Een maand geleden zijn wij overgegaan op glasvezel. KPN heeft alles geïnstalleerd en we gebruiken dezelfde Experia Box die we al hadden (Experia Box V10). Echter een paar dagen geleden kleurt het Service lampje van de Experia Box ineens oranje zonder aanwijsbare reden. De download en upload snelheid fluctueert enorm, niet altijd, maar af en toe. Wat ik bedoel is dat ik een abonnement heb voor 200 Mbs (up- en downstream) en ik krijg ineens 5 tot 10 Mbs.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd met modem en de glasvezelbox (reset, hard reset, opstarten, kabels in en uit), maar het probleem blijft. Heeft iemand advies hoe ik dit kan verhelpen
Servicelampje op Experia Box V10 brandt oranje, sterk fluctuerende snelheid
Beste antwoord door Nico_
Oke, dat is inderdaad een V10 ja…
Ik heb de lijn verder uitgemeten en kom op een foutmelding uit. Zou je voor mij het volgende kunnen doen:
Zowel het modem als het glasvezelkastje stroomloos maken. Na 5 minuten stop je de stekker van het glasvezelkastje terug in het stopcontact. Na nogmaals 5 minuten stop je de stekker van het modem terug in het stopcontact. Het hele systeem zal op deze manier een soort van reset krijgen. Als je na deze reset nog steeds problemen ervaart dan zou ik je toch willen verzoeken om telefonisch contact met ons op te nemen via 0800-0402. Mocht er wel een monteur moeten worden aangestuurd dan is bellen met ons het snelste.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.