Skip to main content
Beantwoord

Servicelampje op Experia Box V10 brandt oranje, sterk fluctuerende snelheid

  • 1 september 2021
  • 8 reacties
  • 1757 keer bekeken

Christos
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Een maand geleden zijn wij overgegaan op glasvezel. KPN heeft alles geïnstalleerd en we gebruiken dezelfde Experia Box die we al hadden (Experia Box V10). Echter een paar dagen geleden kleurt het Service lampje van de Experia Box ineens oranje zonder aanwijsbare reden. De download en upload snelheid fluctueert enorm, niet altijd, maar af en toe. Wat ik bedoel is dat ik een abonnement heb voor 200 Mbs (up- en downstream) en ik krijg ineens 5 tot 10 Mbs.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd met modem en de glasvezelbox (reset, hard reset, opstarten, kabels in en uit), maar het probleem blijft. Heeft iemand advies hoe ik dit kan verhelpen

Beste antwoord door Nico_

Oke, dat is inderdaad een V10 ja… 
Ik heb de lijn verder uitgemeten en kom op een foutmelding uit. Zou je voor mij het volgende kunnen doen:

Zowel het modem als het glasvezelkastje stroomloos maken. Na 5 minuten stop je de stekker van het glasvezelkastje terug in het stopcontact. Na nogmaals 5 minuten stop je de stekker van het modem terug in het stopcontact. Het hele systeem zal op deze manier een soort van reset krijgen. Als je na deze reset nog steeds problemen ervaart dan zou ik je toch willen verzoeken om telefonisch contact met ons op te nemen via 0800-0402. Mocht er wel een monteur moeten worden aangestuurd dan is bellen met ons het snelste.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

  • 0 reacties
  • 1 september 2021

Hallo @Christos even bellen met 0800 0402.

Succes.


Nico_
Topper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 903 reacties
  • 2 september 2021

Hoi @Christos. Even een vraagje, zou je voor de zekerheid even de gegevens in jouw profiel kunnen checken of die kloppen? Op die gegevens meet ik namelijk een V9 modem uit. Geef je hier nog een reactie zodat ik aan de slag kan?
Alvast bedankt!


Christos
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 55 reacties
  • 2 september 2021

Hi Nico, de router is zeker V10. Mijn profiel details klopt


Christos
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 55 reacties
  • 2 september 2021

 


Nico_
Topper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 903 reacties
  • Antwoord
  • 2 september 2021

Oke, dat is inderdaad een V10 ja… 
Ik heb de lijn verder uitgemeten en kom op een foutmelding uit. Zou je voor mij het volgende kunnen doen:

Zowel het modem als het glasvezelkastje stroomloos maken. Na 5 minuten stop je de stekker van het glasvezelkastje terug in het stopcontact. Na nogmaals 5 minuten stop je de stekker van het modem terug in het stopcontact. Het hele systeem zal op deze manier een soort van reset krijgen. Als je na deze reset nog steeds problemen ervaart dan zou ik je toch willen verzoeken om telefonisch contact met ons op te nemen via 0800-0402. Mocht er wel een monteur moeten worden aangestuurd dan is bellen met ons het snelste.


Christos
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 55 reacties
  • 3 september 2021

Hoi Nico, ik heb dit 2x geprobeerd, maar helaas zonder succes. Het lampje is nog steeds oranje en de snelheid fluctueert. Ik ga daarom nu 0800-402 bellen voor meer hulp/informatie. Dank je wel voor je tijd!


Nico_
Topper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Moderator
  • 903 reacties
  • 3 september 2021

Graag gedaan! Laat maar even weten hoe het is afgelopen, ben wel benieuwd nu wat er aan de hand is.


Christos
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 55 reacties
  • 11 september 2021

Hi Nico, het probleem is verholpen met een nieuw modem (V12). Voordat we overgingen op het nieuwe modem hebben we nog een extra check gedaan wat betreft het verwisselen van de Ethernet kabel bij het oude modem, maar het probleem was er dan nog steeds. Groeten Christos