan tot 1,5 uur duren voordat je Experia Box weer helemaal opgestart is. Mocht die van jou nu nog steeds een rood lampje tonen, dan wil ik je aanraden om onze gratis klantenservice te bellen via 0800 - 0402, zodat ze met je mee kunnen kijken naar de oorzaak hiervan!

Dag ik heb ook een rood lampje. Moet 5 dagen wachten op monteur. Ik mag blij zijn dat het de verwarming niet in storing is.  Groet Jan

Reageer